Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Varaosa iskareista kysymys

Aloittaja azurr, joulukuu 28, 2009, 19:48:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

azurr

Eli tässä selailin motonetin sivuja siellä oli kahenlaisia iskunvaimentimia oli ns normaaleja iskareita ja sitten oli kaasuiskunvaimentimia? kummat on paremmat perinteiset iskunvaimintimet vai kannattaako ostaa kaasutoimiset? hinta eroohan noilla ei kauheesti näytä olevan... kummat on helpompia asentaa? entäs kestävyys? :D

Kiitos vastauksiasta näin etukäteen :)

Jylppy

#1
Kyllä mä ainakin kaasuihin oon aina kallistunut, jos vaan on saatavilla (näihin vanhempiin se on vähän tuurista kiinni). Asennuksen helppous/vaikeus riippuu ihan siitä, millainen alustaratkaisu autossa on. Kaasuiskari yleensä ponnahtaa itsekseen täyteen pituuteen, kun taas nesteiskari jää siihen, mihin sen jättää.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

JannuLuigi

Kaasut olen huomannut jäykemmiksi. Öljypumput on löysemmät ja halvemmat joten kelpaa hyvin normaaliin käyttikseen/normikäyttöön. Kestävyydestä en tiedä,mahtaa ne kaasut kuitenkin olla kestävämmät? Samanlaiset ne on asentaa, mitään suurta eroa vaikeustasossa ei ole.
Sunny GL B11 '86
Legacy GT BL5 '04

cedricfan

Japanilaiseen valitsisin itse kaasut, kun alusta ei ole yleensä mikään jämerän oloinen.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Gorgane

Vähän tietty autosta riippuu. Itse vaihdatin 323F Mazdaan aikanaan kaasuiskarit joka nurkkaan, kun vanhat olivat ihan entiset. Ajomukavuus hyvällä tiellä parani, mutta soratiepätkät ja huono asvaltti olivat sitten yhtä hakkaamista eli tuli turhankin jäykkä tuli alustasta. Sai soralla-ajon jälkeen aina hakkailla irronneita takalootan muovipaneeleita paikoilleen.  :D

Esim. Bluebirdissä taas on alunperinkin sangen löysä alusta, että siinä tuskin lisääntynyt jäykkyys menoa haittaa.