Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Onko almeran ajovaloissa tyyppivika?

Aloittaja Jansu, marraskuu 30, 2009, 18:05:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jansu

Terve. Mulla tuli onkelmaksi tuon almeran kanssa että ajovalo kuskin puolella välillä pelaa ja välillä ei. Pitkät toimii normaalisti. Ei oo väliä sytyttääkö ajovaloautomatiikka valot vai kääntääkö itse valot "päälle" viiksestä, sama juttu kummassakin tapauksessa. Onko noissa allujen tai ylipäätään nissaneiden ajovaloissa joku erityinen juttu joka tuon aiheuttaa typpivikana? Vai onko vika sattunut vain tähän omaan yksilöön? En oo vielä edes avannu konepeltiä vian paikallistamiseksi, mutta ajattelin kysellä muilta josko siinä olis joku tietty paikka mihin kannattaa ekana kurkata.

Mies

Mahtaakohan almera olla mitä vuosimallia ym...auttaisi VÄHÄN vian etsinnän auttamisessa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Lousku

N15 vai N16?
Kato ensiksi ihan se lampunkanta! ja jos
vaihdat kannan niin vaihda myös polttimo...

Itelläni joskus aiheutti löysä H4:sen pistoke
polttimon puolelta kannan sulamista.

N16 koppasessa on umpion sumentuminen ihan
tyyppivikaa ja heikko virran saanti.

Jansu

auto on -97 ja siis N15 korinen. Pitää alkaa jossain vaiheessa tutkailemaan tota tarkemmin, mutta jos tosiaan joku yleinen ongelma on tiedossa, niin siltä varalta tätä jo kyselen.

Datsuuna

No, ei ole. Täällä Aimo Surakka Datsun.  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Jansu

LainaaNo, ei ole. Täällä Aimo Surakka Datsun.  ;D

No niin. Tässä se tuli lyhyesti ja ytimekkäästi. Kiitoksia. Pitää lähteä siis ihan perinteiseen vianhakuun.

Datsuuna

Lousku on oikeilla jäljillä oireiden perusteella. Tod.näk. lampunkanta ei anna kunnon kontaktia polttimon lyhyiden hehkuun tai itse polttimon hehku on poikki siten, että päät hipovat toisiaan. Tuosta seuraa, että toimii, ei toimi, toimii...
Aika usein nuo polttimonkannat on palaneet huonon kontaktin vuoksi.  :) Ei kuitenkaan mikään tyyppivika.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Jansu

#7
Jebulis. Kävin jo viikko sitte tökkäämässä sitä lampunkantaa ja valo syttyi, joskin nyt se oli taas pimiänä ja tökkäsin uudelleen niin syttyi taas, eli sielä olis vähä kontaktihäikkää. Täytyy tutkia vielä valosalla tarkemmin sitä kantaa, että miltä näyttää. Jos sitä sais vaikka ruuvarilla tai puukolla sen verran ronkittua että puristuis paremmin H4:n lattaa vasten. Tietty jos se entiseltä näyttää niin sama uusia se sitten...

Mutta kiitokset kommenteista itse kullekkin. Ittellä on tapana tiedustella etukäteen että josko näissä ittelle oudommissa vehkeissä on jotain yleisiä vikoja tiedossa. Oon kerran jos toisenkin säästäny aikaa ja vaivaa paljon tällä taktiikalla :) Isäukon saabissa piti aika kauan kattella että mikä takavaloja vaivaa, ja pitkään meni ennenku huomasin että takavaloihin tulevan pistokkeen pari vierekkäistä nastaa oli hapettunu yhteen, mikä aiheutti takavaloissa kummia oikkuja. Yks kaveri oli omistanu useemman saabin ja sanoi että olisit vaan kysyny suoraan siltä, niin se olis tienny sanoa suoraan mistä ettiä vikaa...  :P