Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Pari kysymystä P10 primerasta ?

Aloittaja zubbari, joulukuu 09, 2009, 19:59:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zubbari

Onko primeran käsijarru kahvassa säätöä jolla voi kiristää käsi jarru vaijeria ? Auton alla en sellaista huomannut sillä matkalla kun käsijarru vaijerin näkee.

Ja onko taka jarrukengillä automaatti säätöä vai pitääkö ne säätää manuaallisesti niin lähelle rumpua kuin mahdollista.

Ja minkä tyyppinen polttimo on alkuperäisissä lisäpitkissä H3 vai H1 ?

Nari

on siellä käsijarrun kahvassa kiristys kun vetää käsijarrun ylös nii sielt alt pitäs löytyy mutteri ja siit säätelemää  :)

Alppu

Lainaaon siellä käsijarrun kahvassa kiristys kun vetää käsijarrun ylös nii sielt alt pitäs löytyy mutteri ja siit säätelemää  :)

onko tosiaan tarkoitus kiristää kahva ylhäällä?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Ja eihän vaijeria kiristetä kuin venymisen kompensoimiseksi. Eli erittäin harvoin!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Mies

LainaaOnko primeran käsijarru kahvassa säätöä jolla voi kiristää käsi jarru vaijeria ? Auton alla en sellaista huomannut sillä matkalla kun käsijarru vaijerin näkee.

Ja onko taka jarrukengillä automaatti säätöä vai pitääkö ne säätää manuaallisesti niin lähelle rumpua kuin mahdollista.

Ja minkä tyyppinen polttimo on alkuperäisissä lisäpitkissä H3 vai H1 ?


On siellä automaattisäätö, jarrut auki vaan ja huoltamaan,jossei riitä kepissä enää pidot yms.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppu

Lainaa


On siellä automaattisäätö, jarrut auki vaan ja huoltamaan,jossei riitä kepissä enää pidot yms.

miksi siellä kepissä sitten on säätö jos sitä ei saa käyttää?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

take

Käsijarruvaijerin säädöllä kiritään vain liika löysä pois vaijereista.

Mistä puheen ollen niin löysiä sitten pitää olla niin että tyhjä liike tuntuu kahvassa ennen kuin kahva alkaa vetää vaijereita. Eli täysin tyhjää liikettä sentti kahvaan. Jos vaijerit ovat kireällä koko ajan, automaattisäätö ei pelaa ja saat olla koko ajan säätämässä lisää. 7-8 naksausta on oikea käsijarrun kokonaisliike. Yleensä ei vaijereissa ole säätötarvetta muuten kuin vaijerien uusimisen yhteydessä. Muuten liian iso tyhjä liike johtuu joko jumittuneesta vaijerista tai toimimattomasta automaattisäädöstä. Eli jarrut huoltoon aina ennen kuin aletaan vaijereita säätämään.

Mies

Lainaa

miksi siellä kepissä sitten on säätö jos sitä ei saa käyttää?


Onkohan lukutaidossa vikaa,en mielestäni kieltänyt säädön käyttöä?  ::)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppu

Lainaa


Onkohan lukutaidossa vikaa?  ::)

ON.  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

zubbari

LainaaJa eihän vaijeria kiristetä kuin venymisen kompensoimiseksi. Eli erittäin harvoin!
Autolla ajettu 300 tkm ja ekan kerran käsijarru vaijeria kiristän sillä kahva nousee liian ylös.Täytys vaan tietää onko kengät liian kaukana vai onko vaijeri venähtänyt.

Voisiko joku kertoa tuohon toiseen kysymykseen vastauksen.

cedricfan

Veikkaus H1, mutta mikset katso 1) ohjekirjasta 2) vanhasta polttimosta 3) umpion lasin läpi, noissa kahdessa kun on melkoisen selvä pituusero
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV