Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primeran takanavat / pyöränlaakerit

Aloittaja 9000_automaatilla, marraskuu 08, 2009, 08:31:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

9000_automaatilla

Miten eroaa 1.6 ja 2.0 litraisen Primeran takanavat toisistaan? Ei voi ilmeisesti käyttää 2 litraisen osia 1.6:een?

Ja meneekö laakerin korkatessa koko hoito aina uusiksi? Se, missä on siis kiinnikkeet pyörän ripustuksiin yms... ::)

Flame

#1
P10 vai P11?

Oletan, että P10, koska puhut kiinnikkeistä pyörän ripustuksiin. P10 navat pitäis olla täysin samat jos on levyt takana. Tässä tapauksessa siis 1.6ABS ja 2.0 ABS- malleissa on samat takanavat (koska levytkin on tismalleen samat). Vaihtaa voi pelkästään laakerin ja enimmilläänkin vaihdettavaks tulee vain napa, joka irtoaa itse olka-akselista.

P11 todennäkösesti ihan sama logiikka. Nää on yllättävän samankaltaisia esim. n13 takanavan napa-akselin paksuus sama kuin n14 ja n15, vaikka ikäeroa on parhaimmillaan 14 vuotta.

EDIT: laakerin vaihto onnistuu vain prässin kanssa ja laakereita saa tilailtua laakeriliikkeestä mittojen ja tyypin mukaan.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

9000_automaatilla

LainaaP10 vai P11?

Oletan, että P10, koska puhut kiinnikkeistä pyörän ripustuksiin. P10 navat pitäis olla täysin samat jos on levyt takana. Tässä tapauksessa siis 1.6ABS ja 2.0 ABS- malleissa on samat takanavat (koska levytkin on tismalleen samat). Vaihtaa voi pelkästään laakerin ja enimmilläänkin vaihdettavaks tulee vain napa, joka irtoaa itse olka-akselista.

EDIT: laakerin vaihto onnistuu vain prässin kanssa ja laakereita saa tilailtua laakeriliikkeestä mittojen ja tyypin mukaan.

Kiitos replystä!

Joo, kyseessä P10. Luulen, että vaihdan navan samalla, niin säästyy laakerin prässäilyiltä sun muilta. Jostain vain kun löytää käypäsen takanavan ehjällä laakerilla...

Onko heittää mitään saittia, jossa olis jotain kuvia? On tää Nissan puoli vielä vähän hakusessa  :o.


Lousku

Kovaa hintaa noista navoista halutaan.
Aikoinaan kun omistin P10:n (2004) niin jouduin uusimaan oikean puolen navan/laakerin.
Sillon niitä ei saanut kun merkkiliikkeestä ja
Siittimeltä&Nänniltä (s&n).
Tarvikkeen hinta oli noin 400e :D

Nyt taitaa saada 200e ?

BA

LainaaKovaa hintaa noista navoista halutaan.
Aikoinaan kun omistin P10:n (2004) niin jouduin uusimaan oikean puolen navan/laakerin.
Sillon niitä ei saanut kun merkkiliikkeestä ja
Siittimeltä&Nänniltä (s&n).
Tarvikkeen hinta oli noin 400e :D

Nyt taitaa saada 200e ?

S&N ei vaan toimita enää mitään varaosia, ei ole toimittanut pariin vuoteen. Siirtyivät täysin tarvike, vanne ja rengaskauppaan, kemikalien ja öljyjen ohella...

www.motonet.fi

ALUSTA JA OHJAUS / PYÖRÄN LAAKERIT / TAKAPYÖRÄN LAAKERISARJAT
     Takap laakeris Primera-P10 -91      21-1662      Primera P10 90->7.91 (ei ABS/eGT/4WD/Farmari) [1990 - 1991]      139.90 €
     Takap laakeris Primera-P10 92-      21-1663      Primera P10 8.91->93 (ei ABS/eGT/4WD/Farmari) [1991 - 1993]      85.50 €
     Takap laakeris PrimeraP1abs-93      21-1665      Primera P10 90->5.93 ABS/2,0eGT (ei Farmari) [1990 - 1993]      199.90 €
     Takap laakeris PrimeraP1abs93-      21-1664      Primera P10 5.93->96 ABS/2,0eGT (ei Farmari) [1993 - 1996]      199.90 €
     Etup laakeris PrimeraMaximaPra      21-1653      Primera P10 90->96 4WD (ei ABS/Farmari) [1990 - 1996]      49.00 €
     Takap laakeris PrimeraWagonW10      21-1666      Wagon W10 90->96 ilman ABSää [1990 - 1996]      159.90 €

cedricfan

Sen verran korjataan että myös vannekauppa on nyt lopetettu ja iso osa renkaistakin.
Laakeripuolella taasen nämä nykyiset navat ovat ajaneet sarjojen kokoajat ahtaalle. Se murikka kun ei muutu halvemmaksi keräämällä osat maailmalta itse, vaan on ostettava alkuperäisvalmistajalta tai tilattava järjettömän iso sarja :-[
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Lousku

Tossa sanoinkin että sillon aikanaan... 2005!
HL:ltä ja Atoyltä pitäs saada napaa myös jos
ei motonettia löydy läheltä tai ei halua maksaa
10e postikuluja.