Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

A12 koneeseen 5v loota

Aloittaja Oopa, syyskuu 23, 2009, 20:12:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Oopa

mistä muusta koneesta passais a12 koneeseen 5v laatikko kun ei näytä löytyvän mistään? :o Kiitoksia etukäteen  8-)

BA

Etuveto? Takaveto?

A-koneen 5v-etuvetolaatikoita on ainoastaan N10 Cherryn coupeversioissa. Niitä autoja on tasaiseen kaupan, ja välillä todella halvallakin. Irtolaatikko maksaa monesti enemmän kun auto.
Takavetolaatikkoa taasen saat metsästellä jonkin aikaa, on paljon harvinaisempi.

Jos on kiire, ala soveltaa itse jostain muualta. Voi vaan olla aika homma ainakin etuvetoon.

Daset

jos löydät niin ei kannata yrittää tinkiä. se 200e kuulostaapi minimiltä :)
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Oopa

joo ihan etuvetoon tarttis ja kiitoksia vastauksista pitää ruveta metsästämään! :)

mikan

#4
Mitä tavoittelet tällä 5-lovisella laatikolla? Eli miksi tuollainen pitäis saada? Sen verran harvoin tarjolla, että voi mennä äkkiä vuosikin ennenkuin löytyy. Rahaa kannattaa tosiaan varata muutama satanen ja usein joutuu ostamaan sian säkissä ilman koeajoa.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Alppu

LainaaMitä tavoittelet tällä 5-lovisella laatikolla? Eli miksi tuollainen pitäis saada? Sen verran harvoin tarjolla, että voi mennä äkkiä vuosikin ennenkuin löytyy. Rahaa kannattaa tosiaan varata muutama satanen ja usein joutuu ostamaan sian säkissä ilman koeajoa.

t. Mika


Itse veikkaisin mukavuutta kun ei tarvii maantieajossa vinguttaa ja toinen voisi olla että pääsee sanomaan ettei jokaisella tällaista laatikkoa olekaan.  :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

AkiH

Itsessäänhän tuollaisen 5 v. laatikon viitosen välityksessä ei ole eroa tavallisen 4 v. lootan nelosen välitykseen. Välitysero tulee perästä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

mikan

Moi!

Näin juuri! Eli 5 lovisen välitykset tais olla 4,018; 2,475; 1,720; 1,254 ja 1,000. 100A:n vakio taitaa olla puolestaan 3,673; 2,217; 1,448 ja 1,000.

Eli ero tulee juuri perävälitysten eron verran, koska suurin vaihde on molemmissa "suora". Sama juttu cherryn lootassa, jossa myös on pidempi perävälitys. Eli jos haluaa matka-ajossa vähentää kierroksia, niin cherryn 4-lovinen on helpommin löydettävissä.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

mikan

Niin vielä niistä vetopyörästön välityksistä. Eli 100A:ssa on tietääkseni ollut 4,286 ja 4,07. Tuossa 5 lovisessa on 3,471 joka löytyy myös cherryn 4 lovisesta. Tosin cherryssä on myös ollut 3,993 ainakin litrasella moottorilla olevissa.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Alppu

LainaaTosin cherryssä on myös ollut 3,993 ainakin litrasella moottorilla olevissa.

t. Mika

3,933 myös A12 moottorisessa.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

#10
Mulla on Nissanin N10 Series Service Manual vuodelta -78, joka tuntee Cherryt vain A10 ja A12 koneilla. Sen mukaan A10 koneen jatkona on aina ollut 4.067 välitteinen laatikko, A12 koneen jatkona sekä 4.067 että 3.933. Molemmissa laatikon tyyppinä F4WF60A. Poikkeuksena Coupe, jonka 5-vaihteisen laatikon (F5WF60A) perävälitys on tuo 3.471.
Mikä välitys on mahtanut olla myöhemmin tulleen A14 koneen jatkona, tai ovatko välitykset A10 ja A12 koneisiin muuttunut -79 jälkeen, on toinen asia.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mikan

Moro!

Jaahas, voiskohan sitten olla niin että cherryissä on ollut:

A10 4,067
A12 3,933
A14 3,471

Jossain mulla on jotain kirjallista materiaalia noista. Täytyy kaivella...

Tallissa olis kyllä pari 140A cherryn lootaa ja 120A coupen loota sekä muutama 100A:n loota. Kova homma vain pelkästä mielenkiinnosta ottaa kaikki auki ja laskea hampaat.  :)


t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Oopa

eli ei sanottavammin ole eroa nuissa 5v ja 4v laatikoissa?itellä pihassa seisois 150a cherry niin passaako siitä 4v laatikko ja mitkä lie siinä välitykset? Matkaa kun joutuu kummiski joskus taittamaan niin mukavuutta etsien kyselen. :P

BA

150A on E15-koneella, tuskin ihan heittämällä ainakaan A-koneeseen sopii.

Oopa


mikan

Eli käytännössä etsit 140A cherryn lootan. Sitten tais olla se juttu, että vetarin kiinnitys on erilainen, joten hieman joutuu senkin kanssa askartelemaan. Niin ja koska kytkinkotelo on leveämpi, niin moottori tulee hieman enemmän vasemmalle joten kiinnitysten kanssa myös pientä puhdetta tiedossa.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

ILVES-Joe

LainaaMatkaa kun joutuu kummiski joskus taittamaan niin mukavuutta etsien kyselen. :P
Korkeammat pyörät, sillä saat helpoiten laskettua koneen kierroksia matkavauhdissa.

155-12 > 155-13 vaikuttaa melko paljon.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Alppu

#17
Lainaa
Korkeammat pyörät, sillä saat helpoiten laskettua koneen kierroksia matkavauhdissa.

155-12 > 155-13 vaikuttaa melko paljon.


Riippunee vuosimallista, ainakin uudemmissa on 155-13 vakiona. Näihin menisi varmaan 175-65-14??

Tällöin halkaisia kasvaisi n. 3,6cm..
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

#18
Itse ajelin N10 Cherryllä aikoinaan alla 185/60/14 renkaat, vanteiden ET 27. Myöhemmin sama paketti oli vielä B11 Sunnyssakin alla. Ero vakiorengastukseen oli kyllä huomattava ja vakavoitti menoa merkittävästi niin maantieajossa kuin mutkissakin.
Vielä nytkin samankokoiset renkaat alla Sunnyssa, tosin vanteet ovat vaihtuneet 35 ET-lukuisiin.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

mikan

#19
Ainiin, mihin Datsuniin Oopa on laatikkoa etsimässä? N10 120A?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Oopa

entinen omistaja puhu että ois finnin kone. a12 merkinnän löysin muttamutta... eipä näin alotteleva harrastaja niin oo ihan täyttä tietoa asiasta :)