Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

venttiilivika? sunny b11 1,5L

Aloittaja olli_k, syyskuu 24, 2009, 21:42:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

olli_k

sunny pitää erikoista ääntä. Ääni on naputtava ja alkaa kaasua painaessa kiihtyen kierrosten mukaan. Ääntä ei välttämättä kuulu tyhjäkäynnillä, eikä tasakaasulla liikenteen seassa, mutta naputus alkaa heti kun koskee kaasuun. Voisiko ääni johtua venttiiliviasta?

Ostaessa autosta oli kansipahvi palanut. Mukaan sai toisen kannen, jonka sitten vaihdoin. Kannet ovat hieman erillaiset. Alkuperäisen nokkapyörässä on vain ympyrä kohdiste merkkinä ja "uudessa" on kolmio, ympyrä ja ympyrä2.

Toisena kysyisin, että voinko kotikonstein todeta onko vanha kansi ehjä? Mitkä ovat venttiili välykset ja monta kertaa voin käyttää kansipahvin?

Viimeinen ihmetyksen aihe. Kirjaston korjausopuksessa neuvottiin nokkahihnan kohdistus pyörittämällä hihnapyörän merkit kohdikkain. Ongelmana on, että en saa purettua hihnapyörän edestä suojia enkä kiilahihnan pyörää pois, jotta näkisin merkin. Voinko kohdistaa sytytysennakon mukaan, ja laitanko nollakohtaa?

Kiitos etukäteen  :)
Sunny B10 1000
Sunny B12 loowagon

Alppu


Miksi et saa purettua suojia ja pyörää pois?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

#2
Muistelisin (kun lahjoitin korjauskäsikirjan) että siinä olisi nuo  nokan hihnapyörien erot olleet 1,5 ja 1,3 litraisissa moottoreissa tuollaiset.

Saattaa olla sytytys aikaisella (nakutus), mutta keinuvipuakselin pulttien kireys hyvä tarkistaa. (Tästä vinkistä takelle kiitos) mutta tuo kuului häiritsivimmin juurikin tyhjäkäynnillä, ei niinkään ajossa.

Runko- tai ennemmin vielä kiertokankien alapään laakerit ehkä mielestäni eniten mainitsemiesi oireiden mukaisten äänien aiheuttajaksi veikkaisin.

Kannen kotikonstein tarkastamisesta en vastaa mitään, huoltamisesta kyllä.

Tiivistettä en toista kertaa laittaisi likoon tähän(kään) moottoriin.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

OH2KV

Lainaa
Miksi et saa purettua suojia ja pyörää pois?

Ongelma saattaa olla tämä:
http://i19.photobucket.com/albums/b198/JuhaAnttila/Kuva006-1.jpg
Ei auennut puolen tuuman vääntiöllä hihnapyörä, vaan kaikki menivär romuksi.

Ostin 3/4 tuuman vääntiön, ja tuolla varrella 66 kilon elopaino riitti hyppimättä varren päällä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

AkiH

Venttiilinvälykset ovat 0,28 mm koneen ollessa lämmin.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

olli_k

Kiitos vinkeistä. Toistaiseksi elättelen toiveita kansi- tai kannen asennusviasta. Toivottaavasti ei ole alakerran laakerit entiset.
Kampiakselin hihnapyörän pultin irroitusta haittanee automaattivaihteisuus. Hankala pitää vastaan, joten jos kohdistuksen voi tehdä jotenkin muuten, niin tieto kelpaa.
Kannen vaihdon jälkeen sytytystä joutui myöhästyttämään runsaasti. Ajattelin sen olevan kansikohtaista, mutta voihan siellä olla nokka väärässä asennossa.
Yksi mihin kiinnitin huomiota. Ihan kuin ilmanputsari oli nokeutunut. Eli pamauksen aikana imuventtiili olisi auki.
Sunny B10 1000
Sunny B12 loowagon

Mies

#6
Lainaa

Ongelma saattaa olla tämä:
http://i19.photobucket.com/albums/b198/JuhaAnttila/Kuva006-1.jpg
Ei auennut puolen tuuman vääntiöllä hihnapyörä, vaan kaikki menivär romuksi.

Ostin 3/4 tuuman vääntiön, ja tuolla varrella 66 kilon elopaino riitti hyppimättä varren päällä.


Kampuran hihnapyörään oon ite käyttäny iisimpää avauskikkaa, räikkä tai jokin muu pätevä avain paikalleen ja starttausta...en nyt tähän hätään muista että oliko siellä jokin korvake tms mihin sen saa tuettua ettei pääse pyörimään avain ympäri ,mutta sopivan pitkä vaikka sitten maata vasten. Niin ja puolalta jakajankanteen menevä johto irti ihan ensimmäiseks ,ennenkun rupeaa starttailemaan  ;)

Bilteman hevi duti-räikkä on kestänyt tuonkin rääkin. Tosin se on joku takuullinen malli joten antaahan se silloin tietenkin rahalle vastinetta  ;D

Pari vuotta olen sitä pieksenyt, alkaa se jo vähän antautumisen merkkejä antamaan. Kiina-chrome vanadium-räikät on parasta jättää ostamatta,hylsyt kestää jonkin aikaa mutta halkeaa nekin jos oikein yrittää.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

toukopouko

pakosarjan/pakoputken tiivistekin saattaa vuotaa, kuulostaa juurikin sellaselta nakutukselta ja kovenee kovemalla kaasulla
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

olli_k

Pakoputki ei vuoda, joten vika on todennäköisesti venttiileissä. Säädettiin venttiilivälykset. Ääni ei lähtenyt, mutta tyhjäkäynti parani. Seuraava askel on kunnostaa varakansi ja asentaa se paikoilleen. Mikäli ei auta, niin sitten vuorossa on alakerta.
Sunny B10 1000
Sunny B12 loowagon

Alppu


Kantoko joku venttiili/säädöt muuten metsässä kun säätelit niitä? Itse säädätin joskus kauan sitten ~300tkm ajetun Corollan venttiilejä ja aika lailla osa säädöistä oli päin persettä.. onneksi säätö tuli ajoissa ja ajoinkin vielä mittariin 100tkm lisää.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

olli_k

Alkujaan venttiilivälykset oli ihan päin mäntyjä ja päätettiin säätää ne, mutta säädettiin liian pienet välykset. Eilen sitten korjattiin tilanne samalla kun tutkittiin pakoputki.
Sunny B10 1000
Sunny B12 loowagon