Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Micran automaattivaihteisto

Aloittaja Timo68, kesäkuu 26, 2008, 15:21:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Timo68

Laatikossa ongelmana R:n ja D:n päälle saaminen.Eli P-asennosta pakki menee päälle ja edelleen N:lle,mutta sen jälkeen ei takaisin R:lle,eikä D:lle,muuta kuin väkisin kovemmalla kädellä ja lievästi rusahtaen.Vaijeri on ollut irti ja käsin kokeiltu laatikosta.Ymmärsin,että laatikon öljypohjan kautta pääsis näkemään ja vaihtamaan jotakin jonnekin.Mutta mitä ja minkälainen homma.Onko kukaan aukassu ja korjannut ja antaa vähän vinkkejä?Micra on -96 vm.Kaikenlaista on tullut värkättyä,mutta automaatti on kokematon osasto...

lake

sen kuvan saanu että noita ei juurikaan korjata, ja ehjän käytetyn löytäminen on vaikeeta... Täys susi koko loota...

erka

Kyl niitä korjataan kun löydät vaan oikeen paikan mihin viet, luulen että korjaus ei olis isokaan homma. micra 94 itellä

Timo68

Olen kysellyt automatisteilta vinkkejä probleemaan ja ekana asiana öljyn määrä.Sitä kieltämättä ollut liikaa ja mitä lie tuhoja tehnyt vaahtoessaan.Ja toinen asia suodattimen kunto,jota en ole vielä päässyt katsomaan..vaihtamattomuus tai reiän ilmestyminen ja läpivirtaus suodattimesta saattaa aiheuttaa vian.Kolmas tietenkin vaijerin säätö ja toimivuus ja tämä vaihtoehto on poissuljettu.Ja sitten mennään laatikon sisälle syvemmälle ja vastassa on venttiilikoneisto ja jouset ja kuulat ja...ammattimiehen hommat..Pitänee suodatin tarkastaa hetimiten ja miettiä jatko sitten..

cedricfan

Aloita aina öljyn & suotimen vaihdolla. Jos parani, niin tee uudestaan. Öljy on kuitenkin todella halpaa verrattuna lootaremppaan ja usein tuo kuitenkin avun, ainakin suurimmaksi osin vaikkei ihan priimaa tulisikaan. Etenkin jos öljy on tummaa ja palaneen hajuista = ei toimi oikein, tai sitä on liikaa = aiheuttaa mystisiä toimintahäiriöitä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

#5
Tuosta N-CVT-variaattorilaatikostahan saa vikakooditkin ulos kun on sähköisesti ohjattu. ::) Kirjan mukaan lukemiseen tarvitaan Nissan Consult-vikakoodinlukukone, mutta pitäisi pystyä lukemaan CVT-ohjausyksiköstäkin suoraan, siihen vaan ei ohjeita tässä anneta. Ilmeisesti jotenkin samanlailla ledin vilkusta lasketaan kun moottorinohjauksenkin vikakoodit, olettaisin.


Kirjassa tuosta olis kaikki räjäytyskuvat ja viitisentoista sivua tekstiä... Vaan milläs ne näkyville sais. Missäpäin vaikutat?

cedricfan

Korjaan: öljy ei taidakaan olla halpaa. Luulin että kyse olisi automaatista eikä variaattorista, sanoo dementikko :-[
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

Kyllä sä alkuun ihan oikeassa olit. ;D
Dexron 2E/Dexron III on suositukset, eli ihan aateeäffää. Tosin 4,2l on kokonaistilavuus automaattilaatikolle.

Timo68

Variaattorilaatikko?Ja näkyy vikakoodina?Auto ei ole minun ja taidan suositella merkkikorjaamoa,jos vika löytyis piuhannokasta...Oulusta ollaan ja monesta paikasta kysytty...Mutta edelleen suodatin ja öljynvaihto tekemättä ja taidan tehdä nämä toimenpiteet hetimiten...ku vaan kerkiäis...Kiitos vinkeistä ja mielipiteistä:enemmän kuin sata jänistä!!!!

BA

#9
Ei niitä suomessa ainakaan muilla automaateilla ole saanut kuin tuolla variaattorilootalla. Jos olis ollu lähempänä niin olisin tullu ihmettelemään kans.

Lykkäsin valokuvat kirjasta nettiin kuitenkin, jos joku taas kymmenen vuoden päästä tarvii. ;) Osa on aika suttuisia ja muutenkin saa tihrustaa aika tarkkaan.

http://peeaa.jalbum.net/AT%20Micra/

Timo68

Mistähän kirjasta tuo oli?Tämä variaattoriautomatiikka rupesi kiinnostamaan...Thanks for your powerplay!!!Hieno homma,että viitsit nähdä vaivaa ongelmani takia.Täytynee tutustua aiheeseen tarkemmin..Sivuista ei kieltämättä saanut kaikista selvää,mutta kiinnostusta herätti...

BA

Tuollainen K11 Micran esittelykirja, vuosi tosin on "jo" 93 kun tuo on painettu. Nissanin omia kirjoja siis. Mutta sama laatikko niissä on ollut koko ajan. Mikrofilmillä on hyvät kuvat laatikosta vielä mutta niitä ei nettiin oikein saa.

Mitäs tässä, harvemmin kukaan micraan mitään apua kysyy niin mukavahan tässä on jotain edes jonkin verran hyödyllistä tehdä. ;D

Ei Micra sentään samaan pysty kuin 340 AT volvo, sillähän pääsee eteen ja taaksepäin samaa vauhtia. Micrassa pakin välitys pysyy sentään koko ajan samana. ;D

Micrasuhari

#12
Mulla on kans ´96 Micra, joka on alkanut oireilla samalla tavalla. Ilmeisesti tohon lootaan ei suodatinta saa kuin maahantuojalta. Täytyy kokeilla, miten noiden vaihto auttais.

miklos

Missäs pk-seudulla olis päteviä micran automaatin korjaajia? Omasta laatikosta uudelleen laakeroinnin jälkeen ei saa vauhtia kuin n.50km/h!?
nim.missä meni pieleen :(

Micrasuhari

Vaihtelin öljyt syksyllä ja ongelma korjaantui... tosin tais vaan tulla siirrettyä oireita, alkoivat nimittäin uudestaan. Suositelkaas minne veisin laitettavaks. Paikallisessa Nissan-huollossa eivät kuulemma ole näitä ennen tehneet (?) :o

savela

Onkohan varmaa tietoo että tavallinen dextron III kävis. Nissanilla kyllä kovasti kauppaavat omaa cvt öljyä, mutta onko siinä eroa muussa kun astiassa ja hinnassa joka on 2x . Putsariahan ei micran lootassa ole.

Timo68

Vaihteensiirto-ongelmat poistuivat,kun vaihdoin toimivan laatikon alle.Käytetyn sellaisen ja toimi kuin ajatus.Vika edelleen paikallistamatta vanhasta laatikosta,ei ole ollut aikaa tutkia..Varmaan kytkinosastossa,magneettijauhe sellaisessa,tai jotain..Apua en korjaamisesta juuri saanut,taitaa olla aika mystinen kapistus.Öljy laatikkoon oli kieltämättä kallista,vajaa satasen 4 litraa..cvt fluid 1 tais olla..Korjaajia laatikkotyypille todella hankala löytää,ainakin edullista,merkkiliikehän kyllä haluaa tutkia,ei vaan taida osata.. ;)

Timo68

Tutkiskelin äsken päällisin puolin käytöstä poistettua laatikkoa ja katsoin hiilien kunnon;öljytikun vasemmalla puolen kahdella pultilla kiinnitettynä,olivat ok.Seuraavaksi aukaisin laatikon päältä kolmella pultilla olevan "komponentin",joka on laatikolle menevän akselin päässä,vaihteensiirtäjässä kiinni.Siihen tulee kaksi isoa sähköjohtoliitintä kiinni.aukaisin sen ja huomasin,että se liittyi oleellisesti vaihteen siirtymiseen toiselle,siinä oli kuparipinnat joka vaihteelle ja pintojen välinen muovi oli kulunut...Eli komponentin kiinnitysruuvien juurella on säätövara ja sitä voi liikuttaa kokeilemalla...Jos laatikon vaihteiden päällemeno on hankalaa,kokeilkaa ihmeessä moista säätämistä.Uskoisin ,että vika ois ollut noinkin yksinkertainen,vaan tulipahan vaihdettua laatikko... :P

savela

onkohan kellään vieläkään varmaa tietoa että onko nissanin oma cvt öljy ainut vaihtoehto?

cedricfan

cVT-variaattoriin tosiaan on. Automaatti olisikin eri asia...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV