Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almera Tinon puhallin (automaatti-ilmastointi)

Aloittaja jansku67, syyskuu 11, 2009, 20:27:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jansku67

Onko niin, että sitä puhaltimen moottorin esivastusta ei ole enää Almera Tinossa ja hoitaako tuo ilmastoinnin ohjausyksikkö Calsonic Kansei AMP assy A/C non P10 boxi myös puhaltimen moottorin toiminnan?

[timestamp=1253298221]
[edit]Ilmeisesti kysymyksen asetteluni ei ollut tarpeeksi selvä. Tarkoitin puhaltimen esivastuksella siis lämmityslaitteen puhaltimen esivastusta.
Vastaan nyt itse itselleni, että kyllä 1.8 Almera Tinossa (vm.2004) on tuo legendaarinen puhaltimen esivastus. Esivastus sijaitsee kuskin puolella kaasupolkimen yläpuolella oikealla. Nissan on nimennyt varaosan englanniksi Module Assy-POW ja osanumero on 27761-AV600. Itselläni kärähti tämä vastus ja yleisestä käsityksestä poiketen puhallin ei siis toiminut enää millään nopeudella. (Perinteinen Nissan ongelmahan on ollut se, että puhallin toimii vielä täydellä nopeudella esivastuksen kärähtäessä.) Vaihdoin samassa yhteydessä myös itse puhaltimen moottorin, sillä se oli 110 tkm jälkeen jo sangen jäykkä pyörimään.[/edit]

Panski

Olen nyt rassannut jo pari päivää 06 vuoden Tinoa, kerrotko tuon eruvastuksen tarkan sijainnin mistä se löytyy, vai onko 06 vuosimallissa kyseistä vastusta ollenkaan?

Kiitos jo etukäteen!