Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

laurellin turbiini lukko?

Aloittaja ville kinnunen, elokuu 22, 2009, 15:13:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville kinnunen

ajattelin että saisko tuota turbiini lukkoa muutettua niin että olis ns napilla?kun tuo nopeus mittari heiluu välillä niin törkeesti että vatkaa sitä päälle ja pois?

Cedricisti

Helpommin ja fiksummin saa autosta toimivan kun korjaa sen nopeusmittarin / vaijeriston, jos se nopeusmittari nyt edes sitä ohjaa, jota kovasti epäilen.

Onko Larikassa automaatille omaa sähköistä ohjausboksia?
Mullon tuo -91 Volvo ja siinä on sitä elektroniikka niin pirusti... Nappaa E-asennolla  lukon päälle yleensä 2700rpm paikkeilla tai tietyillä nopeuksilla suhteutettuna kaasuläpän asentoon jne, mitä lie se laatikonohjausboksin satiainen saamistaan tiedoistaan sitten kalkuloi ja ohjailee...

ville kinnunen

kyllä veikkaan että on boksi.ja mittari aika varmasti ohjaa tuota.no täytyy tutkia...autohan on c32

Timppa

#3
mites se nyt menikään oliko tuossa laurellissa vielä L4N71B automaatti?  :-?

jos on niin sitten on sama laatikko kuin Y30 cedricissä ja siellä ei ole ainakaan mitään boksia ohjaamassa laatikkoa.. ::)

olen miettinyt samaa et olis hyvä saada se lukko toimimaan tarvittaessa napilla vois kiskoa jotain raskasta perässä paremmin kun sais sen suoran vaihteenkin lukittua(3)..

mutta taitaa olla hieman hankalaa kun se lukko menee päälle vain kun on OD päällä ja saavutetaan nopeus 75km/H ja sitä lukkoa ohjaillaan öljynpaineella :-X

hmm.. pitääpä kaivella service manuaali esille ja tutkia asiaa..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ville kinnunen

olis kyllä hyvä saada lisätietoa tuosta lootasta.ihmettelen vaan kun kytkee päälle ja pois aina kun viisari heiluu siinä rajoilla.tulipas selkeesti sanottua.mulla ei ollu cedricissä ollenkaan turbiini lukkoa?

Timppa

#5
Lainaamulla ei ollu cedricissä ollenkaan turbiini lukkoa?

ainakin Y30 korisessa cedricissä on jo lukollinen turbiini.
eli L4n71B laatikossa on lukko

onkohan sulla laatikon säädöissä jotain häikkää kun nakkoo lukkoa päälle ja pois :-?

tutkein eilen tuota laatikon toimintaa siitä kirjasta niin periaatteessa pitäisi olla mahdollista estää lukon toiminta myös OD päällä mutta sen toimivuudesta ei sen jälkeen oo mitään hajua :-X

elikkä se kupari putki laatikon oikella puolella ylhäältä katsottuna ohjaa lukon toimintaa MUTTA kokeileminen omalla vastuulla!

kirjassa luki "line pressure for lock up" siinä kohti johon tuo putki menee turbiinikotelon läpi öljypumpun runkoon..

itse lähtisin ko tapauksessa selvittään laatikon ongelmaa en lisäämään virityksiä ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ville kinnunen

aina kun nopeus mittari pomppii niin samaa tahti heittää lukkoo päälle ja pois..muuten kyllä toimii.
onpa outo kun ei oo boksia lootalle mulla oli toyota crownissa vm84 jo boksi. :-X

Timppa

Lainaaaina kun nopeus mittari pomppii niin samaa tahti heittää lukkoo päälle ja pois..muuten kyllä toimii.
onpa outo kun ei oo boksia lootalle mulla oli toyota crownissa vm84 jo boksi. :-X

otappa varsin vaijeri irti ja käy koikalla sillähän se selviää.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ville kinnunen

on niin kiva purkaa tuo mittaristo etten ole vielä viittiny..laatikon päästä ei tunnu irtoavan...oon yrittäny etsiä ohjain boksia mutten ole vielä löytäny kuin moottorin boksin joka säätää mm tyhjäkäyntiä..
tuossa laatikossahan ei taida olla kuin tuo alipaine säädin?yritän vaan hahmottaa että mistä kaikkialta sais ohjain tietoa,esim nokka akselilta sama anturi kuin rpm mittari..

matti.l

laurellin mittari  tosi helppo purkaa pois ,ja nopeus mittarin vaijeria ei varsinaisesti tarvi irrottaa yläpäästä riittää kun löysää ruuvit ja nostaa mittaria pari senttiä,niin mittari vaijeri irtoaa mittaristosta-
boksi on kuskin penkin alla
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

ville kinnunen

täytyykin kaivaa tuo boksi esille,sieltä en ees tajunnu etsiä.vielä kun tietäisi minkä värinen piuha ohjaa tuota turbiini lukkoa,jos sen saisi toimiin napin takaa?vai hajooko silloin jotain.

Timppa

Lainaaboksi on kuskin penkin alla

tjaa laurellissa on sittenkin eri laatikko tai ainakin eri versio kuin cedricissä :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ville kinnunen

no niin löysin tuon boksin..siinähän se oli heti penkin alla.nyt kun joku kertoisi minkä värinen piuha tulee nopeus mittarilta?onko kellään sähkö kaaviota?