Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Venttiilien nakutus

Aloittaja FieryRust, elokuu 26, 2009, 22:39:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FieryRust

perus säätämistä eli venttiilien säätö mitat jos löytyisi joltain
kyseessä nissan almera N16 vm2000 1.5L
Hommaa auttaisi myös jos tulee kovia niksejäkin siinä sivussa
kaapista löytyy kyllä tarvittavat työkalut ja jos ei löydy niin sitten semmoiset hommataan.
mistä kannattaa siis lähteä liikkeelle ?
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot

Mika.P

#1
IMU               0,32-0,40 mm hot

PAKO            0,37-0,45 mm hot

Tiedot anto viimevuotinen Autodata
2x Nissan Bluebird T12 -89SLX & -90LX
2x Mazda 323F -90 & -91GT
1x Honda CRX DelSol -93

Flame

Kyllä tossa pitäs olla hydrauliset tasaimet/nostimet. Eli ei pysty erikseen säätämään. Joko joku niistä on jumissa tai sit sul on joku isompi ongelma vielä :P
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

FieryRust

harmin paikka ei se nyt pahasti nakuttele mutta kuitenkin ois kiva saada kuntoon
eli huoltoon vaan ?
eikö ole mitään mahdollisuutta säätää itse ?
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot

Flame

Joo kattelin vielä varmuuden vuoks fastista, eli siellä on valve lifter (hydr. nostimen näköinen) osa, eli välyksiä ei manuaalisesti pysty säätämään. Öljynpaine hoitaa homman itse. Tosin! on tossa päällä joku shimmilevy, joten niillä voi olla mahdollista duunaa välyksiä kuntoon. Taitaa vaan olla tarkkaa puuhaa :P Itse en menis ihan heti kikkaileen, eli kysyisin ekana nissanin huollosta voiko sille tehdä mitään pienellä rahalla vai maksaako hunajaa.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

BA

Kuuluuko se nakutus varmasti venttiileistä, eikä vaikka jakoketjusta?

mikan

#6
Mulla kun hytikkanostimet piti ääntä noin 350 tkm:n ajon jälkeen, niin moottorille tehtiin Forte-käsittely. Uskomatonta, mutta ääni vaimeni sen jälkeen. Fiksumpaa olisi tietenkin ottaa auki ja tutkia nostimien kunto ja puhdistaa ne hyvin.

Jos siellä näkyy kuvassa shimmilevy, niin on mahdollista että säätö tehdään niiden avulla. Ensin mitataan välys, valitaan sopivan paksuinen shimmi ja laitetaan se. Pitää vaan olla laatikollinen shimmejä joilla säätää...  En siis tiedä onko tuossa sellainen, mutta joissakin moottoreissa venat säädetään noin.


t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

mikan

LainaaKuuluuko se nakutus varmasti venttiileistä, eikä vaikka jakoketjusta?

Onko tuossa ketju? Vai hihna?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

cedricfan

Ketju. Nyrkkisääntönä kaikki tavalliset Nissanin neliventtiilikoneet on ketjulla (tavalliset = ei GTi yms).
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

Dieselit on hihnalla, bensakoneissa kolisee ketju.

Mazdan hydraulinostimet hiljensi ihan tarkoitukseen tehty hydraulinostinlisäaine öljyn sekaan. Ihme kyllä. ;D
Meni sillä n.20tkm, ja pääsin romusta eroon. Edes öljyjä vaihtaessa ei tullut ääni takaisin vaikken enää uutta purkkia koneeseen kaatanutkaan.

cedricfan

Tuota ainetta on ainakin Liqui Moly'lla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

FieryRust

#11
almeralla on ajettu 200tkm ja ketjuveto
"nakutus" ei ole kovin kova taisin varmaan pelästyä kun ajoin yöllä katokseen ja jäin kuuntelemaan autoani ja peltinen katos sekä yöllinen taisivat koventaa ääntä
koneessa on 4 kärkitulpat ja vapari BTW
tyhkäkäynti ääni muuttui hiukan kun laitoin bosh 4 sisään
mutta eihän moottori olekkaan täysin äänetön
mutta säätäminen tai tieto siitä miten säädetään venttiilejä auttaisi asiaa
Timantit ovat ikuisia.. samoin projekti autot