Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Jäähdytinnesteen vaihto?

Aloittaja sunny79, heinäkuu 17, 2009, 08:53:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sunny79

Tarvittais apua ja vinkkejä jäähdytinjärjestelmän puhdistusta ja nesteiden vaihtoa ajatellen. Onko jotain erityistä huomioitavaa, mistä valutetaan vanhat pois, entä uusien nesteiden laitto? jääkö jonnekin mahdollisesti ilmataskuja jne...

Autona toimii sunny n14 -95 1.6 16valve

Kuvia mukaan, niin saadaan kaikille kunnon ohjeet kerralla!
Kiitokset etukäteen!

Alppu

#1
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Uusi Nissanisti

Yleensä toimii kaikissa pirsseissä kun laskee nesteet pois syylärin propusta, sen puutteessa alavesiletkusta. Sitten systeemiin vettä ja mottin käyttö/ajo kuumaksi jotta vesi kiertää ja huuhtoo "passiivit" mukaansa. Veden poisto kuten vanhan nesteen. Uusi seos sisään "ylitäyteen", käyttö/ajo kuumaksi, nesteen lisäys normaaliksi. Joissain kylläkin pitää puristella ylävesiletkua tai ajaa keula perää ylemmäs jotta täyttö onnisttuu riittävän hyvin!  8-)

doope

LainaaYleensä toimii kaikissa pirsseissä kun laskee nesteet pois syylärin propusta, sen puutteessa alavesiletkusta. Sitten systeemiin vettä ja mottin käyttö/ajo kuumaksi jotta vesi kiertää ja huuhtoo "passiivit" mukaansa. Veden poisto kuten vanhan nesteen. Uusi seos sisään "ylitäyteen", käyttö/ajo kuumaksi, nesteen lisäys normaaliksi. Joissain kylläkin pitää puristella ylävesiletkua tai ajaa keula perää ylemmäs jotta täyttö onnisttuu riittävän hyvin!  8-)
nykyautoissa vaan tuppaa yhä useammassa olemaan ilmausruuveja mitä oikeasti pitää käyttää jos haluaa että nesteet kiertää.
Nissaneihin toi edellämainuttu kyllä usein riittää lisäisin vielä usein unohdetun lämppärin vivun kääntämisen täysille niin kiertää nesteen lämppärissäkin.

Uusi Nissanisti

Kyllä saa kiertään uusissakin, tosin pitää varoa ylikuumenemista!  8-)
Missä pirsseissä on nykyään "lämppärin vipu" kun ovat kait olleet tämän vuosituhannen kaikki "ilmaohjauksella"?  :o

doope

taitaahan toi lämmitys nykyään olla suurimmassa osassa ilmaohjauksella.
ja ei tosiaan rupea kaikissa autoissa neste kiertämään ilman ilmausta.
just viimeviikolla pösön 206:sta ilmailtiin että rupesi nestekiertämään joka paikkaan. eka ilmausruuvi löytyi jo termarin kotelosta.

ja löytyyhän noita esimerkkejä täältäkin.
LainaaJo löytyi vika.. ilmalukko lämppärin kennon letkussa.. oli jääny ilmaamatta. nesteiden vaihdon yhteydessä.. ::)

Uusi Nissanisti

No Pösössä, mutta kuis ................ :-X

cedricfan

LainaaNo Pösössä, mutta kuis ................ :-X
Kenenkäs dieselkone on Micra-kakkosessa :-/
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Cedricisti

Vaihdoin Skoda Feliciaan(-97) 2007 vuonna lokakuussa jäähdytinnesteet. Tästä seurasi se että meni samantien termostaatti tukkoon  ja kyseiseen 1.3MPi koneeseen ei saa termaria erikseen, koko termarikotelo pitää vaihtaa ja hintaa oli silloin kivat 110 euroa.

Osta 10 eron pakkasnestemittari, se kertoo mitä tehdä.

Alppu

#9
LainaaVaihdoin Skoda Feliciaan(-97) 2007 vuonna lokakuussa jäähdytinnesteet. Tästä seurasi se että meni samantien termostaatti tukkoon  ja kyseiseen 1.3MPi koneeseen ei saa termaria erikseen, koko termarikotelo pitää vaihtaa ja hintaa oli silloin kivat 110 euroa.

Osta 10 eron pakkasnestemittari, se kertoo mitä tehdä.


Miksi meni tukkoon? Väärät nesteet? Vai jäikö moskan huuhtelu väliin? :-?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.