Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Sytytystulpat ja johdot...

Aloittaja Plussa, heinäkuu 16, 2009, 17:52:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Plussa

Nissan Micrassani -83 (980cm3) on tällähetkellä tällaiset sytytystulpat:

W16EXR-U

Yritin etsiä motonetistä uudet sytytstulpat, mutta se ei tarjua samaa mallia autolleni, vaikka yllämainitut tulpat löytyvät myös motonetin valikoimasta. Miksi?

Millaiset tulpat kannattaa siis ostaa? Samanlaiset kuin autossani oli, vai sellaiset jotka motonet tarjoa autolleni? Ja mitkä niistä? Niitä kun on aika paljon siellä.

Samalla ajattelin vaihtaa sytytysjohtosarjat, mutta niitäkin on kahdenlaisia autolleni:

NISSAN MICRA K10 83->92   Johtosarja Nissan/Saab 17.50 €
NISSAN MICRA K10 83->92   Sytytysjohtosarja 19.50 €

Kumpi on parempi?

Kannattako samalla vaihtaa myös virranjakajan kansi? Kun se maksaa vain 3,7€ ?

cedricfan

Denso W16EP-U eroaa tuosta ainakin sillä että siinä ei ole vastusta (R), jota ei suositella kärjelliseen sytkään. Ja EP-U on ns perinteinen vakiotulppa, EXR-U ei.

Ylemmät johdot on ns yleismallin sarja, joka sopii vain litraiseen.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Mies

NGK:n tulpat pelaa hyvin nissaneissa,ja joo kyllä se virranjakajankansikin kannattaa samalla uusia. Sekä pyörijä ja ehken jopa kärjetkin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppu

LainaaNGK:n tulpat pelaa hyvin nissaneissa,ja joo kyllä se virranjakajankansikin kannattaa samalla uusia. Sekä pyörijä ja ehken jopa kärjetkin.

Densot toiminee myös.

Vähän aikaa sitten tuli 40tkm ajettujen Densojen vaihto eteen, Varaosakeskuksessa myivät Boschit, väittivät että nykyään eurooppalaiset tulpat on ihan yhtä hyviä. En jäänyt väittelemään. Onhan nuo jotenkin toiminu...  :P
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Plussa

Vaihdoin sytytystulpat, johdot, kansin ja öljyn. Nyt Micra toimii kuin raketti, suorastan lentää. En todellakaan odottanut niin suurta parannusta, ei enää tarvitse painaa kaasua pohjaan moottoritiellä ja se jopa kiihtyy!

Mitä kivaa (halvalla) voisi vielä tehdä sille?

Vaihteistoöljy pitäisi vielä kai vaihtaa, mutta moottoriöljyn vaihtanut firma ei suostunut/osannut vaihtaa sitä.

Alppu

Lainaa
Vaihteistoöljy pitäisi vielä kai vaihtaa, mutta moottoriöljyn vaihtanut firma ei suostunut/osannut vaihtaa sitä.

Eihän tuon vaihtaminen ole sen vaikeampaa kun moottoriöljynkään.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mies

LainaaVaihdoin sytytystulpat, johdot, kansin ja öljyn. Nyt Micra toimii kuin raketti, suorastan lentää. En todellakaan odottanut niin suurta parannusta, ei enää tarvitse painaa kaasua pohjaan moottoritiellä ja se jopa kiihtyy!

Mitä kivaa (halvalla) voisi vielä tehdä sille?

Vaihteistoöljy pitäisi vielä kai vaihtaa, mutta moottoriöljyn vaihtanut firma ei suostunut/osannut vaihtaa sitä.


Bensafiltteri ja ilmanputsari,jos ei tietoa että millon vaihdettu viimeksi.
Halpoja ja hyviä fiksejä "hengenahdistukseen".
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Plussa

Miten bensafiltteri vaihdetaan oikein/turvallisesti?

AnttiJL

Skriivaan huomenna jutun tuosta bensafiltterin vaihdosta.
Siitä sitten selviää asia joka on kyllä varmasti helpoin mitä auton
huollossa voi olla. Ehkä helpompi kuin ilmanpaineiden tarkastaminen
renkaista.

Lyhyesti:
-Letkut irti suodattimesta
-Suodatin irti pidikkeestä
-Uusi suodatin pidikkeeseen
-Letkut kiinni & kiristys
-Auto käyntiin tarkistetaan letkujen ympäriltä sormella että ei vuoda.

Kannataa antaa auton käydä hetken aikaa, sitten samalla tarkkailla suodattimen
ja letkun tiiveyttä. Käytetty suodatin on ongelmajätettä, sen voi palauttaa jollekkin lähimmälle bensikselle, jossa on ongelmajätekontti.

Alppu


Pyh, se suodatin mitään ongelmajätettä ole. Itse oon avannut vanhan ja katsonut mitä se on syönyt, jämät sitten roskiin.

Kyllä se siellä bensikselläkin roskiin lentää jos ei itse konttiin tms. laita.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

AnttiJL

Laitat sitten vissiin öljynsuodattimetkin roskiin?
Et kai sentään jäteöljyjä vedä viemäriin?  ::)

Plussa

#11
Lainaa
Lyhyesti:
-Letkut irti suodattimesta
-Suodatin irti pidikkeestä
-Uusi suodatin pidikkeeseen
-Letkut kiinni & kiristys
-Auto käyntiin tarkistetaan letkujen ympäriltä sormella että ei vuoda.

Vaihdon bensasuodatin ja nyt auto ei käynnisty.

Ei edes yritä käynnistyä, ei minkänlaista ääntä.
Sähköt toimi (valot/pyyhkijät), mutta ei edes starttimoottori ala pyöriä kun käännän avainta.

Bensasuodatin on kuiva.

Mitä voisi olla vialla?

cedricfan

Ensinnäkään suodin ja startti eivät ole yhteydessä toisiinsa.
Mutta kun olet työskennellyt siellä niin ilmeisesti startin herätejohto on irronnut. Starttiin tulee yksi paksu johto ja yksi tai kaksi ohuempaa, katso on tyhjää liitintä & roikkuvaa johtoa siellä startin vieressä.

Ja sen filsun saa yleensä esitäytettyä kun pitää niin alhaalla kuin voi, kun tankinletku on kiinni mutta kaasarinletku ei. Painovoima täyttää.

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Plussa

Lainaa
Mutta kun olet työskennellyt siellä niin ilmeisesti startin herätejohto on irronnut. Starttiin tulee yksi paksu johto ja yksi tai kaksi ohuempaa, katso on tyhjää liitintä & roikkuvaa johtoa siellä startin vieressä.

Kaikki johdot oli paikallaan, mutta sen jälkeen kun kokeilin, että ne ovat kunnolla kiinni moottori käynnisty.

Mutta sama ongelma toistui, seuraavalla käynnistyskerralla. Kävin taas kaikki johdot läpi ja taas käynnistyi. Seuraavalla kerralla taas... jne...

Mikä johto mahtaa olla syyllinen tähän?

http://www.nbl.fi/~nbl2030/kuva1.jpg
http://www.nbl.fi/~nbl2030/kuva2.jpg
http://www.nbl.fi/~nbl2030/kuva3.jpg

PS: Kuulostaako moottoriääni normaalilta? Pikkusen epätasaiselta se minusta vaikuttaa: http://www.nbl.fi/~nbl2030/moottori.MOV


Alppu


Kaikki löytyvät liittimet olisi hyvä käydä läpi ja ei tuo käynti ihan terveelle kuulosta..
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

Otas puolalta virtajohto irti, pyydä kaveria starttaamaan ja heiluttele samalla startin johtoja yksitellen. Jos siellä on katkos niin noin se ainakin pitäs löytyä.

Onhan startin päässä mutterit joiden alla johdot on kunnolla kiinni?

Plussa

Lainaaja ei tuo käynti ihan terveelle kuulosta..

Mikä vika siinä voisi olla? Sillä on ajettu vain 45 tuhatta kilometriä (auto on vuoden -83). Kaikki huollot 30 tuhannen asti on tehty merkkihuollossa (viimeinen, eli 30t huolto on tehty vuonna 2001)

Itse vaihdon äskettäin ilma/öljysuodattimet, moottoriöljyn, tulpat, sytytysjohdot, syt.kansi ja polttoainesuodattimen.

Alppu

Lainaa

Mikä vika siinä voisi olla? Sillä on ajettu vain 45 tuhatta kilometriä (auto on vuoden -83). Kaikki huollot 30 tuhannen asti on tehty merkkihuollossa (viimeinen, eli 30t huolto on tehty vuonna 2001)

Itse vaihdon äskettäin ilma/öljysuodattimet, moottoriöljyn, tulpat, sytytysjohdot, syt.kansi ja polttoainesuodattimen.


Empä tiiä, ehkä imuvuoto jossain?

Tai jos se vaan on vähän tukossa? Mee antamaan kunnolla kenkää ja kuulostele sitten uudestaan.  :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

AnttiJL

Lainaa

Ja sen filsun saa yleensä esitäytettyä kun pitää niin alhaalla kuin voi, kun tankinletku on kiinni mutta kaasarinletku ei. Painovoima täyttää.


Joo, totta tuokin  :)
Itse kun nyt sitten se suodattimen sain vaihdettua, ei moista kikkaa tarvinnut edes
käyttää. Lähti heti ilman minkäänlaista "sahaamista" käyntiin  :D

Mies

Siihen käynnistysongelmaan...startin johtojen liittimien putsaus kannattaa suorittaa ja tarkistaa etteivät ole poikki tms,jossei auta niin solenoidin kimppuun seuraavaksi.

Kun irrotat startin piuhoja,niin sitä ennen akusta plussa ja miinusjohto kaiken varalta irti. Akunpiuhat kunnossa? Ei hapettumia tai muuta feelua?
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Käyntiongelmaan...sytytysajoitus kohdallaan? Entä virranjakajan kärjet kunnossa,kärkiväli sun muut?  Jos kone tukkeessa niin ei sitä kannata revittelemällä yrittää hengittämään saada,viisaampiakin keinoja on.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Plussa

Tänään aamulla se käynnistyi ongelmitta, joten en nähnyt syytä koskea mihinkään. Iltapäivällä taas käynnistyi ongelmitta, mutta 10 km matkan jälkeen auto hyytyi moottoritierampilla, öljy ja akku valot syttyivät. Yritin käynnistää uudestaan ei käynnistynyt (sytys pyörii, muttei käynnisty), akku ja öljy valot paloivat edelleen. Noin minuutin odottelun jälkeen auto käynnistyi ongelmitta ja ajoin sillä vielä 30 km täysin ongelmitta, ääni oli ok, kaikki tuntui normaalilta, kiihtyikin hyvin.

Kun tulin kotiin, niin huomasin että bensiinifiltterissä bensaa oli vain 1/3, eli se paperi juuri ja juuri kosketti bensan pintaa. Voiko filtteri olla viallinen? Koska ennen ei ole tapahtunut mitään vastaava.

AnttiJL

Ihan tuulesta temmattu ajatus: polttoainepumpussa jokin vialla?
Oletko katsonut kaasarin ikkunasta polttoainepinnan tason?

Alppu

Lainaa
Kun tulin kotiin, niin huomasin että bensiinifiltterissä bensaa oli vain 1/3, eli se paperi juuri ja juuri kosketti bensan pintaa. Voiko filtteri olla viallinen? Koska ennen ei ole tapahtunut mitään vastaava.

Muistaakseni omassa kaasaripelissäni oli samoin että filtteri oli puolillaan tai jotain, silti toimi aina hyvin.

Onko tuossa mekaaninen pumppu?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

Harvoin 100A:ssakaan suodatin täynnä on, ei pitäs olla mitään merkitystä.

Onhan sytytysjohdot kunnolla paikallaan, siis naksahtavat tulppiin ja ovat kannessa pohjassa asti?

Mies

LainaaHarvoin 100A:ssakaan suodatin täynnä on, ei pitäs olla mitään merkitystä.

Onhan sytytysjohdot kunnolla paikallaan, siis naksahtavat tulppiin ja ovat kannessa pohjassa asti?


Jos puolalle menevässä tulpanjohdossa jotain feelua,niin se vois selittää ongelmat kyllä.

Ei nuo suodattimet täynnä ikinä ole ainakaan mulla ollut,aina siinä vajaa puolvälin kohalla.

Mekaaninen pumppu tuollaisessa Micrassa kyllä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)