Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan King Cap 2.3d

Aloittaja Aparaatti, lokakuu 15, 2008, 11:50:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aparaatti

Moro! Mitenkäs tuo kone kestää turbotusta? Olen vähän ajan sisällä laittamassa garrettia kingcapin motin kylkeen ja tarviisin tietoa vähän tosta ko. koneesta. Onko kellään vinkkejä antaa mitä kannattaa ottaa huomioon? Öljynpaluun ajattelin laittaa öljypohjaan ja painepuolen otan alipainepumpun voitelukanavasta. :D

Lerssinen

#1
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan  8-)

Pelotellaan ensialkuun tällä:


Alipainepumpun kanavasta piisaa öljyä
Paluuseen on valmis nippa kuskin puolen moottorikannakkeen juuressa, samanlainen kuin laturinkin paluu elikkäs sokkotulppa (kuusiokolo) auki ja nippa sisään = suora reitti ö-pohjaan.

Tuommosta :


Eli sillä tällaista:
http://www.youtube.com/watch?v=m4gfd19dCNg
http://www.youtube.com/watch?v=TCm8U0Bf7Xc

Ja onhan noita lissää ku selailee tuolta juutuubasta.. Tällä hetkellä tilanne siis ensimmäisen kuvan osoittama, alkunsa tosin saanut muualta joten uus kansi (perjantaina muuten hajen) paikalleen ja lisää hanaa, kanavia ajattelin kiillottaa samalla kun aika valurypyläiset olivat sekä helpottaa turbon jälkeen pakokaasujen karkuun pääsyä isommalla downpipellä (nyt "2)..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Aparaatti

#2
Kiinnostavan näkönen  ;D

Kerropa lisää infoa tosta sun koneesta. Eli paljon on sulla ahtoja? Tällähetkellä mulla on senverran syöttöä että meinaa tulla raakana pihalle, mut niitä on PAKKO pudottaa muuten tuo ekan kuvan ihana juttu tulee mullekin  :D. Niinjoo ja millanen on tuo sun ahdin+pakosarja toteutus? Mulla tulee niin, että tuon vanhaan pakosarjaan tökkään vaan laipan kanssa soveltaen sen turbon kiinni. Tuo ei tule siis liikenteeseen vaan enstalvena naapurpoikien eskorttien jäärataa mustaamaan  :D

Lerssinen

#3
0.7 oli ennen ku kilahti, syötöt tapissa mitä vakiopumpusta lähtee..



Laiskan miehen turbopakosarja..

tuolta lisää juttua..
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtopic.php?f=210&t=1919&st=0&sk=t&sd=a
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Aparaatti

Mulla oli itseasiassa juuri samanlainen pakosarjasuunnitelma, mutta sitä en voi toteuttaa koska turbon voitelukanavat on vähä erikoiset.. Se pitää laittaa sillein alaspäin tuo turbo..  ::) NO katsotaan mitä tulee. Savua ainakin!

Lerssinen

Aika monessa garretissa voi pesiä kääntää toisiinsa nähden. Niin minäkin olen tehnyt tuon 28:n kanssa..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Aparaatti

Mulla tossa ei voi kääntää.. on jostain transitin kylestä ja siinä on semmonen lohkoon kiinni tuleva laippa ja se voitelu tulee siitä..

En oo tosta lohkosta löytäny tota sokkotulppaa.. Voitko laittaa kuvan missäpäin se sulla on?  :o Vai onko väliä ku mulla on ilmeisesti d23?

Lerssinen

Se on SD23, usko poies vain jos kone näyttää tuolta....

Punaisessa ympyrässä tulpan sijainti, suora reikä Ö-pohjaan ö-pinnan yläpuolelle.


-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Aparaatti

 :D :D
Löysin tuon propun.. Se oli vain noin 20 vuoden öljypaskan ja muun ruosteen täyttämä, että piti meisselillä raapia jonkin aikaa että näki että siinä edes on proppu  :) Nyt kuitenkin kiertää ahtimessa öljyt, mutta seuraava ongelmakin löytyi heti! Joku on keksinyt taas hienon järjestelmän ahtopaineiden säätelyyn, nimittäin tuossa mun garretissa se toimii ALIPAINEELLA ja sitä ohjataan ilmeisesti jollain perkeleen tietokoneella.. Täytyy keksiä joku ratkaisu, jollei jostain löydy ylipaineella toimivaa kelloa..

Lerssinen

Kyseessä ilmeisesti muuttuva (juuttuva) siipinen ahdin ns VNT?
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Aparaatti

Ei oo vnt.. Ihan jäykillä siivillä oleva gt17.. Nyt on ropelli paikollaan ja tuntuu aika kivasti liikkuvan tuo lavaton kingkappi!  ;D Naama kohti naurua kun alkaa ahtamaan!

Lerssinen

sutii se turbottakin ilman lavaa ruosteen keventämänä


Kovasti on vaiheessa omat hommat vielä, tän vkl aikana "aikaansaatua" nimittäin uutta konetta purettu..


Nyt on ehjä kansi "in da house"


Kone aika vähä ajettu vissiinkin  :o


Kesäksi pitäs valmistua ja sitten suhisee  8-)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Aparaatti

Missäs tosta ekasta kuvasta on voimasavut jääny  ;D

Lerssinen

Sudi se ihan ilman voimasavuakin  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Aparaatti

Mulla tuli aika rumat toteutukset kun joutu turbon aika ylös ottaan.. Konepellin yläpuolella on ahtoputket ja väläri, mutta saavatpaha kylmää  ;D

Pakoputki sojottaa tällähetkellä vielä suoraan kuskin kohdalta taivaalle, ja näkyvyys on todella huono ennen kuin alkaa ilma riittämään koneessa  :D

Sivulle täytyy pakokaasut ohjata, kunhan löydän sopivat osat siihen..

Lerssinen

-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

sbc350

mites tuo 2.5 versio kestää ahtamista, samaa vikaa kannessa?

Lerssinen

#17
Jos on SD25 niin kyllä tahtoo olla  :-/ Samoja kansia kun ovat..

En minä saanut tuota kestämään edes tuolla toisella koneella, siihenkin kerran piti vaihtaa tiiviste ja koneistaa kansi mutta sekin kesti peräti 1800km  ::) Vittuunnuin ja nostin ahdot tappiin ja syötöt kanssa  8-)
http://www.youtube.com/watch?v=HCwaYVi6H9s
http://www.youtube.com/watch?v=qsgKJXErhQE

Reilun viikon kesti sikapoljentaa kun vuolaisin syylärin korkista tiivisteet poies ettei nakkaa kaikkia nesteitä pihalle, sitten katos öljynpaineet ja alako alakerta kilkattaa  ;D

Vaihdoin vekottimeen koneen ja möin vaparina menemään, annoin turbo-osat mukaan omalla vastuulla  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

v8

mitenkäs tuo -90 urvanin 2.5d uudemman mallin kone kestää puhallinta? mikä se nyt malliltaan on. startti kartturinpuolella jos siitä jotain hyötyä tunnistukseen??? kuitenkin nyt joku turbo kiinni ja 0.6-0.7baria painetta :D

Tare

Lainaamitenkäs tuo -90 urvanin 2.5d uudemman mallin kone kestää puhallinta? mikä se nyt malliltaan on. startti kartturinpuolella jos siitä jotain hyötyä tunnistukseen??? kuitenkin nyt joku turbo kiinni ja 0.6-0.7baria painetta :D
TD25, samaa kansi vikaa tahtoo olla siinäkin, ovat vielä herkempiä lämpöongelmille kuin SD:t
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

v8

noo toivotaan että kestää.pitänee laskea ahtoja puoleen baariin. ainaki vielä kestäny.

Lerssinen

Lainaanoo toivotaan että kestää.pitänee laskea ahtoja puoleen baariin. ainaki vielä kestäny.

Kyllä ne pitäs kohtuuvirittelyjä kestää molempien, mulle sattu vain sunnuntamoottoreita ihan liikaa  ;)

Siksi vaihdoinkin projektin kohteeksi LD moottorin.....
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

v8

ootte varmaan pelannu kytkimien kans? kummin päin se levy sinne tulee :-[ :( pitäs ruveta laatikko huomenna laittamaan kiinni. mahtaakohan tuo motonetin 240mm kytkinlevy käydä tähän -90 kun siellä ilmottaa vuosmalliks 95-98 tai jotain,mut ei tuota -90