Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Almera -98 ja ABS-ongelmaa

Aloittaja kmstr, kesäkuu 29, 2009, 22:37:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kmstr

Hei,

Pannaanpa nyt tännekin ongelmasta joka on meikäläisen -98 vuosimallin Nissan Almeraa. Ongelmaa on yrittänyt selvittää parit automekaanikot ja Nissanin merkkihuolto, mutta vika on ja pysyy. Myös rahaa on pantu mm. uusien ABS-anturien muodossa satoja euroja, joten aika epätoivoinen alan jo ongelman korjaamisen suhteen olla.

Eli ongelmana on auton ABS:ien satunnainen pois-kytkeytyminen. Satunnaisesti ajosta, kelistä, ajotyylistä, tilanteesta ja huolloista riippumatta ABS valo syttyy kesken ajon tai startatessa palamaan, jolloin ABS:t ei toimi (kokeiltu talvella, jarrut lukkiutuvat). Vian saa pois näkyvistä käyttämällä auton virrat poissa. Auto oli muutaman päivän paikallisella Nissanin huollolla katsottavana mutta mitään he eivät löytäneet. Tai löysivät rikkinäisen ABS-anturin jonka vaihdon jälkeen vika jatkui heti.

Toivottavasti saitte jotain tolkkua. Olen itse täysi maallikko, eli paska autojen kanssa, joten en asialle pysty juuta tai jaata sanomaan. Onko täällä kenelläkään ollut Almeran kanssa samanlaista ongelmaa tai osaisiko joku muuten arvailla mikä voisi olla vikana. Muutenhan vika ei tunnu kovin pahalta, mutta odottelen milloin ABS valo räjähtää setä katsastajan tarkasttuksessa palamaan...

Jos tarkempaa infoa autosta on tarvis, voin laittaa.

cedricfan

Mystisiä ovat ABS-viat. Tässä listaa joistain.

1) Antureiden liitokset, hiemankin hapettunut tai likainen kontakti sotkee aivon.
2) Lika tai ruoste hammaskehässä, joskus jopa kuparitahna tms vieras metalli lähellä olevissa jarruissa on saanut sekaisin.
3) Anturi itse, ja salakavalasti. Eli kun anturin reikä turpoaa ruosteen takia alkaa anturia ahdistamaan. Ja saattaa tulla vain kylmänä/lämpimänä esiin alussa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV