Kirjoittaja Aihe: '85 B11 Sunny valoautomatiikka  (Luettu 4500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JannuLuigi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
'85 B11 Sunny valoautomatiikka
« : Kesäkuu 22, 2009, 00:52:27 »
Eli tarkoituksena olisi saada valoautomatiikka pois.
Autossa kun on jälkiasennus xenonsarja ja sellaista olen kuullut ja lukenut että näiden muuntajat ei kestä sitä että ne yrittävät sytyttää xenoneja samalla kun autoa käynnistetään.
Ratkaisuna olen käyttänyt sitä että aina ennen kuin starttaan,käännän parkit päälle ja auton käydessä vasta ajovalot.
Elikkäs..miten tästä mallista saisi valoautomatiikan pois?ilmeisesti jonkun releen poistamalla tai sitä muokkaamalla,mutta mistä tämmöinen rele löytyy ja mitä pitäisi tehdä?
Honda Civic Coupe LSi EJ2 d15b7 '95

Poissa AkiH

  • Yleisvalvoja
  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • Puheenjohtaja
  • *****
  • Viestejä: 6 616
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #1 : Kesäkuu 22, 2009, 17:31:57 »
B11:n valoautomatiikkahan ei sytytä valoja käynnistyksen aikana. Valot syttyvät vasta sitten, kun öljynpaineen merkkivalo on sammunut eli koneen käynnistyttyä.
Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm.'85 & '86 + Coupé, vm.'85), Nissan Sunny 1.3L (vm.'87), Nissan Primera 2.0 GT (vm. '99), Nissan Micra 1.0 GL (vm.'88), Datsun Patrol 3.3 D (vm. '81 ja '83).

Poissa JannuLuigi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #2 : Kesäkuu 22, 2009, 21:03:40 »
hmm..toinen oma b11 joka on vuodelta 86 (paperin mukaan) ja on sgl mallinen niin sytyttää juurikin valot vasta merkkivalon sammuttua.
mutta tämä toinen b11 sytyttää heti kun kääntää avaimen ON asentoon,eli taitaa jossain olla jotain vikaa  :-?

Edit: heijoo.. sehän voi johtua siitä kun auton oma öljynpaine-anturi ei ole paikallaan nyt kun tuossa on öljynpainemittari asennettu niin piti ottaa vakioanturi pois ;D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2009, 21:07:55 kirjoittanut Jannupoika »
Honda Civic Coupe LSi EJ2 d15b7 '95

Poissa JannuLuigi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #3 : Kesäkuu 22, 2009, 21:54:50 »
problem solved: eli tein kikka kakkosen tuonne..   ;D maadoitin vakio-anturin johdon imusarjan kylkeen ja otin mittaristosta öljynp.merkkivalon pois,ja nyt valot toimii niinkuin halusin,eli valot ei pala ennen kuin ne kytketään päälle :)
Honda Civic Coupe LSi EJ2 d15b7 '95

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #4 : Kesäkuu 22, 2009, 22:03:59 »
Tekisi mieleni sanoa USEAMPI sana noista "ihan itte asensin vanhaan autoon ksenonit" asennuksista mutta näin nissan foorumilla en sanokkaan mitään.. Tämän voi sitten täysin yleistää...

ps. pidä ne valot kiinni kans ihmisten ilmoilla  >:(
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2009, 22:04:31 kirjoittanut Lerssinen »
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa JannuLuigi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #5 : Kesäkuu 23, 2009, 00:48:25 »
tiedän kyllä mitä meinaat..  ;D tahtoo joillakin olla melkoisen pystyyn suunnattu valot ja vielä joillakin umpioilla tulee mukavasti hajavaloakin :D en oo päässy ajamaan omaa autoa vastaan pimeällä,joten enpä tiedä miten häikäisevät nuo mulla on..  ::)
Honda Civic Coupe LSi EJ2 d15b7 '95

Poissa Cherrymies

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 7 092
  • Nissan/Datsun Forever!!
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #6 : Kesäkuu 23, 2009, 12:39:11 »
Lainaus
hmm..toinen oma b11 joka on vuodelta 86 (paperin mukaan) ja on sgl mallinen niin sytyttää juurikin valot vasta merkkivalon sammuttua.
mutta tämä toinen b11 sytyttää heti kun kääntää avaimen ON asentoon,eli taitaa jossain olla jotain vikaa  :-?

Edit: heijoo.. sehän voi johtua siitä kun auton oma öljynpaine-anturi ei ole paikallaan nyt kun tuossa on öljynpainemittari asennettu niin piti ottaa vakioanturi pois ;D


Mikset laittanu jakopalaa tuonne öp-anturille,sillä saa kiinni sekä orkkisanturin että sen mittarin oman.

Oman taisin ostaa biltemasta jollen väärin muista,ei maksanut juurikaan mitään.
N12 Cherry 1.6 Luumu -82
B11 Sunny Wagon 1.5 Low -86
WD21 Terrano 3.0V6 JDM -93
GF8 Impreza JDM WRX STI -97
EG9 Civic Sir Jdm -94
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A33 Maxima 3.0 x2
+muita

Poissa Hemmotus

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 72
  • NCF:n foorumi - paras foorumi
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #7 : Kesäkuu 26, 2009, 00:40:35 »
Lainaus
tiedän kyllä mitä meinaat..  ;D tahtoo joillakin olla melkoisen pystyyn suunnattu valot ja vielä joillakin umpioilla tulee mukavasti hajavaloakin :D en oo päässy ajamaan omaa autoa vastaan pimeällä,joten enpä tiedä miten häikäisevät nuo mulla on..  ::)
Tässä kun taas pikkuhiljaa yöt alkaa hämärämpiä olla, voi lähteä kruisailemaan hämärään aikaan vaikka jotain kaupan ikkunaa vasten. Siinä parkkeja ja xenoneita välkytellessä voi huomata häikäseekö vastaantulijoita.
Suuntaus kannattaa tarkistaa samalla, metrin päähän klasista ja teippi  valojen yläreunan rajan kohdalle, peruutus 5m ja mittaus meneekö valojen raja siinä klasissa 5cm alemmas. Jos ei niin säätöä..
Ja sitten sellanen tärkeä, kun sopivalla suoralla koittaa (tää pitäs tehä syksyn pimeillä, kesällä mahdoton) tienpientareella parkissa pitkiä, jos puiden  (kuusien ja mäntyjen, etis hyvä paikka) latvat kylpee valossa osoittaa valot aivan liian ylös. Pitkät kun säätää niin että liikennemerkit erottuu pitkältä matkalta eikä valo nouse liikennemerkkien yläosaan verrattuna paljoa ylemmäs on suuntaus suunnilleen ok...
Juu ja sitten se valojen korkeussäätö sais olla asennossa jossa valot osottaa ylös, jos vastaantulija kovin valoja vilkuttelee kilometrien päästä, on häikäisy liiallinen ja silloin voi säätää kabiinin korkeussäädöstä valoja alemmas ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2009, 00:42:44 kirjoittanut Hemmotus »

Poissa JannuLuigi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #8 : Kesäkuu 28, 2009, 01:54:48 »
jeps,hyvät valojen säätövinkit ;) kevään pimeillä säädin valot "kohdilleen" pitkällä suoralla,en usko häikäisevän,eikä nyt kuukausi sitten katsastuksessakaan sanomista tullut valojen korkeuksista,mutta pitääpäs koittaa joku yö lasia vasten miltä näyttää  ;D
Honda Civic Coupe LSi EJ2 d15b7 '95

Poissa Tero-75

  • NCF jäsen
  • Rahastonhoitaja
  • *****
  • Viestejä: 4 124
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #9 : Kesäkuu 28, 2009, 02:13:30 »
Lainaus
Juu ja sitten se valojen korkeussäätö sais olla asennossa jossa valot osottaa ylös, jos vastaantulija kovin valoja vilkuttelee kilometrien päästä, on häikäisy liiallinen ja silloin voi säätää kabiinin korkeussäädöstä valoja alemmas ;)
B11 Sunnyssa ei ole vielä kabiinin puolella mitään säätöä valoille, ruuvimeisselin kanssa maskin raosta ne on säädettävä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Seat Toledo 1.6 -98, Suzuki GT 125R

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #10 : Kesäkuu 28, 2009, 02:36:45 »
Se on niille suuntauksille yks ja vitun sama jos sinne väärään lamppuun laitetaan "xenon kettu tuning" lamput paistamaan niin silmiin ne sieltä paistaa.. #!@#¤%  >:(

Lyhyillä siis justiin tätä vitun paskaa, ei oo kaukana että alakaa leka kiliseen






« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2009, 02:37:26 kirjoittanut Lerssinen »
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa JannuLuigi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #11 : Kesäkuu 29, 2009, 02:46:40 »
nohnoh eipäs aleta raivoaan  ;D eikö se niin ollut ettei niitä vastaantulevan valoja katsota kohdatessa,ainakin näin autokoulussa opetettiin ;D laita itsekin ksenonit,5 kertaa enemmän näkyvyyttä eikä ole kusenkeltaiset valot.samapa tuo mulle on jos jotain häiritsee mahdollinen häikäisy,vaikka sakot tulisi niin en nuita pois ota..  :P sen verran tyytyväinen olen kuitenkin valotehoon,verrattuna 100/90w hehkuihin  ::)

jeps ja alkaa menemään sopivasti off-topic..  :-X
Honda Civic Coupe LSi EJ2 d15b7 '95

Poissa Hemmotus

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 72
  • NCF:n foorumi - paras foorumi
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #12 : Kesäkuu 29, 2009, 12:17:39 »
Lainaus
B11 Sunnyssa ei ole vielä kabiinin puolella mitään säätöä valoille, ruuvimeisselin kanssa maskin raosta ne on säädettävä.
ANTEEKSI KAUHEASTI KUN UNOHTUI KIIREESSÄ KIRJOITTAESSA "JOS ON"!!

Poissa Tero-75

  • NCF jäsen
  • Rahastonhoitaja
  • *****
  • Viestejä: 4 124
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #13 : Kesäkuu 29, 2009, 16:25:32 »
Lainaus
Lyhyillä siis justiin tätä vitun paskaa, ei oo kaukana että alakaa leka kiliseen
Lainaus
samapa tuo mulle on jos jotain häiritsee mahdollinen häikäisy,vaikka sakot tulisi niin en nuita pois ota..  :P
Minä olen tässä asia kyllä Lerssisen kanssa samoilla linjoilla. Jos poliisin antama sakkolappu (ja muut virkavallan käytössä olevat keinot) ei riitä kertomaan käyttäjän typeryydestä, otetaan sellaiset lääkkeet käyttöön joilla viesti menee perille >:( Tarvittaessa toistetaan kuuri...
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Seat Toledo 1.6 -98, Suzuki GT 125R

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #14 : Kesäkuu 29, 2009, 16:52:49 »
Kyllä ne nuo purkkaxenon pellet alistuu vanhanaikaisenkin halogeenin edessä kun niitä on riittävästi, tahallaan häikäiseminen onkin sitten eri juttu ja valohoitoa annetaan tarpeen vaatiessa, jos kerran xenoneilla toisten häikäisy ei haittaa niin ei haitanne halogeenillakaan eli ajakoon mettään vaan  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #15 : Kesäkuu 29, 2009, 16:59:44 »
Lainaus
Minä olen tässä asia kyllä Lerssisen kanssa samoilla linjoilla. Jos poliisin antama sakkolappu (ja muut virkavallan käytössä olevat keinot) ei riitä kertomaan käyttäjän typeryydestä, otetaan sellaiset lääkkeet käyttöön joilla viesti menee perille >:( Tarvittaessa toistetaan kuuri...
Jep, suoraan sanottuna todella raivostuttavaa nuo xenon-muutoslamput. Valtaosa häikäisee vastaantulijan, ja siksi ne muuten on laittomiakin.
Onneksi niistä on ihan oikeesti otettu jo kilpiäkin pois ratsioissa, plus annettu sakkoja.
Tietty voisi suunnata "pikkasen pieleen" yhden lisäpitkän joka on kytkimen takana jota käytetään vain noita xenonjuntteja kohdattaessa ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa JannuLuigi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #16 : Kesäkuu 29, 2009, 19:12:43 »
Itse ksenonit laitoin,koska en halua auton keulalle lisävalopatteristoa,ja koska sumuvalot eivät tuoneet tarvittavaa parannusta lyhyille.ennen kuin joku taas pätee,niin tiedän kyllä,sumareita ei saa käyttää muutakuin paskan kelin vallitessa,muuten menee laittomuuden puolelle.lisäpitkille ei ole tarvetta,pitkiä ei muutenkaan tule juuri käytettyä.eikös se niin ollut ettei lähivaloja saa kahdentaa..joten "lisälyhyitä" ei voinut laittaa (miten senkin sitten olis toteuttanu) eli mielestäni järkevintä oli vaihtaa varaosa-autosta uudenveroiset umpiot rappeutuneiden tilalle ja laittaa niihin 100w hehkut,sekä vaihtaa valojen johdot ja releet tuhdimpiin.totesin kuitenkin että näkyvyys ei lyhyillä riitä.ja kyllä,säätelin valoja osoittamaan eritavoin ja koitin saada näkyvyyttä mutta ei sitä sieltä tullut ruuvailemalla.siispä tein tämän halveksutun teon ja ostin ksenonsarjan,laitoin ne 100w grillien tilalle ja olin tyytyväinen valoihin.
Honda Civic Coupe LSi EJ2 d15b7 '95

Poissa StanLaurel

  • Ylläpitäjä
  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • *****
  • Viestejä: 4 012
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #17 : Kesäkuu 29, 2009, 21:35:22 »
Kannattais varmaan käydä silmälääkärissä tutkituttamassa silmät jos kunnossa olevat normivalot riitä.
Nissan Laurel SGL MLC130ATE -76, (Datsun 200L KHLC130T -75), Datsun 200L KPLC130T -7?
Nissan Primera SJNFCAP11U -97, Nissan Micra  HLK10FQ -90, Nissan Micra SJNEBAK11U -00

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #18 : Kesäkuu 29, 2009, 22:11:47 »
Tottakai ne valot tuntuu tehokkaammilta kun häikäisy on lyhyillä samaa kuin ajelisi normi pitkät päällä, ja normipitkillähän valoa on lyhyille jo ihan kivasti..

+ että valon väri on tosiaan jotain ihan mahdottoman häiritsevää, joskus häiritsee ihan oikeissakin autoissa joissa asiaankuuluvat säädöt mutta pahinta on justiin tuo että ne pitää tunkea umpioihin johon ne ei tosiaan kuulu  >:( Mitä pystympi ja isompi umpio sitä enempi häikäisyä.

Niin, mutta mitäpä se haittais kun ei ole oma harmi.. Kusenkeltaista valoa on tarjolla xenonpelleille
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2009, 22:16:06 kirjoittanut Lerssinen »
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa AkiH

  • Yleisvalvoja
  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • Puheenjohtaja
  • *****
  • Viestejä: 6 616
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #19 : Kesäkuu 29, 2009, 23:02:43 »
Lainaus
Kusenkeltaista valoa on tarjolla xenonpelleille
Ei sinulla sattuisi olemaan kuvaa koko arsenaalista täydessä loistossaan? ;)
Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm.'85 & '86 + Coupé, vm.'85), Nissan Sunny 1.3L (vm.'87), Nissan Primera 2.0 GT (vm. '99), Nissan Micra 1.0 GL (vm.'88), Datsun Patrol 3.3 D (vm. '81 ja '83).

Poissa JannuLuigi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 104
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #20 : Kesäkuu 29, 2009, 23:04:56 »
miten vain :D muista räpsytellä pitkiä kun seuraavan kerran törmätään oulussa  ;D
Honda Civic Coupe LSi EJ2 d15b7 '95

Poissa BA

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 7 500
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #21 : Kesäkuu 30, 2009, 00:57:23 »
Lainaus
Itse ksenonit laitoin,koska en halua auton keulalle lisävalopatteristoa,ja koska sumuvalot eivät tuoneet tarvittavaa parannusta lyhyille.ennen kuin joku taas pätee,niin tiedän kyllä,sumareita ei saa käyttää muutakuin paskan kelin vallitessa,muuten menee laittomuuden puolelle.lisäpitkille ei ole tarvetta,pitkiä ei muutenkaan tule juuri käytettyä.eikös se niin ollut ettei lähivaloja saa kahdentaa..joten "lisälyhyitä" ei voinut laittaa (miten senkin sitten olis toteuttanu) eli mielestäni järkevintä oli vaihtaa varaosa-autosta uudenveroiset umpiot rappeutuneiden tilalle ja laittaa niihin 100w hehkut,sekä vaihtaa valojen johdot ja releet tuhdimpiin.totesin kuitenkin että näkyvyys ei lyhyillä riitä.ja kyllä,säätelin valoja osoittamaan eritavoin ja koitin saada näkyvyyttä mutta ei sitä sieltä tullut ruuvailemalla.siispä tein tämän halveksutun teon ja ostin ksenonsarjan,laitoin ne 100w grillien tilalle ja olin tyytyväinen valoihin.

Ei tullut ennen sijoitusta xenon-sarjaan mieleen mitata mikä on vakio polttimonkannalle asti tuleva jännite?
Todennäköisesti jotain 10-11V, ja valon teho sitä myöten yhtä olematon.
Nostamalla jännitteen normaalille tasolle, olis jo normaalilla, laillisella H4:llä nähnyt riittämiin.
Se 100W on ihan yhtä laiton kun xenonit.


Porkkanan syönti parantaa pimeänäköä. Ja neuvostovalmisteisia takuuvarmasti näkeviä yökiikareita saa satasella. Voi ajella vaikka ilman valoja, ja silti näet hirven jo satojen metrien päästä. ::)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2009, 00:58:46 kirjoittanut BA »
Paskaaks sitä sääliä, tollasta käyttöautoa.

Poissa Hemmotus

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 72
  • NCF:n foorumi - paras foorumi
Re: '85 B11 Sunny valoautomatiikka
« Vastaus #22 : Kesäkuu 30, 2009, 13:28:44 »
Muistaakseni itse mittasin yhdestä nimeltä mainitsemattomasta autosta polttimoille tulevan jännitteen, no sinnehän tuli vain 0.1V pienempää jännitettä mitä akun navoilta mitattuna auton käydessä. Tämä mittaus tuli tehtyä siitä syystä kun valot olivat HYVÄT, ja auto kuitenkin yli 20 vuotta vanha. Ja oli vielä ihan tehtaan omat piuhat...
Ainoa miinus heijastinpinnoissa olevat pöly tms läiskät (ilmaantuneet auton käyttämättömyysjaksolla), pitäs sijottaa uusiin kalliisiin umpioihin (laseja saa edukkaasti mutta ei paranna valotehoa tässä tapauksessa) taikka pestä fairyllä varoen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2009, 13:29:26 kirjoittanut Hemmotus »