Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

'Latolöytö' LD20 ja Nissan ummikko

Aloittaja porakone, kesäkuu 05, 2009, 17:56:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

porakone

Nyt on sitten LD20 roudattu kotiin ja koska se on seissyt 10++ vuotta vaihtelevissa olosuhteissa muutama osa irrotettuna ja 'kyl se pitäs ihan toimiva olla' -tiedolla niin päätin vähän tutkia asioita ennenkun rupeen sovittamaan sitä toisenmerkkiseen vehkeeseen.

Otin alkajaisiksi venttiilikopan irti ja pyörittelin kampiakselin pultista räikällä. Venttiilit iloisesti pomppivat niikun asiaan varmasti qluu, mutta jakoketjua ihmettelen. Tasan puolen kierroksen (kampiakselilta) välein ketju napsahtaa, mikähän juttu se on? Samassa huomasin että nokan hammasrattaan pultti oli ihan vaan sormitiukkuudella, se ei liene tarkoitus? Otin sitten rattaan irti nokasta ja huomioin että rattaassa on kolme kohdistusreikää ja nokassa 1 tappi. Keskimmäisessä se oli, keskimmäiseen laitoin, mahtoiko mennä oikein? Venttiilikoppa oli ihan napakasti kiinni joten se ei oikein anna viitettä sellasestakaan että sitä ois purettu ja vaan huitastu vähän kasaan takasin.

Mulle tulee varmasti vielä yhtä sun toista kysyttävää tämän rojektin tiimoilta kun en tiie Nissaneista mitään enkä tajua Diiseleistä sen enempää, mut tällä hetkellä ei ois nyt muuta kysyttävää kuin tuo ylläoleva.

u11 SGL

enpä osaa tuosta rasahduksesta sanoa(oisko jotain kiristimeen liittyvää).viisaammat kertokoon!
On se akselin pultti voinut löystyä vain itsekseenkin.
Todennäköisesti juuri oikeassa kohdassa ajoitukset on jos tapin keskireikään laitat...

Datmaster

eikös ne reiät ole että kun ketju venuu niin saa jaon takas oikeeseen. nokkapyörän reiässä ajoituskolo vai olikose pykälä.
[img name=signat_img_resize]http://i22.photobucket.com/albums/b314/datmaster/datsave.jpg [/IMG] Datsun 1200 @ A15i , 200L HLC130