Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Sunnyn tuulilasin pesulaite ei toimi...

Aloittaja nexus, toukokuu 19, 2009, 19:32:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nexus

Mikäs mahtaa olla kaverin n13 sunnyssä kun tuulilasin pesulaite ei suihkuta nestettä? Nestettä on säiliössä ja itse pumppu toimii tai siis ääntelee, mutta neste ei lennä. Olisko jokku letkut irti?

AnttiJL

Roskaa nestesäiliössä ja/tai pumpussa?
Joskus joku sanoi mulle että vaihdat napasuuden toistepäin ja kerran nykäset viiksestä.
Sanoi et roska tuolla vois irrota (pumppu pyörii toisin päin)... Jos näät roskan yritä kalastaa pois... Muista vaihtaa napaisuus oikein! Älä käytä pumppua kuivana, se rikkoo
sen, kuulemma nopeastikin!

nexus

Huomasin tuossa konehuonetta tonkiessani, että siinä varsinaisen tuulilasin pesunestesäiliön vieressä on toinenkin säiliö, jossa ei ole mitään nestettä. Mikäs säiliö se tälläinen on? Säiliön korkissa on tulilasinkuva niinkuin siinä toisessakin, mutta se on aivan kuiva. Siitä lähtee sellainen mittatikku jossa lukee 1/2 ja 1/4. Kuuluuko tähän säiliöön lisätä jotain nestettä?

Tero-75

Olisiko se tyhjä säiliö kuitenkin tuulilasin nestesäiliö, ja se toinen jossa on nestettä ajovaloille?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

nexus

No näinhän se on! :) Äly hoi älä jätä :) Kiitos vastauksestasi. Olen monta kuukautta ihmetellyt, että miksi nestettä ei lennä niin säiliöhän on tyhjä. Ja siitä toisesta säiliöstä, jossa on nestettä lähtee nimenomaan letkut valoille, mutta nyt vasta tajusin :) Nyt on mystinen vika ratkaistu. :)

micramies

#5
Yksi vikamahdollisuus olisi voinut olla pesusuuttimetkin. Tässä Micrassa kuskin puolen suuttimesta tuli todella vaivaisesti nestettä lasille eikä mikään paineilmalla- saati nuppineulalla puhdistuskaan auttanut vaikka roskiakin lähti suuttimen sisältä pois. Korjaantui vasta kun uusin koko suuttimen.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

nexus

Ajovalojen pyyhkijöiden poiston jälkeen on alkanut häiritä maskiin jääneet reiät, joista pyyhkimet tulivat ulos. Tietääkö kukaan saako mistää noita maskejä ilman reikiä. Joku nuihin reikien kohdalle laittanut lisävalot, mutta itseä ei oikein innostas. Haittaako muuten jos ottaa valoille tarkoitetun nestesäiliön kokonaan pois? Mitäs sillä enään oikeen tekee kun nuo pyyhkimet on poistettu :)

Flame

Eipä saa suoraan ainakaan sellaista. Gti:ssä on ollut pienemmillä aukoila olevaa mallia kylläkin. Saat haluamasi maskin ottamalla vaakarivat pois, sulattelemalla siitä tulevat aukot täyteen jäljelle jääneellä muovilla, kittaamalla ja maalaamalla. Itse olen vastaavanlaisen projektin tehnyt ja hyvältä näyttää.

Nestesäiliön poistosta ei ole haittaa, joten veke vaan. Oon omistani ottanu jo pois kun ei niillä yksinkertasesti ole mitään tekoa. Muista ottaa myös ajovaloista pyyhkijöiden rajotinnastat pois. Tekee kummasti näköä kun niitä törröttimiä ei ole keulalla :)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88