Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P10 vm. 1995 ja NATS

Aloittaja yera-arts, huhtikuu 22, 2009, 22:03:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

yera-arts

Ollaan tossa ihmetelty jo kuukauden päivät yhtä primeraa. Kaikinpuolin hyvässä kunnossa, mutta ei pysy käynnissä kuin about 2-3 sekuntia. Vika tuli kytkinremontin jälkeen ja joku epäili että IMMO tai ECU olis menny paskaks ku joku meni unohtamaan moottorin maadotuksen ennen remontinjälkeistä ensistarttaamista.

Tänään tutkin komponenttien sijainnin ja löysin ECUN hanskalokeron alta oikeasta laidasta, IMMO:n löysin kuskin puolelta ihan vasemmalta kytkinpolkimen vierestä. (Siemens 5WK4)

Jos vaihdan purkuautosta uudet NATS vehkeet niin mitä kaikkea pitää vaihtaa? Riittääkö että vaihtaa virtalukon ja avaimen sekä IMMON? Vai pitääkö vaihtaa ECU:kin? Sitä, olikohan se induktiokela virtalukon ympärillä niin tuskin tarvittee vaihtaa?

tai

Jos käyn merkkihuollossa koodauttamassa uusiks nuo, niin paljonkohan lie maksaa?

tai

Onko tuohon mitään vippaskonsteja ohittaa, disaploida tms. tuota järjestelmää?

-LAINATTU-

This has been covered so may times now. NATS 1 ONLY.
Find and remove the NATS immu, behind glove box.
disconnect and link the following wires.
1&2
5&6
7&8

3&4 leave off.
you should now have disconnected your nissan antitheft.

-LAINATTU-

Lieköhän toimii??

Osaako joku selittää miten tuo primeran natsi toimii. Itse oon käsittänyt että ecu ohjaa moottoria (sytytystä, ruiskutusta, tms). Ja tässä sopassa sitten ECU on riippuvainen IMMOSTA ja jos immo ei saa oikeata koodia sirulta niin ecu ei pidä autoa käynnissä.

Rottis

Voit testata sitä esim. irrottamalla sirun avaimesta ja koittamalla lähteekö ollenkaan käyntiin.

Kun siru on pois avaimesta, pitäis moottorin valon vilkkua kun virrat pistetään päälle. Starttimoottori kyllä rupeaa pyörimään jne mutta moottori ei käynnisty.

Mulla almeran avaimessa ainakin siru löytyy avaimen alapuolelta punasesta muoviräkistä joka lähtee ihan vetämällä pois.

Chili

Löytyikö vika?

Kun teillä oli kytkinkoppa auki, niin olisiko siellä oleva pyörimisen anturi saanut siipeensä?

Jylppy

NATS 1 = erillinen kaukosäädin ajonestoa varten
NATS 2 = siru avaimessa

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75