Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

primeran ilmastointi

Aloittaja VilpuriS, huhtikuu 25, 2009, 19:47:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VilpuriS

omistan 2002 primeran. Ilmastointi ei ole puhaltanut kylmää talven jälkee. Kävin laittamassa uudet aineet järjestelmään. EI ollut vuotoja tms.
Ei vaan puske kylmää!!!

Ilmastoinnin valo syttyy hallintapaneelista painettaessa ac-päälle. Onkohan kompura jumissa tai rikki?
Mistä uusi kompura ja mitähän maksaa

Lousku

Onko P12?
Niissä ainakii ollu ongelmia antureiden kanssa!

VilpuriS

LainaaOnko P12?
Niissä ainakii ollu ongelmia antureiden kanssa!

Joo P12 on. Tarkenna minkä anturin kanssa ja mitä sille voi tehdä?
Siinä ei ilmennyt mitään ongelmaa täyttöhuollon yhteydessä. On tiivis jne. Kompura vaan ei käynnisty! Voisko olla jumissa tai jotain? Uskaltaako kompuraa kopauttaa vasaralla, jos vaikka alkais toimia :)

matti.l

Tarkista tuleeko paineanturille sähkö,sen tarkempaa kohtaa en tiedä missä se on ,mutta todennäköisesti lähellä kuivuria.
Johdot voi myös kytkeä yhteen jolloin kompuran pitäis lähteä päälle.tietysti voi olla joku hienompikin vika
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

VilpuriS

LainaaTarkista tuleeko paineanturille sähkö,sen tarkempaa kohtaa en tiedä missä se on ,mutta todennäköisesti lähellä kuivuria.
Johdot voi myös kytkeä yhteen jolloin kompuran pitäis lähteä päälle.tietysti voi olla joku hienompikin vika

Niin mitkä johdot voi kytkeä yhteen?

matti.l

Lainaa

Niin mitkä johdot voi kytkeä yhteen?
paine anturin johdot ,eli ohitetaan se kytkin ,jos toimii sen jälkeen,niin anturi sökö tai järjestelmäpaine liian alhainen,tosin tässä tapauksessa kun olet huollossa käynyt niin se puoli ilmeisesti kunnossa.
Kompuralle menee yksi johto joka vie sähkön magneetti kytkimelle,senkin voi katsoa tuleeko sähköä sinne.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

VilpuriS

#6
Lainaa
paine anturin johdot ,eli ohitetaan se kytkin ,jos toimii sen jälkeen,niin anturi sökö tai järjestelmäpaine liian alhainen,tosin tässä tapauksessa kun olet huollossa käynyt niin se puoli ilmeisesti kunnossa.
Kompuralle menee yksi johto joka vie sähkön magneetti kytkimelle,senkin voi katsoa tuleeko sähköä sinne.

En tiedä, tarkemmin katsottuna kompura taitaa toimia, ainakin kierrokset hieman nytkähtää kun ac:n laittaa päälle tai pois.
Voisko olla että kun ulkona on vaan +16c, ja asteikko säätimessä 18-32, niin se ei näin "viileällä" puhallakaan edes "jääkylmää".

Mielestäni ilma on himpun viileempää kuin jos ac:n laittaa pois päältä.
Täyttöhuollossa laittoivat 600grammaa kylmäainetta koska huoltolaite ilmoitti sen oikeaksi määräksi. Auton tiedoissa ja netistä löytyvistä datoista käy ilmi että oikea määrä olis 500grammaa. Oisko tuo 600gr liikaa, ja siitä johtuisi tämä huono toimivuus.

cedricfan

Kyllä menee puhallusilma jäätäväksi tuossa ulkolämpötilassa. Komouran päällekytkeytymisen kyllä huomaa kierroksissa sekä käynnissä.
Ja mielestäni täyttöhuollon pitäisi olla muutakin kuin pikarahastus täytöstä, aivan liian usein aineet karkaa vuotopaikasta heti, tai on muuta vikaa. Miksi menit huoltoon? Oliko tyhjä? Jos oli niin korjattiinko vuotokohta? Paineistettiinko vaiko vain vuotoväriaine?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

VilpuriS

LainaaKyllä menee puhallusilma jäätäväksi tuossa ulkolämpötilassa. Komouran päällekytkeytymisen kyllä huomaa kierroksissa sekä käynnissä.
Ja mielestäni täyttöhuollon pitäisi olla muutakin kuin pikarahastus täytöstä, aivan liian usein aineet karkaa vuotopaikasta heti, tai on muuta vikaa. Miksi menit huoltoon? Oliko tyhjä? Jos oli niin korjattiinko vuotokohta? Paineistettiinko vaiko vain vuotoväriaine?


Nyt tarkastettuna kompura ei käynnisty.
Virta tulee kompuralle, mutta jokin mättää kompurassa.

ILVES-Joe

LainaaAuton tiedoissa ja netistä löytyvistä datoista käy ilmi että oikea määrä olis 500grammaa. Oisko tuo 600gr liikaa, ja siitä johtuisi tämä huono toimivuus.

Ylitäytössä on erittäin iso vaara että kompressoriin menee kylmäainetta nesteenä ja se rikkoo kompressorin.

Jotkut laittaa "varoiksi" hieman enemmän kuin laitteeseen kuuluu sen vuoksi jos se vuotaa ja siitä on ainoastaan haittaa, hetkellisesti saattaa tulla kylmempää kuin normaalilla täytöllä (johtuen tulistuslämpötilan muutoksesta) mutta riski on melkoinen.

Kylmäaineen pienestä molekyylirakenteesta johtuen kaikki liitokset vaatii paljon paremman tiivistyksen kuin esim. öljy, ilma tai pakkasneste.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/