Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny N13 (GA16) Sammuu eikä lähde heti käyntiin.

Aloittaja yera-arts, huhtikuu 08, 2009, 23:27:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

yera-arts

Sain halvalla nissanin, mutta kalliiksihan se taitaapi tulla. Eli vikaa on seuraavanlaista.

- Sammuu eikä käynnisty hetkeen. Saattaa sammua normaali ajossa tai ihan tyhjäkäynnillä.
- Ei käynnisty ennen kuin jäähtyy, vaikka kuinka sahaisi.
- Sillointällöin toimii pidempään joskus ei ollenkaan. Esim. Viime sunnuntain sain kruisailla ilman mitään ongelmia ja tänään ei pysy edes tyhjäkäynnillä..

Havainnot ja toimenpiteet:

- Bensa haisee
- Bensapumppu pumppaa
- Rikastin toimii
- Suuttimet putsattu, ei tukoksia.
- Kun ei käynnistynyt, niin kokeilin kaataa korkillisen bensaa suoraan kaasariin, ei edes hörähtänyt lupaavasti.
- Toissakerralla, kun ei käynnistynyt niin antoi silti pientä kipinää
- Viimekerralla kävi 5-10 min tyhjäkäynnillä, sammui eikä antanut enää kipinää.
- Tulpanjohdot vaihdettu
- Virranjakajan kansi vaihdettu
- Virranjakajan pyörijä vaihdettu
- Puola vaihdettu
- Yläpään tiivisteet (Kannen tiiviste, venttiilikopan tiiviste, virranjakajan tiiviste, pakosarjan tiiviste, imusarjan tiiviste, kaasari-imusarja välinen tiiviste, bensapumpun tiiviste sekä jäähdytysputken laipantiiviste vaihdettu)

Vika on ollut jo ennen kaikkien noiden osien ja tiivisteiden vaihtoa.
Tänään päivällä purin virranjakajan atomeiksi. Siis ihan atomeiksi, eli irroitin jopa virranjakajan akselinkin sekä putsasin koko laitoksen kunnolla.

Paikallisen romuttamon omistaja haastoi että virranjakajan sisällä asusteleva sytytysyksikkö aiheuttaisi tuollaisia oireita ja olis ihan hyllytavaraa autoliikkeissä. Eli lienee tuo komponentti jakajan sisällä johon tulee 3- apicoliitintä. Voikohan tuo pitää paikkansa, että toi "sytytysyksikkö" olisi paskana? Joko antaa kipinän väärässä kohtaa tai ei ollenkaan..? Kaikinpuolin muuten tuossa jakajassa ei kaiken logiikan mukaan mitään vikaa pitäisi olla, kun on niin simppeli laitos.. Että jos ei jakajassa niin sitten kaasarin puolella.

Vika mitä ilmeisimmin on tuossa sytytysyksikössä? Onko jollain kokemusperäistä tietoa ja vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla ennen kuin menen ostelemaan mitään kalliita varaosia joilla sitten en teekkään mitään..

take

95% varmasti se sytkäyksikkö. Tyyppivika GA-koneisissa N13. 5% mahdollisuus johonkin liitin/johtosarjahäiriöön. Noinhan ne aina oireilee että kylmänä toimii mutta kun elektroniikka kuumenee niin lakkaa toimimasta.

Uusi Nissanisti

Oletkos kkeillut että kipunoi pimeässä tasaisesti kun kaveri tarttailee?  8-)
(pitää olla tulpat irti (tai varatulpat) ja kytkettynä johtoihin kopan päällä)