Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

sunny-87 venttiili tiivisteiden vaihto????

Aloittaja jk, tammikuu 27, 2009, 21:53:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jk

morjesta kaikille!=) ostin tos viime vuonna nissan sunny 1.6-87 työ autoks ja nyt vissiin pitäis vaihtaa ohjurin/venttiili kumit kun savuttaa mun mielestä norm enemmän ja syö öljyä,sen verran oon kattonu äkkisesti että ei ole vesien kanssa menny sekasin....ehkä..nyt pitäis tietää tai jotai mitä tämmönen maksaa nykyään jos bilikan vie korjaamolle korjattavaks tai sitten onko vaikeeta itse korjata??.... :-/

Jylppy

Sen verran pitää mainita noista E-koneen venttiilivarrenkumeista, että kannattaa ehdottomasti hankkia merkkiliikkeestä alkuperäisosina. Mulla kesti tarvikkeet alle 1000 km, kunnes olivat kaikki korkanneet.

Hintaa alkuperäisosilla toki on enemmän (taisi tuolloin jokunen vuosi sitten olla n. 10€/kpl), mutta halvemmaksi se loppujenlopuksi kuitenkin tulee.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75


Jupe

#3
Morjens,

Vastaava operaatio tuli tehtyä/teetätettyä 2007 syksyllä. Kannen otin itse irti, sekä nostajat ja nokan pois. Vein kannen+ uudet venavarrenkumit koneistamoon jossa siihen tehtiin ihan perus kansityö eli pestii, purettiin, hiottiin tasoon tiivistepinnat , tarkistetiin/korjattin ventiilinohjurit ja jne...  lopuksi kansi kasatiin uusin ventiilivarrenkumein.

hintaa kertyi konestamolta 60€ + tiivistesarja E16 moottoriin olisko ollut joku 89€.

Jaa niin, siinä samassa tuli vielä uusittua jakohihna ja kiristin.
Sen jälkeen onkin sitten ollut huolettomia kilometrejä.

Jos et ole ollut tekemisissä pahemmin moottoreiden kanssa, voisi asiantunteva kaveri olla paikallaan avustamassa.

Edit: tiivistesarjan hinta.  
-N13 Sunny 1.6LX(SLX)
-N14 Pulsar GTI-R

Alppu

#4
Lienee sen verran halpa kulkine, että täyden palvelun remontti tulee suhteettoman kalliiksi(?)

Kannattaa varmaan lähteä siitä, että irrottaa kannen itse ja vie sen korjaamolle tarkastettavaksi. Tekevät siihen sitten tarvittavat huollot/koneistukset, jonka jälkeen latat sen itse takaisin kiinni.

-edit-

Jupehan jo ehti oleellisen kertoa. :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

jk

LainaaLienee sen verran halpa kulkine, että täyden palvelun remontti tulee suhteettoman kalliiksi(?)

Kannattaa varmaan lähteä siitä, että irrottaa kannen itse ja vie sen korjaamolle tarkastettavaksi. Tekevät siihen sitten tarvittavat huollot/koneistukset, jonka jälkeen latat sen itse takaisin kiinni.

-edit-

Jupehan jo ehti oleellisen kertoa. :)



kiitoksia tiedoista myös jupelle :)..joo en ole pahemmin moottoreiden kanssa touhunu joten alan metsästämään ammatti miestä joka vois purkaa/opastamaan kannen sekä muitten osien kanssa. :)

Jupe

#6
Niin kannattaa mielestäni ostaa se täydellinen tiivistesarja tuohon koneeseen, tulee paljon halvemmaksi jos tarviit muitakin tiivisteitä myöhemmin. Hintaero yläpään ja koko sarjan välillä oli ihan olematon.
Voin kaivaa sen varaosanumeron tuohon Nissanilta tilaamalleni sarjalle, jos on tarvetta. sillä ainakin tulee oikea sarja. ;)
Sekään tiivistesarja ei ole nissanin alkuperäinen, mutta aito ja laadukas japsisarja kuitenkin.

Aina ei homma toimi nissani-liikkeessäkään, katsoivat tiedot rekkarin perusteella ja tilasivat GA-koneen tiivistesarjan, ;D vaikka nimenomaan vielä sanoin että E-koneen tiivistesarja on hakusessa.
-N13 Sunny 1.6LX(SLX)
-N14 Pulsar GTI-R

Alppu

Mitenkä laadukas on tämä Motonetin tiivistesarja?

TÄYDELLINEN TIIVISTESARJA    NISSAN SUNNY N13/B12 86--91
Sisältää yleensä moottorin kaikki tiivisteet. Poikkeuksia säännöstä
esiintyy. Tarkista tekstiselite!
1,6 86--88 E16-moottori/8-venttiilinen. . . . . . . . . . . 27-4005    83.76 ???
1,6 10.88--91 GA16/12-venttiilinen. . . . . . . . . . . . . 27-1883    71.31 ???
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Flame

Motonetistä tilattu voi olla joko aivan hyvää tai sitten ihan kuraa. Laatu kun vaihtelee. Omastani (e16) vaihdoin tarvikepahvin alle 50tkm ajon jälkeen, mutta saamani venttiilivarrensuojakumit on kyllä olleet hyvät eikä kone savuttele. Tosin kaikki moottorirempparojut ostin eri puljusta, mutta koivusen maahantuontia nekin oli. Oon myös huomannut öljyvuotoja kampuraosastolla, joten hirveen laadukkaita ne tarvikkeet eivät ole (eipähän tosin lahoa öljypohja ihan helposti :))

Itse asennustyöstä sen verran, että e-kone on melko yksinkertainen purkaa jos on kaikki työkalut vaan mitä tarttee. Itse otin kannentiivisteen vaihtoa varten kannen sillä nopeimmalla tyylillä irti, eli pakosarjasta pakoputki irti siitä ekasta liitoksesta ja sen jälkeen kaasuvaijeri ja bensalinja irti ja nosto veke kannen irrottamisen jälkeen imu- ja pakosarjoineen. Sitä ennen tosin täytyi irroitella paljon muutakin, mutta nopeasti käyvää puuhaa.

Omat vihjeeni on ottaa kuvia purkuvaiheessa ja laittaa merkit kohdalleen valmiiksi. Samalla vaivalla muuten vaihtaa tosiaan sen nokkahihnan ja kiristimen. Ne osat kun ei paljoa maksa.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

cedricfan

Ehkä olisi parempi puhua valmistajamerkeistä, koska tiivisteissä se on se ratkaiseva tekijä. Etenkin kun kaikista varaosakaupoista saa kuitenkin vain niitä samoja merkkejä. Mutta esim Koivuselta tulee muutakin kuin Payenia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Jupe

#10
LainaaEhkä olisi parempi puhua valmistajamerkeistä, koska tiivisteissä se on se ratkaiseva tekijä. Etenkin kun kaikista varaosakaupoista saa kuitenkin vain niitä samoja merkkejä. Mutta esim Koivuselta tulee muutakin kuin Payenia.

Totta, tässä kuitenkin yksi hyväksi havaittu täydellinen sarja.
http://i293.photobucket.com/albums/mm73/JupeN13/Nissan%20Sunny%20N13%20projekti/E16%20moottori/IMG_0745.jpg?t=1234008902

Valmistaja: KP Gasket.

http://i293.photobucket.com/albums/mm73/JupeN13/Nissan%20Sunny%20N13%20projekti/E16%20moottori/IMG_0744.jpg?t=1234008945

-N13 Sunny 1.6LX(SLX)
-N14 Pulsar GTI-R

cedricfan

LainaaTotta, tässä kuitenkin yksi hyväksi havaittu täydellinen sarja.
Valmistaja: KP Gasket.

Ja maahantuoja numeron perusteella Arwidson
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Ratsun140y

#12
tohon ekaan viestiin palatakseni. jos autosi syö öljyä eli sitä kuluu paljon melkeen sanoisin että kun saat kannen rempattua niin alkaa ketutuskäyrä nousta kun savunkäry ei katoa... mitä näitä on nähty ja koettu niin melkeen voisi melkeen veikata että männänrenkaat menee vaihtoon.
osviittaa voi antaa kokeilukin:
-kun kierrättäessä konetta ja tai koko ajan pukkaa sinistä käryä, tuskin on venttiilin kumit yksin syypää.
-jos taas esim moottori jarrutuksessa pölläyttää niin enemmän venttiilin kumien puolelle menee silloin.

toki jos kumit on pomppineet irti kokonaan tai riekaleina ja mahdollisesti väljät ohjurit niin meneehän sitäkauttakin reilusti... :P
Sunny 140y B310 4d 1979& Datsun-Nissan king cab 2wd-1986&Lancer 2.0sedan 2007& Lancer 2.0 1977&Toyota Corolla ke36 1978

gsm: 0400-159725

jk

Lainaamorjesta kaikille!=) ostin tos viime vuonna nissan sunny 1.6-87 työ autoks ja nyt vissiin pitäis vaihtaa ohjurin/venttiili kumit kun savuttaa mun mielestä norm enemmän ja syö öljyä,sen verran oon kattonu äkkisesti että ei ole vesien kanssa menny sekasin....ehkä..nyt pitäis tietää tai jotai mitä tämmönen maksaa nykyään jos bilikan vie korjaamolle korjattavaks tai sitten onko vaikeeta itse korjata??.... :-/


kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä ja tiedoista,käytin auton korjaamolla ja vaihdatin vaan venttiilivarren kumit ja kannen tiivisteen.runsas savutus väheni ja auto toimi n viikon hyvin kunnes alkoi nykimään..=)=)..mutta se syy selviää kunhan kerkiin siihen perehtymään=))..niin ja siihen kumien vaihtamiseen meni 100e.. :'(