Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

720 = D 21 ???

Aloittaja Kelju.K, joulukuu 29, 2008, 17:43:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kelju.K

Onko kukaan tiedustellut AKEsta voidaanko nuo otsikon lava-autot tulkita rinnakkaismalleiksi??

Wikin mukaan ( ainakin varhaiset ) D 21:set pohjautuvat täysin tuohon 720 -malliin. Muutokset olivat lähinnä kosmeettisia ja jokunen moottorivaihtoehto tuli lisää...

Olis aika vekkulia jos vois D 21:stä käyttää verrokkina 720:stä modatessa... ( voi niitä moottori vaihtoehtoja )


Lerssinen

#1
Ei mahda kelvata kun ei D21:seen kelpaa terraanokaan (WD21).. Niin terranossahan olis 2.7 ...........  ::) Joutuu tyytymään reiluun sataan hevoseen leimalla..  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Finnmerchant

#2
D21
Performance can be dangerous...drive KingCab

Lerssinen

On tämäkin D21  ;)


Ja tämä
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Tare

LainaaEi mahda kelvata kun ei D21:seen kelpaa terraanokaan (WD21).. Niin terranossahan olis 2.7 ...........  ::) Joutuu tyytymään reiluun sataan hevoseen leimalla..  :D
Vaan onhan Suomessa kilvitettynäkin D21:siä, joissa on VG30:nen  kone paikoillaan ja paljon yli 100HV:tä. Siksi noihin D21:siin sais laittaa yli 3 litraista tekniikkaa ja hevosiakin riittävästi. Vai onko se nelikon ja takapotkun ero jossain muussa kuin mallimerkinnässä?  :-?
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Patsy

Entisaikaan tais olla 30% iskutilavuuden kasvu rajana konetta vaihtaessa ettei katsarille tarvinnu selvitellä riittääkö jarrut ym. alustaosat kasvaneiden tehojen taltuttamiseksi. Mitenhän se on nykypäivinä? Ittekseni olen kummastellut Ameriikan mailta noita D21 koppaisia lavureita joissa lienee KA24E -moottori, eivät näytä nelikotkaan hinnan kiroissa olevan. Tokko vakiona jää paljoa VG30 tehoista? Jospa tekis moottori- ja tekniikkaswapin terttuun kun tuo Z24S niinkuin salama innostuu hörppimään heti kun alkaa kengittää tosissaan. Ja koettakaapa löytää Jenkeistä 92-95 mallin Pathfinderi dieselinä tai rivinelosella :P

Tare

#6
LainaaOnko kukaan tiedustellut AKEsta voidaanko nuo otsikon lava-autot tulkita rinnakkaismalleiksi??

Wikin mukaan ( ainakin varhaiset ) D 21:set pohjautuvat täysin tuohon 720 -malliin. Muutokset olivat lähinnä kosmeettisia ja jokunen moottorivaihtoehto tuli lisää...

Olis aika vekkulia jos vois D 21:stä käyttää verrokkina 720:stä modatessa... ( voi niitä moottori vaihtoehtoja )

Ota D21:sen runko ja istuta sen päälle hyvä kuntoisen 720:nen koppa ja sano katsarille, että se on D21;nen ja näytä runkonumero niin sillähän sinä saat laitella siihen kauniimpaan koriin sopivaa tekniikkaa. 8-)
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

StanLaurel

Lainaa
Ota D21:sen runko ja istuta sen päälle hyvä kuntoisen 720:nen koppa ja sano katsarille, että se on D21;nen ja näytä runkonumero niin sillähän sinä saat laitella siihen kauniimpaan koriin sopivaa tekniikkaa. 8-)

Ja prosentit paukkuu sen verran että maksat verot uudesta autosta...
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Jylppy

Lainaa

Ja prosentit paukkuu sen verran että maksat verot uudesta autosta...

Itseasiassa ei taida paukkua, jos nyt oikein tulkitsen tuota osaluetteloa:

Runko- tai pohjalevy - 24%
Moottori apulaitteineen - 26%
Akselistot - 8%

Eli yhteensä 58%.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

valpas

#9
Lainaa

Itseasiassa ei taida paukkua, jos nyt oikein tulkitsen tuota osaluetteloa:

Runko- tai pohjalevy - 24%
Moottori apulaitteineen - 26%
Akselistot - 8%

Eli yhteensä 58%.
Ja se korin vaihdon verollisuus koskee vain itsekantavalla korilla varustettua autoa.
Suomessa rekisteröity ajoneuvo verotetaan uudelleen, jos sen osista vaihdetaan 50 prosenttia tai enemmän tai jos itsekantavalla korilla varustetun ajoneuvon kori vaihdetaan. http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/Autovero+Suomessa/Suomessa+rekisteröidyn+ajoneuvon+uudelleen+verottaminen+osien+vaihtamisen+takia.htm
Kuinka paljon sitten saa koria muotoilla, että tunnistettavuus säilyy? Vai koskeeko se sääntö noita rungollisia ollenkaan?

mikan

Mitä tarkoitat tunnistettavuudella tässä yhteydessä?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Lerssinen

#11
Asiasta lipputankoon kannattaa kuulemma verrata 8 venttiiliseen z24 moottoriin tätä mun kapinetta SD23 koneella, jarrut on samat, enempi tehoa kuulemma sitten useampiventtiilisessä z24 (onko semmosta konetta? ) mallissa mutta edessä jarrulevyt joutuis vaihtamaan isompiin..

Eli siis vertaan tätä 8 valve z24 moottoriin jossa on heppoja???

Mitä lappuja tartten leimalle muuta ku dynolapun jossa tehot alle tuon moottorin hevosvoimamäärän..

Kelpaako vertailuun pelkkä varaosakirja jossa molempien sekä etu että takajarrujen varaosanumerot samat?  :P
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Patsy

#12
Tuossa pikainen copy/paste suoraan wikistä (haulla Nissan engines) Z24 koskien:

The General Specifications for the Z24 are:

   Engine Type:
          - Inline 4 cylinder 4 Stroke    
   Engine Displacement
          - 2389 cc    (146.8 c.i.)
   Bore x Stroke:
          - 89.0 × 96.0 mm (3.50 x 3.78 in)    
   Compression Ratio:
          - 8.3 : 1
   
Power Ratings were:

 - Z24 -
   
   Years - 1984 - 1986
       Power   - 103 hp (77 kW) @ 4800 rpm
       Torque - 134 ft·lbf (182 N·m) @ 2800 rpm

 - z24i -
   
   Years - 1986 - 1987
        Power   - 103 hp (77 kW) @ 4800 rpm
        Torque - 134 ft·lbf (182 N·m) @ 2800 rpm
   Years - 1988 - 1989
        Power   - 106 hp (79 kW) @ 4800 rpm
        Torque - 137 ft·lbf (186 N·m) @ 2400 rpm

Onko kukaan tutustunut järjestelmiin joita katsastajilla on, luulisi sieltä löytyvän tyyppitiedot kaikesta mitä virallisesti maahan on tuotu aikojen saatossa??

Tare

#13
Eikö D21;n tekniikka ja runko kannata säilyttää samana, koska siihen saa erilaisia tekniikoita, siis otetaan D21:nen ja heitetään siitä kori mäelle. Etsitään sopiva 720:n koppa ja korjataan se ja laitetaan se tuon D21:sen rungolle, jolloin muut ei vaihdu kuin itse koppa eli näyttää 720:seltä vaikka on D21:nen. Kopan vaihdosta ei  prosentit ylitä"Jylpyn" laskemaa 42 %.a enempää ja luulisin, että päästään alle tuonkin. Pitänee mennä laskelman kanssa kaverin luo katsastuskonttorille kyselemään asiasta.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Tero-75

Lainaa
Onko kukaan tutustunut järjestelmiin joita katsastajilla on, luulisi sieltä löytyvän tyyppitiedot kaikesta mitä virallisesti maahan on tuotu aikojen saatossa??
Jos aiot muutoskatsastaa autosi niin sinun pitää hankkia kaikki paperit joista selviää kaikki tarpeelliset tiedot koneesta jne. Ei katsurit ala konttorilla niitä tietoja koneistaan etsimään.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

ILVES-Joe

LainaaEikö D21;n tekniikka ja runko kannata säilyttää samana, koska siihen saa erilaisia tekniikoita, siis otetaan D21:nen ja heitetään siitä kori mäelle. Etsitään sopiva 720:n koppa ja korjataan se ja laitetaan se tuon D21:sen rungolle, jolloin muut ei vaihdu kuin itse koppa eli näyttää 720:seltä vaikka on D21:nen. Kopan vaihdosta ei  prosentit ylitä"Jylpyn" laskemaa 42 %.a enempää ja luulisin, että päästään alle tuonkin. Pitänee mennä laskelman kanssa kaverin luo katsastuskonttorille kyselemään asiasta.
Mutta sitten kun sitä rungossa kiinni ollutta alkuperäistä tekniikkaa vaihdetaan (esim. SD23 tilalle VQ30) niin menee prosentit yli sallitun.

Mikäli 720 korin aikoo vaihtaa D21 runkoon niin siinä D21 rungossa pitää olla alkuperäisenä se tekniikka mille lopullisen auton haluaa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Tare

Lainaa
Mutta sitten kun sitä rungossa kiinni ollutta alkuperäistä tekniikkaa vaihdetaan (esim. SD23 tilalle VQ30) niin menee prosentit yli sallitun.

Mikäli 720 korin aikoo vaihtaa D21 runkoon niin siinä D21 rungossa pitää olla alkuperäisenä se tekniikka mille lopullisen auton haluaa.
Aivan niin.  Ensin otetaan D21:nen jossa on jo VG30;sen tekniikka ja runkoon kuuluvat osat. se käydän näyttämässä katsurille joka merkkaa sen kanta-autoksi. Sitten vaihdetaan siille rungolle ja tekniikalle 720:sen kori päälle. Siinä meillä 720:nen VG30:sen tekniikalla. Miten muuten noita "Jenkkejä" olisi saatettu kaikenmuotoisiin koppeihin. 8-)
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Alppu

Lainaa
Jos aiot muutoskatsastaa autosi niin sinun pitää hankkia kaikki paperit joista selviää kaikki tarpeelliset tiedot koneesta jne. Ei katsurit ala konttorilla niitä tietoja koneistaan etsimään.

Eivät viitsi etsiä, vai ei löydy?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

Lainaa

Eivät viitsi etsiä, vai ei löydy?
Taitaa olla aikatauluongelma suurimmaksi osaksi. Tosin onhan täälläkin välillä kyselty hankalasti löytyvien papereiden perään, miten sellaisia sitten jossain konttorilla olisi.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Alppu

Lainaa
Taitaa olla aikatauluongelma suurimmaksi osaksi. Tosin onhan täälläkin välillä kyselty hankalasti löytyvien papereiden perään, miten sellaisia sitten jossain konttorilla olisi.


Voishan ne rahastaa silläkin... jos tietoa löytyy, maksaa se X euroa..  ::)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

valpas

#20
Lainaa
......se käydän näyttämässä katsurille joka merkkaa sen kanta-autoksi.......
Eikös tuo kanta-autotarkastus ole korvattu sillä paperilla, jonka auton rakentajaa täyttää siinä katsastustilanteessa?
Toki kannattaa minun mielestäni olla koko ajan yhteyksissä katsastavan konttorin kanssa, niin ei tule pykälissä yllätyksiä.
Muutoksen jälkeen osien vaihto, ja kolarista korjaus kannattaa tehdä osia vaihtamatta.

StanLaurel

Lainaa
Ensin otetaan D21:nen jossa on jo VG30;sen tekniikka ja runkoon kuuluvat osat.

Mistä otetaan D21 VG30-koneella? ei oo tainnut olla tuontiohjelmassa koskaan, eikä löydy maahantuojan julkaisemista säätöarvokirjoista, varaosafilmeistä ym matskuista.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

pasi77

vaikka ostetaan nettiautosta tuo Ajoneuvo-Id: 1789407 ja siitä aletaan... ainakin näyttäs olevan 3,0 bensa

Tare

#23
Lainaa

Mistä otetaan D21 VG30-koneella? ei oo tainnut olla tuontiohjelmassa koskaan, eikä löydy maahantuojan julkaisemista säätöarvokirjoista, varaosafilmeistä ym matskuista.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1789407

Vaikka tuosta, noita on ollut myynnissä vähän väliä ja lisää varmaan tulee. Se ettei sinun kalvot tai manuskat löydä jotain,  tarkoita sitä ettei sitä ole tehty.

Haynes'sin ja Chiltonin korjauskäsikirjoissa on korjaus ja huolto-ohjeita mokomasta vekottimesta.

Toisaalta Ruotsin puolelle/puolelta on tullut ajoon moisia.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

StanLaurel

#24
Lainaa

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1789407

Vaikka tuosta, noita on ollut myynnissä vähän väliä ja lisää varmaan tulee. Se ettei sinun kalvot tai manuskat löydä jotain,  tarkoita sitä ettei sitä ole tehty.

Haynes'sin ja Chiltonin korjauskäsikirjoissa on korjaus ja huolto-ohjeita mokomasta vekottimesta.

Toisaalta Ruotsin puolelle/puolelta on tullut ajoon moisia.


No en tosiaankaan ole väittänyt ettei niitä olisi tehty tolla koneella vaan eipä ole virallisesti maahantuotu.
Niin ja ei toikaan tosiaan tarkoita sitä että niitä olis tuotu maahantuojan kautta suomeen jos löytyy Haynesin tai Chiltonin kirja, noi kirjat kun sattuu tulemaan ihan muualta kuin suomesta.
Ja itsehän jo vastasitkin mistä noi autot on suurimmaksi osaksi tullut.

413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

ILVES-Joe

LainaaEivät viitsi etsiä, vai ei löydy?
Ei ole katsastushenkilölle kuuluva tehtävä, asioiden oikeellisuuden todistaminen kuuluu henkilölle joka muutosta on tekemässä (samaten menetellään mm. oikeidessa kun syyttömän pitää todistaa syyttömyytensä), katsastaja saattaa tarkistaa omista tiedoistaan pitääkö esittetyt asiat paikkansa.
Ihan normaalia toimintaa enkä näe siinä mitään ihmeellistä, noinhan sen kuuluu mennäkkin.

Toinen asia on tuo Teron mainitsema aikatauluongelma.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

BA

Lainaakatsastaja saattaa tarkistaa omista tiedoistaan pitääkö esittetyt asiat paikkansa.

Ja tässä vaiheessa saa muutoskatsastusta tehdessä olla tarkkana ettei inssi katso väärin. Esim AKE:n tiedostoissa mallimerkinnällä "Datsun 120A" löytyy kaikki väliltä 72-82 rekisteröidyt A12-koneella olevat E10, F10 ja N10 mallisarjan autot. Paha väittää leimalla isokoneisen E10 100A:n kanssa että 120A:ssa on samat jarrut jos inssi katsoo vaikka N10 tietoja.
Vähän karkea esimerkki, mutta silti. :D

Alppu

Lainaa
Ei ole katsastushenkilölle kuuluva tehtävä, asioiden oikeellisuuden todistaminen kuuluu henkilölle joka muutosta on tekemässä (samaten menetellään mm. oikeidessa kun syyttömän pitää todistaa syyttömyytensä), katsastaja saattaa tarkistaa omista tiedoistaan pitääkö esittetyt asiat paikkansa.
Ihan normaalia toimintaa enkä näe siinä mitään ihmeellistä, noinhan sen kuuluu mennäkkin.

Toinen asia on tuo Teron mainitsema aikatauluongelma.

Ei kai syyttömän tarvitse kuitenkaan todistaa syyttömyyttään?
Silloin syyllisen tarvii varmaan todistaa syyllisyytensä..  :o

Voisi olla kilpailuetu jollekin katsastusasemaketjulle, jos voisi myydä sopuhintaan tietoja, joita kotimekaanikot tarvitsevat katsastusta silmällä pitäen.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tare

Lainaa
Eikös tuo kanta-autotarkastus ole korvattu sillä paperilla, jonka auton rakentajaa täyttää siinä katsastustilanteessa?
Toki kannattaa minun mielestäni olla koko ajan yhteyksissä katsastavan konttorin kanssa, niin ei tule pykälissä yllätyksiä.

Olet aivan oikeassa.Minä menisin kyllä tulevalla kanta-autolla konttorille juttelemaan katsastusmiesten kanssa muutosprojektista ja kaikenlaisista lisä tiedoista kanta-auton ja tulevan vaihdokin sovellutuksista ja siitä mihin asioihin AKE haluaa eritoten kiinnittää huomiota. Sitten kun swamppi on valmis täyttäisin kaavakkeenkatsastusmiehen ohjeiden mukaan. Ohjeet ja lainkirjaimet tietenkin mustaa valkoisella, ettei toiset voi sitä kumota ainakaan sen takia etteivät jaksa perehtyä asiaan.
LainaaMuutoksen jälkeen osien vaihto, ja kolarista korjaus kannattaa tehdä osia vaihtamatta.
Vaan eihän tuollaisella ajetakaan joka päivä tai kolareita. Ja jos kolari  tulee joutuu luultavasti tekemään uuden.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

take

Lainaa

Ei kai syyttömän tarvitse kuitenkaan todistaa syyttömyyttään?
Noinhan asian laita pitäisi olla oikeusvaltiossa. Ainakin täällä tilanne vain on toinen. Mutta tästä aiheesta ei kuulu jatkaa tässä sen enempää.