Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Bluebird käyntiongelma?

Aloittaja Nikke79, tammikuu 08, 2009, 18:36:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nikke79

Hyvää iltaa arvon kerholaiset.Mulla olisi nyt kysymys/avun tarve ostamani vm:88 bluebirdin suhteen.Vika on seuraava,eli auto ei käy kunnolla lämpöisenä tyhjä käyntiä/ei käy sitä ollenkaan ja jos käykin niin sitten kunnolla röpöttäen.Ja koneena on 2.0 kaasari.Bensan kulutus on huima peräti 16.6l/100km.Eli apu ja kaikki neuvot tervetulleita.Sytkä osat kaikki nyt uusittu ja ei havaittavaa parannusta kyseisillä osilla eli paha probleema nyt. :'(

ILVES-Joe

#1
Kaasarin suuntaan tuntuu menevän, toimiiko automaattiryyppy oikein?
Kun moottori on kylmä paina kaasu pohjaan pari kertaa niin silloin ryyppyläppä pitaisi olla kiinni, sitten kun moottori on normaalilämpöinen niin läpän pitäisi olla auki.

Mikäli läppä ei aukea niin tarkista saako ryyppy virtaa, jos saa niin sitten tarkista mistä vivusto jumittaa.

Älä missään tapauksessa muuta ryyppyä käsikäyttöiseksi !!! vaan korjaa se mikäli siinä on vikaa

Yksi mahdollisuus on että alipaineletkuissa on vuotoja, ne kannattaa vaihtaa uusiin yksi kerrallaan että pysyy selvillä mihin letkun päät kuuluvat.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Nikke79

En huomannut sanoa et ryyppy ei toimi polkimesta ollenkaan siinä vaiheessa ku pitäs mennä polkasulla päälle vaan pitää sormella painaa päälle,sitten kyllä pysyy päällä kunnes polkasee kaasua ni putoo päältä pois,mutta sit myöskin auto sammuu melkein samoin tein.Peräsin toimintaa polkimesta ja se ei kytke ollenkaan ryyppyä päälle,pikkasen liikkauttaa ryypyn vipua mut ei mee päälle vaan jotenkin vain nuljahtaa ylitse siitä järjestelmästä.Taitaa olla romuttamo tavaraa koko auto tän takii ku ei parane mistään tää vika nyt.

take

Jos turun seudulla asustelet niin tuopa tänne ni katellaan. Kuulostaa siltä että joku arska asentaja on käyny käpälöimässä sitä ryyppyä.

Nikke79

En asustele Turussa vaan Hesassa,harmi sinänsä.Täytys saada tää kuntoon tai si pitää ostaa uus auto,halpahan tää ny olikin et ei voi odottaakkaan liikoja tästä mut ois vaan ni halpa käyttis muuten kuseessä.Mut tää kaasari nyt pilaa koko auton ja tää bensan kulutus.

Nikke79

Moro.No nyt on todettu että rikastin meneekin päälle polkimesta ja virta toimii rikastimeen.Mutta nyt haluaisinkin tietää mis täs kaasaris mahtaa olla esim seos säätö ruuvi yms.Löysin sellasen jonkin moisen ruuvin mis on sellanen suoja hattu päällä ja siin on taltta pää meiselin paikka mut se ikään kuin vaan pyörii tyhjää siin ruuvin päällä,mut sit siin on sellanen ku sitä painaa sisään päin ni joksenkin pelittäs säätö mut en tiiä.Kertokaa viisaammat onko tähän mitään säätöjä yms.mahdollisuuksia olis mukava saada apuja.Teille jo entuudestaan kiitos jotka minua on auttanut hädässä tähän asti.

Tero-75

Se suojahattu on nimenomaan seoksensäätöruuvin päällä, eikä sinne sovi tavallinen talttapäämeisseli. Se vaatii oman erikoisavaimen jossa on lovi keskellä. Toki sellaisen äkkiä muokkaa myös tavallisesta talttapäästä.
Joissain tapauksissa on myös hajotettu niitä suojahattuja, jonka jälkeen seosruuvi on sormin pyöriteltävissä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Nikke79

Noniin nyt on löydetty se seos ruuvi ja hiukan sain sitä pyöritettyä ja hivenen parani käynti mut pitää viä tehä sellanen erikois avain et saa kunnolla säädettyä sitä.Toivo elää et vaan seokset ovat päin v....a pahasti ja se sais aikaan tän tyhjä käynti ongelman. :)

Alppu


Mitenkäs käsivaralta saa säädettyä tarpeeksi tarkasti?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Nikke79

Eipä sitä saa tarkasti säädettyä korva kuulolta,mutta kunhan saa auton ensin käymään kunnolla niin sit koneen eteen ja siä tarkat säädöt masiinaan.

Nikke79

Joo,nyt se si selvis.Mikä tekee tän vaik kaikki sytkä osat on uusittu ni tyhjäkäynnille pudotatteassa ni putoo 2 pyttyä pelistä pois ja käykin enää vaan 2 pytyllä.Mutta kierroksia lisätessä nää 2 pyttyä palaa peliin mukaan?nyt rupee vaikuttaan joksenkin pahalle tän auton kohtalo mun tontilla ja merkki vaihtuu takas saksanmaalla valmistettuihin kulkineisiin.

Alppu

#11
No ehkä vois mitata puristukset... ? Ja tuskin se vika on japanilaisuudessa..  ::)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Nikke79

Taas se vaan kävi mulle näin.Pitkään olin pois japanin maalla valmistetuista autoista ja palasin takas ni heti kävi näin et saa jonku v...n kone vikasen paskan pihan täyteeksi.No onneks noita romuttamoita on joka paikas et saa pusertimeen pois nurkista lojumasta.En olis ihan uskonu et Nissanis menee kone paskaks jo 290 tkm:ssä.Mut näköjään menee.Toki en kehu täs muitakaan merkkejä,kyl niiski vikansa on toki.

pikkutyttö

#13
LainaaTaas se vaan kävi mulle näin.Pitkään olin pois japanin maalla valmistetuista autoista ja palasin takas ni heti kävi näin et saa jonku v...n kone vikasen paskan pihan täyteeksi.No onneks noita romuttamoita on joka paikas et saa pusertimeen pois nurkista lojumasta.En olis ihan uskonu et Nissanis menee kone paskaks jo 290 tkm:ssä.Mut näköjään menee.Toki en kehu täs muitakaan merkkejä,kyl niiski vikansa on toki.

:) Paljon en tästä moottoripuolesta ymmärrä, sen verran kuitenkin(kun on BB;:stä kyse): Mittaahan ensin puristukset ja etsi sitä vikaa muualta, kuin se, että kone skeidana....Kyl noilla ajaa yleensä vähintään sen 400 000km. Tiedätkö, onko ollut paljon omistajia/millaisia? Onhan joku pönttöpää sitten poljettanut sen entiseksi tai jättänyt huollot väliin....ei Bluebird noin vaan noissa kilometreissä entinen voi olla. Ja oon samaa mieltä, ettei kyse ole Japanilaisuudesta, päinvastoin japsithan teki kestävimmät koneet(silloin kun autot oli vielä autoja). 8-)
Nissan Bluebird -90 2.0 LX T12(Lintunen)

Nikke79

Täytyypä mitata puristus paineet masiinan sydämmestä ja kyl vähä ollu ainakin huonolla hoidolla tää yksilö ku katsoo miten tätä on kohdeltu.Mut kyl jollakin on ollu viitseliäisyyttä/aikka ku tää on lx malli ni tähän on laitettu sähkö ikkunat,kes.lukko yms.varusteita mitä lx mallis ei ollut.

Nikke79

No niin puristukset mitattu ja ne oli hyvät.Mutta jo selvisi vika.Uudet sytkä johdot ovatki sekunda kamaa.Kokeiltuna kaverin luupäästä omaan johtoja ni jo rupes autoni käymään kuin kulta kello ja ei ollu kirpun kipuakaan tiedossa.Joten näköjään uudet osatkin voi jälleen kerran olla paska laatua. :)

take

LainaaNo niin puristukset mitattu ja ne oli hyvät.Mutta jo selvisi vika.Uudet sytkä johdot ovatki sekunda kamaa.Kokeiltuna kaverin luupäästä omaan johtoja ni jo rupes autoni käymään kuin kulta kello ja ei ollu kirpun kipuakaan tiedossa.Joten näköjään uudet osatkin voi jälleen kerran olla paska laatua. :)
Eipä ole ensimmäinen kerta. Kaverin P10 primerassa kävi samalla tavalla mutta eri  oireet. Se vaan kerta kaikkiaan hyytyi kun antoi kaasua. Tyhjäkäyntiä kävi kauniisti muttei sietänyt yhtään kaasua. Haettiin vikaa ilmamäärämittarista ja jos ties mistä tukkoisesta katista yms. Ja lopulta vika korjaantui kun vaihtoi varaosa-autosta alkuperäiset 17v vanhat johdot. Niillä toiminu siitä asti.  :) Itsellä sunnyissä nuo tarvikejohdot tuppaa aiheuttamaan sitä että puolan (-) navan ja korkeajännitenavan välillä pätkii kipinää. Tämä korjaantui vaihtamalla orkkisjohdoista kunnolliset kumit johtojen päihin.

Nikke79

Nyt pitää säädättää sytkä ja pakokaasut kohdille ja laittaa yks paikka takapäähän ja yrittää jos tän sais läpi leimasta tai sit ei.Onko kellä tiedossa hyvii Nissan merkkistä kaaraa myynnissä?

Nikke79

No niin nyt selvis karu totuus mulle.Eittämättä venttiili remppa eessä ku pakovena palanu mun luupäässä.Mut haluun nyh tietää onko täs hydrauliset venan nostajat vai mekaaniset?ny pitää ruveta si aukaseen kantta ja tehä remppa samal uusia venan nostajan kumit yms.ku on kerta kone auki. :)

Nikke79

No niin arvon kerholaiset.Kiitän teitä saamastani neuvoista paljon.Mutta nyt puntaroituani Nissanini kohtaloa niin päädyin siihen että ei kannata enää ton hintaista kulkinetta rempata joten se jää nyt nurkkaan.Ehjiä leimattuja autoja saa halvemmalla.

PBI-tuning

mekaaniset nosturit.

mites paloiko palovena juuri kun puristukset kuitenki ollu hyvät?

Nikke79

No ku en tiä niin ihmeellinen juttu ku laitoin kaikki sytkä osat uudet ja jonku ajan päästä kuuntelin et tää vehje käy kolmella pytyllä ja si mitattiin paineet ni 3 pytys oli heikommat paineet ku muis.No sit ku katoin tulpat ni tän 3 pytyn tulppa oli kärähtäny ihan mustaksi.Nyt siin on taas uudet tulpat ja käy ny 4 mut se vena aiheuttaa sen et käy kuin vanha 25 zetor ja mukava ääni takaa kuunneltua.Muuten se ei käy tyhjä käyntiäkään yhtään kylmänä eikä lämpöisenäkään,johtuu ny ilmeisesti just tästä ohi virtauksesta.No se jää nyt tohon nurkalle tänne landelle ku ostin juuri leimatun 89 mallin 1.6 Sunnyn ja toimii kuin unelma,ainakin viä.Eip ollu Sunny hinnan kiroissa enää muuten ku kaverilta ostin sen.

jore

#22
saat sopivan työ kalun seosruuvin pyörittelyyn pistosahan terästä.sieltä kiinnitys päästä.on sopiva lovi valmiina.