Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan King Cab 2,3 ei käynnisty :(

Aloittaja -Vilperi-, syyskuu 07, 2008, 12:49:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lerssinen

Nimimerkki "karkea säätö mattopuukon terällä"  ;D

Kohtapa se nähään hörähtääkö "uus" kone tulille
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Tare

LainaaNimimerkki "karkea säätö mattopuukon terällä"  ;D

Kohtapa se nähään hörähtääkö "uus" kone tulille
"Vaikka sirpin ja vasaran kanssa, jos ei muuten mene säätöihin", sanoi vanha AY-poliitikko. ;D

Vaan, eikö ne lähde käyntiin, kun kääntää virta-avaimesta. ;)
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-Vilperi-

Lähtee jos on lähtiäkseen  ;)

Jos ja kun kingi lähtis lauantaina tulille, niin vois hinata sen sisään ja alkaa tekemään koritöitä  ;)  Lauantain jäläkeen riittääki aikaa autoille, meinaa 2 ja puolen viikon loma  :P
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Lerssinen

Katoppas ne työntötangot vielä että on kaikki koloissa, itellä otatti kolmesti auki ennenku lupsahti kaikki kohilleen ja lähti uus kone tulille, tästä jatketaan  :D
http://www.youtube.com/watch?v=3pZnbQmj_sw
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Tare

Siinähän se TDic nakuttaa, ja välistä vähän pukkas mustaakin. ;)
, vaan missä on IC? :-[
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-Vilperi-

Pittää mie meen huomenna, tai itse asiassa tänään (lauantaina) tallille kingin kimppuun klo 12-14 aikaan, niin pääsen tutkimaan sitä... Pittää ainakin ne venat kokkeilla säätää??? Entäs jos se ei lähekkään sittenkää  :-?
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Lerssinen

#36
Ei siinä oikeastaan muuta vikaa voi olla kuin se että kaikki venttiilit ei liiku kunnolla taikka jäävät kantamaan jolloin puristusta ei synny ja ei lähe käyntiin  :o

ic on paikollaan jo, sisusta maalattu mattamustalla spräyllä samoin kuin silmälasit, naama ja keuhkot  ::)

(turbon ja pakoputken välinen liitos vuotaa, siksi sauhu konehuoneesta kun ei ole saanu vielä tiivistettä  :P )
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

-Vilperi-

Työntötangot on ok... Äsken kävin kaivamassa kingin lumen alta esiin ja laitoin renkaihin ilmat ja nykäsin patrollilla sen tohon sisälle  :)  Nyt meinasin niitä venoja säädellä... Elikkäs mites se käytännössä onnistuu???  :o Meinaan en oo ikinä ennen säätäny :-[
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

-Vilperi-

Noni säätelin niitä venoja.. En oo varma teinkö oikein, mutta kovasti yritin... NO ARVATKAA LÄHTIKÖ PE****E!?!?!?! Samalla keino pyörii ku ennenki tuo kone  >:(  Pyörittelin tota konettä käsin, niin kun konetta pyörittää, niin ei joka kerta ei kuulu "sihahdusta" imusarjasta. Kuuluu ehkä kerran ku kone pyörähtää kunnola... Mittee mie sille ossoisin tehdä??? ::)  Mennee hermot näitte romujen kanssa  >:(  Tiedän ainakin yhden vaihdoehdon jos ei ala kohta käyntiin lähtemään  ;)


Meinaan pienen pieni metallikuutio  :)
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Tare

#39
Jakaja-pumpussa on se sähköinen sammutus-venttiili!(solenoidi)! Tuleeko siihen virta, kun laitat virrat päälle??  :-?
Jos ei tule virtaa, EI lähde käyntiinkään, kun ei saa polttoainetta.

Oletko jo tarkastanut asian? :-/
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-Vilperi-

Selittääkö se tuon tommosen "boo boo boo" starttaamisen  :o  Missäs kohi pumppuu se sammutus vena on  ::) ??? Auto on nyt tuossa sisällä ja vaivaset 20m matkaa talliin, joten voin tarkistaa asian  ;)
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Tare

LainaaSelittääkö se tuon tommosen "boo boo boo" starttaamisen  :o  Missäs kohi pumppuu se sammutus vena on  ::) ??? Auto on nyt tuossa sisällä ja vaivaset 20m matkaa talliin, joten voin tarkistaa asian  ;)
Saattaa hyvinkin selittää. :-/
Tappo-Venttiili sijaitsee suuttimille lähtevien putkien päässä olevan lohkon ylä laidassa. Aikasenkin iso mötikkä, johon tulee yksi johto, joka saattaa mennä roiskesuojattuun liittimeen, joka on  kiinni liuskalla pumpun yläkannen ruuvilla alla.

Olikohan tarpeeksi mutkikkaasti sanottu.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-Vilperi-

#42
Tarkistin juuri... Hehkuille tulee virta, siihen "tappo-venttiiliin" tulee virta kun laittaa virrat päälle... Mikä vi**u siinä oikeen on  :o

Ainii!!! Eilen muuten kun pyörittelin konetta käsin, niin huomasin että koneen pyöräyttäminen ei oo tasasen jäykkää... Se niinku välillä on jäykkä kohta, välillä taas löysempi... Tajusitteko mittee tarkotan??? Voi olla siinä syy ettei lähe... Pitäskö ottaa kansi pois ja kahtoo onko varmasti tiiviste kohillaan??? Kertokaa te fiksummat  :P
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

hiisipeikko

on mielenkiintoista lukea tätä viesti ketjua.. tässähän oppii :D

Tare

LainaaTarkistin juuri... Hehkuille tulee virta, siihen "tappo-venttiiliin" tulee virta kun laittaa virrat päälle... Mikä vi**u siinä oikeen on  :o

Ainii!!! Eilen muuten kun pyörittelin konetta käsin, niin huomasin että koneen pyöräyttäminen ei oo tasasen jäykkää... Se niinku välillä on jäykkä kohta, välillä taas löysempi... Tajusitteko mittee tarkotan??? Voi olla siinä syy ettei lähe... Pitäskö ottaa kansi pois ja kahtoo onko varmasti tiiviste kohillaan??? Kertokaa te fiksummat  :P


Vois olla, että sittenkin kannentiivisteessä on jotain outoa  tai työntötangot eivät siltikään ole oikeilla paikoillaan.

Se, että konetta käsin pyörittäessä on niitä jäykempiä kohtia selvittyy koneen puristus, joita on joka puolen kieroksen välein.

Lainaaon mielenkiintoista lukea tätä viesti ketjua.. tässähän oppii  

Eikö se ole tarkoituskin. ;)
Oppia ikä kaikki!!
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-Vilperi-

#45
NONI TE SIELLÄ HOI!!!  :o Löyty vika (ehkä)... Otin kannen pois vit**us päissään pois ja KAPPAS KAPPAS  >:(  kannentiiviste sökö  :'(  


Kahtokkee noita kuvia --> http://www.gti.fi/galleria/kuva.php?id=64806  JA  http://www.gti.fi/galleria/kuva.php?id=64807

Ps: kuka olisi niin kiltti ja laittas miulle kannen momentit ja kiristysjärjestyksen vaikka s-postiin  :-*
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Lerssinen

#46
Isot pultit normaalisti ristiin keskeltä ulos kiristäen ensin 6 kiloon, sivupultit keskeltä sivulle isojen pulttien jälkeen 3 kiloon..

sitten isot pultit ristiin 12 kiloon, pikkupultit keskeltä ulos 5 kiloon..

Noin niinku ulkomuistista joten en ole ihan 100% varma mutta voin kattoa kirjasta tässä kunhan muistan ja ehin  ;D tuo kannentiivisteen "vika" ei pitäis vaikuttaa käyntiinlähtöön mutta jos kannentiiviste on asennettu kerran paikalleen ja ei ole koskaan käynyt ja on noin paskainen niin luulis ettei kantta/konetta ole puhdistettu kunnolla  :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

-Vilperi-

#47
Ei kai se kannen "likasuus" voi vaikuttaa noi paljo käyntiin lähtemiseen  :o

Noni.. Kertokaahan mitä PITÄÄ muistaa tehdä nyt kun laitan kannen takasin... 1.Puhdistaa kannen ja kone kunnolla... Mittee muuta??? ::)  

Ps. Tiistaiksi tiiviste ehkä, joten kasaan tiistaina sen  ;)  MUTTA JOS SE EI LÄHDEKKÄÄN MIKÄ NEUVOKSI  :o :o :o???

Kysyn nyt viellä... Muuttuuko ajotus, jos kone pyörähtää kannen ollessa irti, tai tuottaako se muuta vahinkoa???
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

-Vilperi-

Jos joku kehtais, niin voisko laittaa ne kannen momentit + kiristys järjestyksen???  :o  Huomiseks saan tiivisteen, niin kasaan sen...
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Lerssinen

momentit on tuossa ja kiristysjärjestys ihan vain keskeltä ristiin ulospäin niinkuin aina kansissa, ensin isot pultit pieneen momentiin ja sen jälkeen pienet pieneen momenttiin.. Sitten isot pultit isoon momenttiin ja pienet isoon momenttiin..

Isot pultit ensin 6 kiloa
sitten pienet 3 kiloa
sitten isot 12 kiloa
pienet 5 kiloa
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Tare

LainaaEi kai se kannen "likasuus" voi vaikuttaa noi paljo käyntiin lähtemiseen  :o
Kysyn nyt viellä... Muuttuuko ajotus, jos kone pyörähtää kannen ollessa irti, tai tuottaako se muuta vahinkoa???
EI, jos nokka-akseli olisi kannessa ja joutuisit irrottamaan jakopään pyöriä ja sitten pyörittäisit konetta kansi irrallaan niin silloin jakopää pitäisi kohdistaa.SD-koneessa nokka-akseli on lohkossa ja jakopää paikoillaan kannen irroituksen jälkeenkin, ei koneen pyörittäminen vaikuta koneen ajoituksiin.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

take

#51
Mutta kannen likaisuus TODELLA vaikuttaa käynnistymiseen. Erityisesti kun kyseessä on dieselmoottori joka sytyttää pelkän puristuspaineen avulla. Pienikin ohivuoto ihan mistä tahansa aiheuttaa ongelmia puhumattakaan noin julmetun paskaisesta kannesta. Sääntö numero 1 on aina että kansi ja lohko pitää putsata puhtaalle metallille. Muuten se kansipahvi ei kauaa kestä.

Ja laitetaan ne venttilien säätöohjeet vielä pitkän kaavan mukaan:

Kun 1. sylinterissä on vaihto eli pakoventtiili sulkeutuu ja imu alkaa avautua niin säädetään 4. sylinterin venttiilit.

Kun 3. sylinterissä on vaihto niin säädetään 2. sylinterin venttiilit.

Kun 4. sylinterissä on vaihto niin säädetään 1. sylinterin venttiilit.

Kun 2. sylinterissä on vaihto niin säädetään 3. sylinterin venttiilit.

Nyt piti tulla oikein vielä sytytysjärjestyksessä. Nuo kohdat pitäisi tulla puolen kierroksen välein kun löytää ensin sen aloituskohdan. Tuo on se pitkä kaava jolla varmasti tulee oikein.

-Vilperi-

Eli jos mie nyt putsaan kannen ja konneen kunnolla, niin se VOISI lähteä käyntiin vai??? Uskaltaako konetta ja kantta hiioo ihan hiomapaperilla??? Ja jos uskaltaa nii miten karkeella.. oisko joku 400-->???

Eli nytten voi pyöritellä konetta niinku haluaa??? (tosin en nyt ala startilla sitä hinkkaamaan  :P  

Eli käytännössä tuo kans ku oli paskanen, niin voisi olla syy miksi ei tykänny käynistyä  :o :o :o

Huomenna haen tiivisteen kaupungista (42e tuli kustantaa) ja väännän kannen momenttiin, niin se vois hyvällä lykyllä vaikka lähtee  ;)

AINIIN!!! Iso kiitos teille kun jaksatte neuvoa tälläistä amatööriä/alottelijaa  :-*  Mutta tekemällä sitä oppii  ;)
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

take

Voi hiomapaperilla hioa kuhan huolehtii ettei öljykanaviin mene sitä hiomajätettä. Vaikka isokantasen ruuvin tms. törkkää siihen öljykanavaan. Siis ei siihen saa kiertää ruuvia mutta semmonen että se ruuvi mahtuu menemään siihen ihan pudottamalla ja kanta on sen verran iso että sen ruuvin saa pois. Ja kiertää männät puoliväliin ja rättiä tai paperia sylinterin täytteeksi ettei hiomajäte ole sitten männän ja sylinterin välissä. Itse olen jotain 40-80 karkeutta käyttänyt. Alumiinikanteen ehkä 80-120. 120 hienompi on ihan turha koska menee vaan tukkoon. Mutta siklin tai puukon kanssa jynssää ensin suurimmat mitä irtoaa. Puukon pitää sitten olla todella terävä. Tylsällä puukolla saa ainakin alumiinikanteen vain naarmuja. Hyvin varovasti sitten jos puukkoa päätät käyttää. Naarmuja ei saisi tulla. Alumiinikansi olisi kaikkein paras käyttää koneistamolla. Lasikuulapuhallus olisi  se kaikkein paras tapa. Tulisi samalla varmistettua että kansi on suora.

-Vilperi-

Nonii nyt on kansi paikallaan ja PUHDISTIN KANNEN ETTÄ KONEEN KUNNOLLA!!! No nyt se starttaa niinkuin sd pitääkin  :) Tai ainakin melkein... Kokkeilin starttailla, mutta ei  >:(  Hinattiinki, mutta eihän siitä mitään tullu ku kesäpyörät alla, nii sujonahan se tuli  ;D  Nyt laitan akut lattautummaan ja katson sitä illemmalla  ;)  Laitan videota heti kun akkuihin virtaa saan  ::)  Tuntuu sille että nyt se ei sais löppöö tai jottai  :o
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Tare

Irroita sammutusventtiili ja ota siitä se keskikara pois , joka tukkii polttoaineen kulun sammutettaessa, jolloin se ei haittaa polttoaineen saantia ja kokeile käyntiin.
Sammuttaminen menee sitten jarrujen ja vaihteen piikkiin. Älä aja seinään tai toisiin autoihin. ;)
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

-Vilperi-

NO NO NO  :o  Äsken jo lupas kolme kertaa käynnistymistä, mutta sitten alko virta loppumaa akusta >:( Noo antaa nyt laata vähä aikaa...

Eihän tossa kingin edessä oo ku musta s12 Silvia  :P
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

-Vilperi-

Äsken otin löpöputket irti, niin löpöä ei tullu  :o  NO mie vähä aikaa tarttailin, niin alko tulemaan jaksottain löppöö... Nyt kun jostain saisi vaan virtaa, niin lähtÖÖÖ  ;)
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Lerssinen

Kyllä se SD lähtee, ei sitä mikään tapa  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

-Vilperi-

Paitsi amatööri nissanisti ja sen veli  :)  Nyt siinä on löpö ongelma! Ei saa löppöö... Luppaa kovasti, muttei kumminkaa lähe  >:(
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab