Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

A14 ja A15 tiivisteet loppumassa?

Aloittaja ltr, joulukuu 06, 2008, 15:12:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ltr

Olen nyt pommitellut varmaankin lähes kaikkia tarvikeliikkeitä ja maahantuojia ko. asian tiimoilta ja näyttää pahasti siltä että näillä vanhemmila laitteilla harrastaminen hankaloituu kun osia ei enää ole saatavilla..

Jos joku tietää kanavan niin olkoon ystävällinen ja avatkoon suunsa!

mikan

#1
Turun Motonetissa näyttäis olevan 1 sarja jäljellä A12-moottoriin. Siitä pystyy hyödyntämään osan. Kansipahveja saa ainakin virimalleja, mutta soikeilla imukanavilla oleva imu/pakosarjan tiiviste jää sitten ongelmaksi.

Ei merkkiliikkeestäkään saa enää?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

120ZZZ

tota a12:n tiipparisarjaa ei löytynyt turun motonetista,todennäköisesti varastosaldovirhe.sinne jäi yksi a15:n tiivistesarjoja,kun hain sieltä yhden 2 viikkoa takaperin.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

Jonzi

Minä tilasin vissiin sen viimeisen 150y:n tiivistesarjan
Kaasuttimen korjaussarja löytyy moposportin tarjoustuotteista 10e vain maksaa.
B310 79

ltr

Tilasin viimeviikolla maanantaina motonetistä A15 yläpään sarjan, täyden sarjan ja kaikki kolme imusarjan tiivistettä.

Jos noiden saatavuus oikeasti menee noin huonoksi niin täytyy alkaa grafiittilevystä varmaan leikkelemään..

DieselHomer

no ei sit vissiin oo saatavuus vielä ongelma sillä A15 moottoria
löytyy trukeista ja niihin löytyy vielä ainakin muutako tilailee.

eli trukkihuoltoon kyselemään.

F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

ltr

#6
Onkos kellään tuttua tällaisessa trukkihuollossa?

Teollisuuden osien hinta passaakin paremmin harrastajalle kuin hipo-osa putiikin ryöstöhinnat..

Mites muuten, milläs mäntäkoolla ja kannella tuota trukki A15-konetta on? Nyt kun sanoit niin tuli mieleen että koska ainakin vm.2006 nissanin trukista löytyy tuollainen lookkerikone niin on osiakin hetken saatavilla..

mikan

Ja vastahan E-afrikassa loppui lava-auton valmistus, jossa oli A14-motti.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

BA

Ja Malesiassa ja Indonesiassa A15 koneisia C22-Vanetteja pukkaa liikenteeseen edelleen... ::)

DieselHomer

mä voin kysyä ton tiivistesarjan hinnan.  jakopäänkopan tiiviste/stefa on eri ku autonmoottoreissa kun trukissa on hydraulipumppu jakopäässä.

muut samoja sit.    

76mm on sylinteri.
F-20harraste,F-20/F-20 ....720,810,C31

valpas

Lainaamä voin kysyä ton tiivistesarjan hinnan.  jakopäänkopan tiiviste/stefa on eri ku autonmoottoreissa kun trukissa on hydraulipumppu jakopäässä.

muut samoja sit.    

76mm on sylinteri.
Minä kävin Rotatorilla Autoteknisen yhdistyksen porukoissa, ja Rotator on tuonut Nissania maahan vuodesta -73.
Sielä oli hienosti ensisöity Datsun-merkkinen trukki näyttelyhallissa.
Pistin tiivistesarjan kyselyyn.

Jonzi

#11
LainaaTilasin viimeviikolla maanantaina motonetistä A15 yläpään sarjan, täyden sarjan ja kaikki kolme imusarjan tiivistettä.

Jos noiden saatavuus oikeasti menee noin huonoksi niin täytyy alkaa grafiittilevystä varmaan leikkelemään.
Näköjään kerkesit ennen minua tilata, mutta minulle kuitenkin saapui perjantaina 150y:n täydellinen tiivistesarja + pako&imusarjantiiviste.
Kannattaa soitella sinne Motonettiin, ainakin rovaniemen myyjä kertoi että voisivat hankkia niitä tiivisteitä vaikka netistä ilmoitetaankin loppuneen. Ei ole 100% puhetta mutta soittamalla selviää ?
B310 79

cedricfan

Jos kurkkaa Motonetin varastosaldoja niin sekä yläpään että täydellisiä sarjoja on vielä varastossakin jossain päin Suomea. Eli jollei tukkureilta enää saa niin sitten nuo muualla olevat voi aina saada. Mutta se ei suju ihan nopeasti, koska tavara ei kulje suoraan liikkeestä liikkeeseen vaan logistiikan takia kiertää Turun kautta. Tuote on silloin vasta varmasti loppu kun hinta muuttuu nollaksi eli netissä näkyy "ei saatavana".
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

Jos pako, ja imusarjan tiivarit loppuu, niin minä ajattelin tehdä pienen uran siihen aukon ympärille, ja sitten kohteeseen sopivaa massaa niin, että ura täyttyy, ja tulee tiiviiksi.
Olisko jollain jo tiedossa sopivaa ainetta tuohon kohteeseen?
Kansitiiviste on sitten jo hankalampi?

mikan

Imupuolella vois toimii sopivan kokoinen O-rengas. Mutta varmaan fiksuinta olis tehdä yhtenäinen tiiviste grafiittilevystä.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

BA

Lainaa
Kansitiiviste on sitten jo hankalampi?

Kuparilevy, ja vanhan mallin kanssa metalleita leikkelevään firmaan. Sitten olis useampaan kertaan käytettävä kansipaffi.

StanLaurel

Isompi satsi kimppatilauksena jostain päin maailmaa tai suoraan Nissan liikkeestä, niin se toimi kutosenkin tiivisteen kanssa.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Alppu

Lainaa

Kuparilevy, ja vanhan mallin kanssa metalleita leikkelevään firmaan. Sitten olis useampaan kertaan käytettävä kansipaffi.


Miksi kansitiivisteet eivät sitten ole kuparia jos ne ovat niin hyviä?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Siksi koska kupari on kallista ja hankalasti työstettävää.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

LainaaSiksi koska kupari on kallista ja hankalasti työstettävää.

Ja asennuskaan ei ole ihan pelkkä kannen ja lohkon väliin heittäminen. On lämmitettävä punaiseksi ensin.

mikan

Kuparipahvin kanssa VHT copper gasket spray on hyvä lisä. Yhden A14/A15 kuparipahvin olen teettänyt vesileikkaamalla. Kohtuullisen arvokasta, koska mittatarkkuus pitää olla hyvä ja leikattava matka on aika pitkä.

Japanista saa kyllä useammallekin poraukselle monikerros kansipahveja. Sellaisen 79 poraukselle olen ostanut jemmaan. Muistaakseni suurin oli jopa 80 poraukselle. Ainakin ennen niitä sai myös eri paksuisina, ohuimmat alle millin ja paksuimmat kolme milliä.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

-TICI-

ja oli ainakin motonettiin tullu taas pari settiä... tänään kysyin.

eli kyllä niitä jostain saa.  :P
E10 2kpl ja B310

040-731-69-85

ltr

Niinpä näyttää tulevan.

Hain tilaamani pois, mutta tuo täysi sarja oli joku mikälienee tason setti. Se sai jäädä sinne, mutta nuo osasetit olivat payenin tekeleitä ja niiden laatu on testatusti riittävä näihin leikkeihin.