Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Vilkku vilkuttaa nopeasti vaikka polttimot ehjät

Aloittaja BTNH23, joulukuu 10, 2008, 13:43:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

BTNH23

Eli käytin vuosimallia 2003 olevan Nissan Primera wagonin perässä peräkärryä ja tämän jälkeen alkoivat vilkut vilkuttaa liian nopeasti vaikka kaikki polttimot ovat ehjät. Sain oikeanpuolen vilkun toimimaan oikein heiluttelemalla ajonestolaitteen johdinsaraja nippua mutta vasenta ei saa toimimaan edes vaikka nippu on purettu, tarkistettu ja tinattu.

Vähän tausta tietoa:
Eli noin puolivuotta sitten huollossa oli tuo kyseinen johdinsaraja nippu saata jätettyä ilmanputsarin kannen väliin ja osa johdoista puristui tärinässä poikki, joten auto jätti tien päälle. tämän jälkeen kun johdot oli uudelleen tinattu, lainasin peräkärryä ja vilkut sekos. Ongelmaa tutkittiin ja syyksi epäiltiin koko ajonestolaitetta mutta itse aavistelin tällä johto-ongelmalla olevan osuutta asiaan, joten kävin nipun kimppuun ja oikean puolen vilkut alkoivat toimia.

Tämän jälkeen nippu on avattu ja tarkistettu mutta vasemman puolen vilkut ei lähde toimimaan. Syöttö virta tulee kaikille vilkuille oikein eli vika ei siis siellä mutta nyt epäilläänkin, että olisikohan ajonestolaitteen diodi, joka on jossain päin johtonippua, mennyt sököksi.

Osaako kukaan auttaa? Kertoa missä tuo diodi mahdollisesti on tai voiko tähän olla jokin muu syy?

Ajonestolaitehan on NATS.

hiisipeikko

jos en iha vääräs oo ni  jos relees on jotai vikaa ja sen takii vilkuttaa nopeemmin?ainaki oon joskus tuollasta kuullu

take

Noissa on jossain korimallissa kosketusongelmaa takavalon liittimessä. Nimenomaan maajohdossa. Tuppaa kuumenemaan ja muovi sulaa liittimestä ja sen jälkeen kosketus on huono. Parhaiten tämä ilmenee pimeällä kun laitat kaikki takavalot päälle mitä saat. Jos kaikki muut lamputkin alkaa vilkkumaan niin siellä liittimessä on kosketushäiriö. Tähän on maahantuojalta saatavissa korjaussarja jossa tulee uusi liitin kohtuullisen mittaisine johtoineen. Johtojen värit ei tietenkään ole samat kuin alkuperäisissä joten kytkentäjärjestyksen kanssa pitää olla tarkkana. Lisäksi yleensä takavalon pohja menee vaihtoon. Ne liitin nastat on aika pienet niin että sitä sulamista ei välttämättä huomaa kuin suurennuslasilla mutta se riittää tekemään ongelmia. Kokemusta on muutaman vaihdosta.

BTNH23

Pitääpäs tarkistaa tuo sulamis ongelma ensitöikseen. Sen verran osaan kyllä sanoa, että vain vilkut vilkkuu ja kaikki yhtä kirkkaina.

Ja seuraavaksi menee rele tarkistukseen.

Kiitos vinkeistä jatketaan metsästystä :D

ahonemat

Hei,

Selvisikö ongelman syy lopulta?

Itselläni juuri sama tilanne, että vilkut vilkkuvat väärällä taajuudella. Ongelma alkoi kun käytin peräkärryä. Kärryn kanssa ajaessa ei aluksia ollut ongelmia, mutta jossakin kohtaa kuului piippausta jonka jälkeen vilkut sekosivat.

Relettä epäilin, mutta en sellaista mistään löytänyt. Ilmeisesti Nissan Primera Visia travellerissa se on hyvin käytketty jonnekkin?


Whee

#5
-

Desperate child

Mulla samaa Primerassa, välillä tullut itsestäänkin, välillä peräkärryn vetämisen jälkeen. Joskus ollu peräkoukun pistokkeessa kosteutta, joskus joutunu autosta takavilkun polttimot käyttämään irti ja laittamaan uudestaan paikalleen.. Ja yleisestihän suositellaan primeraan tekemään lisämaadotus takavaloille, kun kuulemma korjaa/ennaltaehkäsee jotain haamuvikoja auton moottoriin liittyen.. Siitä löytynee etsimällä juttua foorumilta, ite en oo tehny en tiiä sen paremmin.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81