Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Bluebird T12 sammuu kesken ajon

Aloittaja Wolfman, marraskuu 29, 2008, 09:01:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wolfman

Keskiviikkona, kun olimme vaimon kanssa viemässä koiraa Jyväskylään, niin Bluebird nytkähti ajaessa pari kertaa ja sitten pysähdyimme linja-autopysäkille ja koitimme jatkaa matkaa, niin auto sammui eikä enää millään käyntiin.
Itse olen toipilaana olkapääleikkauksesta eikä remontointi oikein onnistu tällä hetkellä.
Onko kellään tullut samanlaista ongelmaa vastaan?

Tietoja kaivataan.

PBI-tuning

LainaaKeskiviikkona, kun olimme vaimon kanssa viemässä koiraa Jyväskylään, niin Bluebird nytkähti ajaessa pari kertaa ja sitten pysähdyimme linja-autopysäkille ja koitimme jatkaa matkaa, niin auto sammui eikä enää millään käyntiin.
Itse olen toipilaana olkapääleikkauksesta eikä remontointi oikein onnistu tällä hetkellä.
Onko kellään tullut samanlaista ongelmaa vastaan?

Tietoja kaivataan.

onko ruisku vai kaasutinmalli?

kuulostaako käynnistysäänet normaalilta, kun koitat startata?

ensin kannattaa varmaan selvittää saako ´kone bensaa. kaasarimalliin on hyvä laittaa n. 2e maksava läpinäkyvä bensansuodatin, josta helposti näkee virtaako menovesi.
kaasarin kurkkuun voi myös lorautaa bensaa, jos käy hetken niin vika voisi olla esim bensapumpussa.

jos bensaa tulee, vika on todennäköisesti sytytyspuolella, ja sen toimivuuden voi helposti todentaa, ottamalla irtotulpan, laittamalla sen tulpanjohtoon, maadoittamalla tulpan esim moottoriin ja käynnistämällä näkee iskeekö tulppa kipinää. vikakohteita voisi olla puola, virranjakajan sisällä oleva ykk-anturi, puolanjohto. yleismittari on tässä vaiheessa kova sana.

Wolfman

onko ruisku vai kaasutinmalli?

kuulostaako käynnistysäänet normaalilta, kun koitat startata?

ensin kannattaa varmaan selvittää saako ´kone bensaa. kaasarimalliin on hyvä laittaa n. 2e maksava läpinäkyvä bensansuodatin, josta helposti näkee virtaako menovesi.
kaasarin kurkkuun voi myös lorautaa bensaa, jos käy hetken niin vika voisi olla esim bensapumpussa.

jos bensaa tulee, vika on todennäköisesti sytytyspuolella, ja sen toimivuuden voi helposti todentaa, ottamalla irtotulpan, laittamalla sen tulpanjohtoon, maadoittamalla tulpan esim moottoriin ja käynnistämällä näkee iskeekö tulppa kipinää. vikakohteita voisi olla puola, virranjakajan sisällä oleva ykk-anturi, puolanjohto. yleismittari on tässä vaiheessa kova sana.
[/quote]


Kaasutin malli.
Ja tyypillinen sytytysjärjestelmän vika. Kosteutta virranjakajassa.

Käytiin tänään hakemassa Nissan pois Jyväskylästä.
Taas käy ja kukkuu normaalisti.