Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Vaihteenvaihtoongelma

Aloittaja Alppu, marraskuu 06, 2008, 19:55:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ka00z

LainaaMelko paljon ajettuja nuo varaosalaatikotkin, pitäis vissin melkeen uus löytää jos toimivan haluaa kun tuolla omallakin on ajettu "vasta" 210tkm ;)

Taitaa mennä edellisten omistajien syiksi tuo reistailu, tuskin näissä primeroissa niin heikot voi laatikot olla kun ex-sunnyssakin laatikolla oli rullattu jo 300tkm eikä mitään ongelmia.


Juurikin näin, paljon riippu myös onko matka-ajoa vai pelkästään kaupunkirallatusta. Eikö mistään muusta autosta käy laatikko tuohon? Olen tietämätön yhteensopivuuksista, mutta kyllä noista rompparilta tinkaamalla ihan hyvään hintaan luulisi saavan. Ainahan voi kilpailuttaa... "tuo vastapäätä oleva pulju olisi myynyt 220€" ;)

take

Kyllähän se käytöstä riippuu. Useassa N16 almerassa ja P12 rimpulassa jotka huollossa on käyny niin vaihteet ollu solkompia 60-90tkm jälkeen kuin vaikkapa appiukon P10 primerassa jolla juuri 190tkm ajettu. P10 vaihteet toimii niin napakasti että!  :)

Tuo remppa vai käytetty vaihtoloota on semmonen "ikuisuuskysymys". Jos 5. vaihde toimii ok. niin mielestäni kannattaa korjata jos aikoo autoa pitää kauemmin kuin leiman loppumiseen asti. Tulee varmasti hyvä. Toisaalta miksi investoida edes toiseen huonoon vaihtolootaan jos ei tarkoitus olisi pitää sitä autoa? Eipä A1 luokiteltuja vaihteistoja näkynyt myynnissä ainakaan P10 primeraan. Ja melko hinnakkaita nuo lootat näköjään. 300-600E haitarissa nuo A2 luokitetut. Jos nyt tuota yläpään hintaa ajattelee niin 600E tekee jo jotain lootaremppaakin. JA alkaa epäilyttää jos toinen myy mukamas samankuntoista tavaraa 300E vaikka samoilta sivuilta näkee että toinen kaveri pyytää 600E.

Ei välttämättä merkkiliikkeessä kylläkään saa 600E edes lämmintä kättä. ;D Mutta ammattitaitoisia valtuutettuja huoltokorjaamojakin löytyy Nissanille. Ammattitaitokaan ei pitäisi olla huonompi koska samat koulutukset joutuvat käymään ja hintataso inhimmillisempi.

Alppu

LainaaTarvii varmaan itekki kokeilla eri öljyjä tuohon primeran laatikkoon, 4. 3. ja 2. vaihteet ei tahdo mennä kikkailematta päälle kun vaihtaa pienemmälle. Rutina vaan käy :-/

Mahtaakohan tuo synkrojen korjauttaminen olla isokin remontti? Tietäis vähän varautua kustannuksiin, nuo öljytkään ihan ilmasia ole kun melkeen neljä litraa menee tuohon laatikkoon. Ite ei viitti alkaa noita vaihteistoremontteja tekemään kun siitä ei tulis ku sanomista ::)

Mulla taas kylmänä pitää vähän suostutella 2. ja rauhotella 3. vaihteelle vaihdettaessa, siis ylös päin, alas tulee ihan nätisti. Ja kun laatikko lämpenee, katoo käytännössä ongelmakin.  :)

Itse sain ujutettua laatikkoon "vain" 3 litraa ja öljy makso ~25 euroa.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

keppi

Lainaa

Mulla taas kylmänä pitää vähän suostutella 2. ja rauhotella 3. vaihteelle vaihdettaessa, siis ylös päin, alas tulee ihan nätisti. Ja kun laatikko lämpenee, katoo käytännössä ongelmakin.  :)

Itse sain ujutettua laatikkoon "vain" 3 litraa ja öljy makso ~25 euroa.
Varmaan hankalampi jos nuin päin takkuaa, kiihdytykset on nannaa kun ei meekkään vaihde silmään ::) Itse olen vielä säästynyt tuolta vaikka emäntä tosin väitti että oli pitänyt myös kiihyttäessä hakea vaihteita. Mulla meni 80e öljyihin kun kävin ostaan, p*kele parempi kyllä olla oikeaa superöljyä joka korjais vaikka tuon rätisevän mittaristonkin samaan hintaan :D

Tosiaan on hinnakkaita nuo varaosa lootat siihen nähden että semmoseen vaihtamalla ei välttämättä saa sen parempaa kun entinenkään, pitänee alkaa säästää remonttia varten kunhan vielä löytäis luotettavan korjaamon ::)
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

Alppu

No mun pitää ajaa vähän matkaa pienempiä teitä ja parin risteyksen jälkeen vasta pääsee tiellä, jossa voi luukuttaa jos on tarvetta. Siihen mennessä laatikkokin on notkistunut  :o ja voi surutta iskeä suurempää silmään.  :D

En minä tekisi laatikolle öljynvaihtojen lisäksi mitään, saattaa toimia kuitenkin yllättävänkin pitkään jos ei yritä sitä hajalle. Ja jos on tiloja ja mielenkiintoa, voi ostaa käytetyn laatikon ja katsoa itse mitä se on syönyt ja tarviiko vaihtaa palikoita tms. Itse en ole noin pitkälle vielä päässyt, sen verran hyvin on näissä japseissa laatikot tähän asti toimineet.  :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

keppi

Aika näyttää miten käy, eihän tuo hullumpi ajatus olis joskus hommata 'rojektiksi' toista laatikkoa ja kunnostaa se ajan kanssa. Pitää varmaan alkaa opiskeleen kun tietotaito on kyllä täys nolla noitten vaihteistojen suhteen :)
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

keppi

#36
Tulipa nyt nuo redlinen mt-90 öljyt vaihdettua, ja eipä tietenkään ollut mitään vaikutusta, sama takkuilu ja rutina jatkuu. No eipä tuo ihan hukkaan kuitenkaan mennyt, laatikossa ei ollu ku reilu 2litraa vanhaa öljyä ja uutta sinne meni neljä litraa ::)
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90