Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

nissan primastar

Aloittaja lakamimmi, syyskuu 21, 2008, 11:28:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lakamimmi

haluaisin tietää käyttäjäkokemuksia kyseisestä laitteesta. olis tarkoitus hankkia tollanen jos se vaan on käypä peli :-/

cedricfan

No autohan on todellisuudessa Renault johon Opel on jättänyt hieman omaa kynänjälkeään. Mikä ei sinänsä ole hirveän lupaavaa...
Mutta kyllä Primastar aina Ducaton ja Cargon hakkaa, joskaan sekään ei ole iso kehu :-/
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

#2
Meillä oli ex-työpaikassa käytössä Renault Trafic.
Kyllä sillä yllättävän näppärä oli kaupungissakin pyöritellä, eikä maantiellä melutaso ihan hirveä ollut.
Suorituskyky ei tuntunut sopivan oikein kumpaankaan, paitsi raskaassa lastissa, jota oli erittäin harvoin.
Rikki sitä ei parissa vuodessa mistään saatu.
Kannattaa koeajaa itse niin huomaa sopiiko itselle.

Hintavertailua kannattaa tehdä myös Opel Vivaroon ja Renault Traficiin, voi olla selviä eroja vaikka ihan sama auto! Opelit ovat olleet selvästi halvempia kuin nuo kaksi muuta jotka ovat samassa hintatasossa, katso vaikka nettiautosta! Hintahaitarihan on silti aika laaja.

lakamimmi

eli periaatteesa sellasen uskaltaa hankkia

cedricfan

Ja merkin vaihtohan tehdään ostamalla muutama koristemerkki ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

John Morton

Olen ajanut 3 vuotta/40000km Primastarilla, autohan on mukava ja suht hiljainen,  vikoja on kyllä jonkun verran riittänyt:

-sivuoven lukko
-ohjaustehostimen pumppu & hammastanko
-kuskin penkin istuinosa repesi kiinnikkeistään
-alapallonivelet vas/oik & vakaajan helat
-tuulilasin ylälista irtosi pesussa
-polttoaineen täyttöputken muovi lähti alustaan pakkautuneen lumen mukana
- sivuoven laakerit/helat mureni
-alustassa taakse kulkevat takalasin pyyhkimen putket tipahti lumien mukana alas

mutta onneksi ei mitään isompaa ::)

cedricfan

Ei vielä pyöränlaakereita tossa perushuollossa?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

take

LainaaEi vielä pyöränlaakereita tossa perushuollossa?
Ei. Ne kuuluu 60tkm huoltoon. ;D Ja sitten joskus 2-3 kertaa samantien. On meinaan aika älytön systeemi kun ABS-anturi ottaa tunnistuksen laakerista eikä se toimikaan uuden laakerin kanssa ja ABS-vikavalo syttyy.

Vaihteisto menee siinä 60-100tkm välillä tavallisimmin.

Sitten jos itse aikoo öljyjä vaihtaa niin täytössä pitää kaataa TODELLA rauhallisesti se öljy ettei sitä pääse huohottimen kautta imusarjaan. Jos näin pääsee käymään niin kun pistää käymään niin kone kiertää sen öljyn voimalla niin kauan että joko kone hajoaa tai öljy loppuu imusarjasta. JA vaihde + jarru ei sitä enää sammuta vaan kytkin savuaa. Saattaa tosin saada estettyä koneen hajoamisen.

Itse en koskisi pitkällä tikullakaan mutta onko paljon parempia vaihtoehtoja edes tarjolla? Ei ne vanhat miljoonan ajetut hiasetkaan enää parhaassa iskussa ole. :-/

BA

#8
Lainaa
Itse en koskisi pitkällä tikullakaan mutta onko paljon parempia vaihtoehtoja edes tarjolla? Ei ne vanhat miljoonan ajetut hiasetkaan enää parhaassa iskussa ole. :-/

Primastarin/Vivaron/Traficin hinnoilla saa tämänkin vuosituhannen haisulin, ja alta 200tkm ajetun. Ihan autokaupastakin.
Mutta jos yhtään nykypäivää haluaa, niin eihän se ole edes vaihtoehto.  ::) Ja taas jos haluaa nykytekniikkaa, pitää varautua esim. tuollaiseen pyöränlaakerirumbaan ja peltoreihin ohjaamossa ja muutamia litroja suurempaan kulutukseen. Primastar yhdistetty kulutus 8,4l, vanhakori-Hiace 9,9-11l.

cedricfan

Hiace ja Hyeena H-1 on nekin jo suoraruiskudieseleitä, mutta muuten melkoisen antiikkista uutenakin. Mutta siinäpä ne on meille tuotavat kaukoidän pakut, muut on näitä eurooppalaisia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV