Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Laurelin tyhjäkäynti

Aloittaja Wreck-O-matic, syyskuu 06, 2008, 09:26:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wreck-O-matic

Mistäköhän ruuvista tuota '81 Laurelin tyhjäkäyntiä pystyy säätämään?
Säädin sytytyksen jo aikaa sitten, mutta tyhjäkäynti on nyt liian korkea 1000 RPM. Pitäisi olla 700 pintaan... Kaasutinhan on käsittääkseni jonkun näköinen Hitachi????????
Dodge Aspen '76, Datsun Laurel '81
[img]http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Avatara3.jpg[/img]

cedricfan

Jos tyhjäkäynti nousi niin meiköhän sytkän säätö sittenkään oikein? Väärä sytkä nimittäin nostaa tyhjäkäyntinopeutta...
Käsittääkseni tuossa on tyhjäkäyntiseosruuvi jo suojattu tulpalla, eli normaalilla meisselillä ei pääse kääntämään. Tyhjäkäyntinopeutta voi säätää, ruuvi on kaasuvivuston juuressa eli etsi kohta jossa vivusto liittyy kaasuttimeen ja siitä ruuvi.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Wreck-O-matic

Kuinka tässä Datsunissa sitten se sytytys katsotaan. Laitoin ensin ennakoksi 10 kuten suositellaan, mutta tyhjäkäynti nousi 1500?
Nyt ennakko on vähän vähemmän ja toimii jotenkuten, ei naputa, lähtee käymään hyvin, mutta tyhjäkäynti 1000...
Onko siis joku erilainen kikka kuin muissa autoissa?
Dodge Aspen '76, Datsun Laurel '81
[img]http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Avatara3.jpg[/img]

Tero-75

Kuinka pitkältä ajalta sulla on huoltohistoria tiedossa, ja kuka ennen sua on autoa säätänyt? Miten auto toimi ennenkuin säädit sytkää?
Sytytys säädetään todennäköisesti virranjakajan alipaineletku jakajasta irroitettuna ja tulpattuna (korjatkaa jos olen väärässä).
Koita säätää sytkä sinne 10 asteeseen, ja tiputa sen jälkeen tyhjäkäynti oikealle tasolle. MIten toimii ja käynnistyy sen jälkeen?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Wreck-O-matic

Okei koetan huomena tuota. Sytkän säätäny merkkiliike varmaan aina ja ennen säätöä oli jälkikäyntiä eikä halunnut startata päivän seisotuksen jälkeen.
Dodge Aspen '76, Datsun Laurel '81
[img]http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Avatara3.jpg[/img]

cedricfan

Ennemmin ei säätänyt koskaan jos on toiminut jotenkin...
Tämän ikäisessä autossa kannattaisi aina tarkistaa sytytys koko alueella, eli myös isommilla kierroksilla, koska ei voi olla varmaa toimiiko alipaine- sekä keskipakoennakko. Jollei joku muu ehdi niin yritän kaivaa töissä Autodatasta arvot.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

macpie

Näissä vanhemmissa kaasarivehkeissä saattaa olla myös paljon monenlaista muuta häikkää joka nostaa tyhjäkäyntikierroksia ym. Esim. kaasuttimen akseleiden holkkien- tai tiivisteiden kautta vetää ilmaa sisään tai vaikkapa alipaineen letkuista vuotoa ym. Joskus itselläni kun bensavehkeiden kanssa vielä pelailin niin tuotti monesti tuskaa juuri ilmavuodot ja sytyksen säädöt vanhoissa koneissa....mutta sittemmin kun on ollut vain vanhoja dieseleitä niin ei ole ollut vastaavia probleemia. ;)

cedricfan

Kosketuskulma 35-41°

10°/650rpm ilman alipainetta
Kierroksilla lisäys edelliseen:
0°/950-1250rpm eli 10+0= 10°
10-14°/2000rpm eli 10+10-14= 20-24°
16-20°/2400rpm eli 10+16-20= 26-30°

Alipaine-ennakko max 13-17°
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Wreck-O-matic

No ni. Sytytys vaikutti olevan ihan okei kovillakin kierroksilla ja hyvin se nyt starttaa ja sammuu. Tyhjäkäyntiruuvia joku oli näemmä yrittänyt aikaisemminkin renkuttaa koska se oli poikkaistu kaasarin sisään.  >:(
Kai se täytyy noin pärjäillä vähän aikaa. Sitten kun museoikä koittaa niin pistän kaiken uusiksi.
Dodge Aspen '76, Datsun Laurel '81
[img]http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Avatara3.jpg[/img]

Wreck-O-matic

Kysynpäs tähän perään samantien, että saako jostain uusia Laurelin takajarrukilpiä?
Omat aivan loppu...
Dodge Aspen '76, Datsun Laurel '81
[img]http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Avatara3.jpg[/img]

matti.l

maahantuojalta saa..ehkä?,ja jollekin voinu ehkä jäädä nurkkiin ,mutta samalla joutuu vaihtamaan laakerin,koska kilpi ei tule laakerista läpi.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.