Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Iskareitten vaihto N14 sunnyyn

Aloittaja dexteri, heinäkuu 23, 2008, 21:37:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dexteri

Onko työläs homma vaihtaa iskarit taakse.

Ajattelin korjaamolla hoitaa asian, montako tuntia mahtanee mennä aikaa? Auto on hätsäri se viisluukkunen joten pitääkö sieltä sitä verhoilua purkaa takatilasta?

Jylppy

#1
Pitää, ja kannattaa purkaa ne verhoilut valmiiksi, jos kerran pajalle oot sitä viemässä -> säästää aikaa, ja näin laskun loppusummaa.

Eipä tuossa kovin kauaa pitäisi mennä, iskarin alapäässä on kaksi pulttia, yläpäässä muistaakseni kolme. Jarruletkun kiinnike irti ja sitten koko tolppa irti, jousi puristimilla nippuun, iskarin ylämutteri auki ja osat irti toisistaan. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Ja sama toiselle puolelle.

Nämä ohjeet pätee ainakin N13-sunnyyn, uudemmassakin pitäisi olla samanlainen systeemi.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

cedricfan

Ja saa varautua siihen, että yläpää korista rapisee korjaamon lattialle iskarin mukana :-[
Eli on pikkasen tyyppivikana tuo takaiskareiden yläpään mätäneminen, ja jos on vielä ehjää niin kannattaa nyt samalla putsata &  suojata kun pääsee käsiksi ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Flame

Niin ja jos purkaa sisustat, niin melkeen samaan hengenvetoon vaihtaakin jo itse iskarit jos on räikkä ja sopivat hylsyt. Jousipuristimia ei pidä myöskään unohtaa :) Helppo homma.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

valpas

LainaaNiin ja jos purkaa sisustat, niin melkeen samaan hengenvetoon vaihtaakin jo itse iskarit jos on räikkä ja sopivat hylsyt. Jousipuristimia ei pidä myöskään unohtaa :) Helppo homma.
Merkkaa ne pyörien asennot, tai vielä parempi, käy tarkistuttamassa pyöränkulmat, iskarien vaihdon jälkeen.

dexteri

#5
Repisin ite verhoilut poies, ne kaiutin hyllyt/hattuhyllyn reunat sinne sivuun jätin.. eikai haittaa vaihtoa kerran saa ne pultit kyllä ylhäältä kaiketi auki. Pitäs hylsyn jatkotappikin sopia melkeen sinen väliin. jos tarvii siittä keskeltä jotain pulttia avata? ne sivummaiset pienet saa helposti auki. tää takalaatikon puoli oli nätissä maalissa miten sit mahtaa olla tosiaan se toinen... aiemmin muistaakseni niitä on hitsattu kyl sisältä.

ei oo jousipuristimia eikä muutenka tullu tommosia hirveesti vaihdeltua joten meen ny kattoon miten simppeli homma on ja maksan itteni kipeeks.

cedricfan

Jousipuristimet ei ole kalliita, ja niitä kyllä tarvii jatkossakin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ka00z

#7
Vaihtelet itse vaan viikonlopun kunniaksi jouset ja iskarit, tekemällä oppii. Ja tosiaan, samalla vaivaalla vedät kotelosuojat ym. sinne kun kerran iskareita vaihtelet.

Kerrot sitten tuliko iskarin yläpäiden kanssa ylimääräistä problematiikkaa.
Mulla taitaa olla vielä 340tkm ajetussa orkkisiskarit alla, ei taida uskaltaa ottaa pois jos yläpää "korkkaa" takaa ;) Antavat vielä ihan ok arvot katsastuksessa, aina mennyt ensimmäisellä kerralla läpi. Mahtaako johtua suuresta määrästä matka-ajoa tuo?

PS. orkkis kiilahihnat kesti 330tkm  ::)

ka00z

Jatketaan nyt samaan topikkiin:

Onko kukaan asentanut jälkikäteen keskuslukitusta 4-oviseen autoon? Miten esim. tuo motonetin 49e paketti toimii tässä tarkoituksessa...

cedricfan

Ei Sunnyyn, mutta muihin autoihin aikoinaan useammankin kerran.
Suurin työ on purkaa verhoiluja ja laittaa ne takaisin. Sekä ovimoottoreiden justeeraus, eli moottorista lähtevä käyttöviputanko on oltava prikuulleen samansuuntainen kuin ovessa oleva tanko.
Aikaa varattava yksi päivä, jos kaikki menee putkeen niin sitä kuluu muutama tunti. Samalla helppo esim vaihtaa kaiuttimia, kotelosuojata ovet, voidella ikkunahissit ym näpertelyä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

juhaz_619

LainaaJatketaan nyt samaan topikkiin:

Onko kukaan asentanut jälkikäteen keskuslukitusta 4-oviseen autoon? Miten esim. tuo motonetin 49e paketti toimii tässä tarkoituksessa...
minä asensin juuri kuukaus sitten toimii ihan hyvin ostin motonetistä kaukosäätimillä toimivan maksoi 69€

ka00z

LainaaEi Sunnyyn, mutta muihin autoihin aikoinaan useammankin kerran.
Suurin työ on purkaa verhoiluja ja laittaa ne takaisin. Sekä ovimoottoreiden justeeraus, eli moottorista lähtevä käyttöviputanko on oltava prikuulleen samansuuntainen kuin ovessa oleva tanko.
Aikaa varattava yksi päivä, jos kaikki menee putkeen niin sitä kuluu muutama tunti. Samalla helppo esim vaihtaa kaiuttimia, kotelosuojata ovet, voidella ikkunahissit ym näpertelyä.

Kiitoksia erittäin nopeasta vastauksesta, olin juurikin huolestunut tuosta keskuslukituksen asennuksesta ja mahdollisista ongelmista tuon käyttöviputangon kanssa...

Tarkoitin juurikin tuota sarjaa mahdollisesti kaukosäätimellä motonetistä. Hermot alkavat vain mennä availlessa aina ovea sekä emännälle että taaperolle erikseen.

juhaz_619

Lainaa


Tarkoitin juurikin tuota sarjaa mahdollisesti kaukosäätimellä motonetistä. Hermot alkavat vain mennä availlessa aina ovea sekä emännälle että taaperolle erikseen.
Juuri tuohon meni itselläni hermot se on aika helppo asentaa kun vaan keksii moottoreille paikat=) minulla sunny -91 n14

cedricfan

Paikat kyllä löytyy, kunhan vaan ei laista ja kuvittele että saa olla vinossa. Sen verran tuli tuolla oven sisällä puuhailtua kaiutin-, lukko- ja kahva-asennuksissa :-[
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV