Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p11 abs

Aloittaja mara007, toukokuu 19, 2008, 22:26:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mara007

Moro.Missähän vika kun primeran abs valo palaa mittaristossa.Joskus saataa mennä koko päivä ilman ongelmia ja joskus valo alkaa palamaan kun käännät rattia auton ollessa paikallaan.Yleisimmin valo alkaa palamaan kun nopeus nousee yli 25km/h,tulee ensimmäinen käännös tai kun auto liikahtaa eteen tai taakse.Anturit?nopeudentunnistin???

BA

Helpoimmalla (siis halvimmalla) kannattaa aloittaa, ja putsata anturien liittimet. Taitaa 90% ABS-"vioista" olla paskaisissa liittimissä.

Toimiiko ABS:t ollenkaan?

Kristian

#2
Vika voi olla myös jonkun ABS-anturin johdossa joka on poikki. Vikapaikkana on todennäköisesti toinen eturenkaitten antureista. Semmoista voi kokeilla, että laittaa auton käymään ja käy heiluttelemassa yksitellen kaikien pyörien anturijohtoja. Kaveri sitten katsoo syttyykö varoitusvalo. Mulla oli yhdessä GT:ssä anturin johto poikki. Valo syttyi millon sattuu ja joskus kun kääntyessä jarrutti, ABS:t rupesivat rutisemaan vaikka alla oli kuiva asfaltti.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

mara007

LainaaHelpoimmalla (siis halvimmalla) kannattaa aloittaa, ja putsata anturien liittimet. Taitaa 90% ABS-"vioista" olla paskaisissa liittimissä.

Toimiiko ABS:t ollenkaan?
Kyllä toimii silloin kun valo ei pala ja tuota likaisuutta itsekkin epäilen/toivon

mara007

LainaaVika voi olla myös jonkun ABS-anturin johdossa joka on poikki. Vikapaikkana on todennäköisesti toinen eturenkaitten antureista. Semmoista voi kokeilla, että laittaa auton käymään ja käy heiluttelemassa yksitellen kaikien pyörien anturijohtoja. Kaveri sitten katsoo syttyykö varoitusvalo. Mulla oli yhdessä GT:ssä anturin johto poikki. Valo syttyi millon sattuu ja joskus kun kääntyessä jarrutti, ABS:t rupesivat rutisemaan vaikka alla oli kuiva asfaltti.
etupäähän itsekkin vian laittaisin.Pitää aloitella huomenissa vianetsintä.

mara007

LainaaMoro.Missähän vika kun primeran abs valo palaa mittaristossa.Joskus saataa mennä koko päivä ilman ongelmia ja joskus valo alkaa palamaan kun käännät rattia auton ollessa paikallaan.Yleisimmin valo alkaa palamaan kun nopeus nousee yli 25km/h,tulee ensimmäinen käännös tai kun auto liikahtaa eteen tai taakse.Anturit?nopeudentunnistin???
Noh tulipahan sitten vähän väärälle osastolle mutta koettakaa kestää meitä nyybejä......jos joku osaa siirtää tämän tonne yleiseen keskusteluun niin  kiitokset etukäteen......

cedricfan

Ja ainakin Tojolla vikakoodin luku maksoi 20e & varmisti minkä anturin kohdalla on vikaa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mara007

No nyt meni hermo.Katsastusmies jälkikatsastuksessa pompautti auton kun abs vikavalo paloi.Suuressa vitutuksessa sitten päätin viedä nissanin testeriin hermojen säästämiseksi.Tuloksena oikea etupään liiketunnistin vika/katkos.Vikaa olin siihen jo vähän arvaillutkin koska talvella jarutuksessa pyörä lukkiintui helposti.Pari minuuttia heiluttelin anturin johtoja ja ny näyttäis pelaavan ::) ::) ::).Korjaus aika edullinen,testaus 40e ja itseltä parin minuutin työ.Vika oli todennäköisesti johdossa tai jossain liittimessä joka sai kontaktin paremmaksi liikuttelussa.Tutkaillaan hetki ja palataan asiaan jos vika vielä ilmenee

Uusi Nissanisti

Minä rikoin vaimon pirssin taka-anturin, kustansi 135 (tosin Moponetissä olis ollut 105), mutta oppirahat on maksettava?  >:(  :D  ;D

Primera-97

Mulla palaa kans aina välillä tuoa ABS-valo. Ostin auton viime pääsiäisen tienoilla se myyjä meinas että Buuttaamalla ajotietokoneen vois saaha ton kuulemma joku vanha herja?. Voiko tää pitää paikkaansa vain onko tosiaa vika noissa likasissa antureissa.

take

LainaaMulla palaa kans aina välillä tuoa ABS-valo. Ostin auton viime pääsiäisen tienoilla se myyjä meinas että Buuttaamalla ajotietokoneen vois saaha ton kuulemma joku vanha herja?. Voiko tää pitää paikkaansa vain onko tosiaa vika noissa likasissa antureissa.
Laitteessa on jatkuva itsediagnoosi joten ei voi olla vanha herja. Valon kuuluu sammua kun virta on ollut päällä muutaman sekunnin. Tällöin antureiden virtapiirit ovat kunnossa. Jos ei sammu muutaman sekunnin kuluessa niin jokin anturi/virtapiiri häiriö. Jos valo syttyy kun lähtee liikkeelle niin vika on signaalissa. Eli likaiset tai vaurioituneet hammaskehät tai muu anturivika.

Yksi testi on laittaa 1k vastus anturin tilalle. Tällöin valo sammuu normaalisti kun se laitetaan viallisen anturin tilalle. Ja syttyy tietty ajoon lähtiessä koska 1k vastus ei tietenkään anna signaalia. ;D

Primera-97

No näihä se varmastikkin on  :)  Käyti nuo takajarrut auki ja vähä putsailin vielä tuo etupään jarrujen puhistus vaiheessa toivottavasti auttaa. Onneks on vuosi vielä leimaa jälellä :)