Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Almera

Aloittaja Timoo, toukokuu 11, 2008, 15:56:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timoo

Omistan Nissan Almera -98, 1.6. Ajattelin ostaa uudet kesärenkaat ja niihin 17" vanteet. Vieläkö Almeraan sopii 17" 215/40kumeilla, vai onko jo niin pieni maavara, että ei ajamisesta tahdo tulla juuri mitään?

Sitten vielä pari tarkennusta, ne jotka omistaa Almeran niin osaavat varmaan vastata. Onko kaikilla kaasu aivan törkeen herkkä ja löysä? Ottaako teillä todella herkästi kierroksia, vai onko vain tottumis kysymys?

Flame

Alustasta (madalluksesta) se maavara on kiinni, mutta tommoset vankkurinpyörät ei kyllä ainakaan vähennä maavaraa :) En mene lupaamaan että pyöris alla, mutta jos ET-luku vanteissa on oikea, niin kaippa ne alla pyörii noin niinkun periaatteessa. Kertokoon käytännön kokemuksia ovaavat onko näin myös käytännössä?
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Timoo

LainaaAlustasta (madalluksesta) se maavara on kiinni, mutta tommoset vankkurinpyörät ei kyllä ainakaan vähennä maavaraa :) En mene lupaamaan että pyöris alla, mutta jos ET-luku vanteissa on oikea, niin kaippa ne alla pyörii noin niinkun periaatteessa. Kertokoon käytännön kokemuksia ovaavat onko näin myös käytännössä?

http://image.nettix.fi/extra/carimg/1781301_1781400/1781372_b_ccdfd3f694ad4119.jpg

Tuossa Almerassa on kyseinen setti näköjään.. Eipä varmaan kaverilla ole ongelmia ollut, mitä nyt vähän hiljempaa joutuu ajamaan kaupungissa.  :-?

ILVES-Joe

Hirmuisen leveät kumit alle aiot laittaa. Vaimolla on 1.6 Almera ja siinä oli talvirenkaina 195-60-15 ja aikas tahmeaa liikkuminen on niillä.

Kesäkumeina on nyt 185/65-15 ja uudet pitäisi ostaa mutta ei ainakaan yhtään leveämpiä eikä matalampaa profiilia sillä ajomukavuus kärsii liikaa.

Mikäli kokonaiskorkeus on noilla leveillä kumeilla pienempi niin se voi auttaa jaksamisessa ja jos ulkonäkö menee käyttömukavuuden edelle niin mikäs siinä.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Late

Jep, suuremmathan nuo on kehältään kuin alkuperäiset pyörät ja oikeanlaisella vanteella mahtuu alle helposti.

Mulla oli joskus aikanaan tuollaiset, 215/45-17" oli kanssa joillain vanteilla  ja hyvin nekin mahtui.

Mutta mun mielestä passelein 17" koko kaikinpuolin on juuri tuo 215/40


Aku_81

LainaaHirmuisen leveät kumit alle aiot laittaa. Vaimolla on 1.6 Almera ja siinä oli talvirenkaina 195-60-15 ja aikas tahmeaa liikkuminen on niillä.

Kesäkumeina on nyt 185/65-15 ja uudet pitäisi ostaa mutta ei ainakaan yhtään leveämpiä eikä matalampaa profiilia sillä ajomukavuus kärsii liikaa.

Mikäli kokonaiskorkeus on noilla leveillä kumeilla pienempi niin se voi auttaa jaksamisessa ja jos ulkonäkö menee käyttömukavuuden edelle niin mikäs siinä.

Tuningissahan ei ole sillä menohaluilla ja jaksamisella mitään merkitystä, vain ulkonäöllä. Kun raaskii kunnon kumit ostaa niin ei se vähäinen ajomukavuuskaan kärsi niin paljon kun ostaa kunnon kumit, oli aikamoinen ero champiron ja firestonen välillä.

Ilves-Joe jos tosiaan emäntäsi almera on n15 ja kumit kokoa 195/60/15 ja 185/65/15 voi varmasti olla liikkuminen nahkeampaa kuin orkkis 185/65/14 rengaistuksella joka oli ainakin diisselissä vakiona, tosin se kulku ei parantunu pienemmällä renkaallakaan 175/65/14. n13 sunnyssä oikeesti huomasi eron kottikärrypyörien ja 195/50/15 välillä, oli meno aika paljon tukevampaa leveemmillä pyörillä. Ja ei 215- ole vielä niin leveä kunnon kumilla että tulisi liian uraherkäksi. Tosin meinasin nykykäyttikseen pistää seuraavaksi 205/55/15-kumit, kun tuntuu olevan tollasilla hinnat kohallaan.

Alppu

Lainaa
Sitten vielä pari tarkennusta, ne jotka omistaa Almeran niin osaavat varmaan vastata. Onko kaikilla kaasu aivan törkeen herkkä ja löysä? Ottaako teillä todella herkästi kierroksia, vai onko vain tottumis kysymys?

On, ja on pidemmillä matkoilla rasittavakin piirre kun jalkaa ei voi yhtään leputtaa kaasupolkimella kun nopeus nousisi luokkaan törkeä...

Johon liittyen, saisiko tuota kaasupoljinta säädettyä jotenkin aavistuksen verran raskaammaksi?  :P
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

take

Lainaa

On, ja on pidemmillä matkoilla rasittavakin piirre kun jalkaa ei voi yhtään leputtaa kaasupolkimella kun nopeus nousisi luokkaan törkeä...

Johon liittyen, saisiko tuota kaasupoljinta säädettyä jotenkin aavistuksen verran raskaammaksi?  :P
Saa. Laita lisäjousi sinne kaasuläpän luokse tai kaasupolkimen päähän.

Zih

Mulla on allussa 205/45/17 Nexenin renkailla olevat fox racingin vanteet, ilman pyörimis ongelmia tai muutakaan.

Kaasu on mullakin tosi herkkä, et siinä on pohjelihakset kovilla pitkässä ajossa, kun ei tosiaan voi lepuuttaa jalkaa kaasulla  ;D

Timoo

#9
Päädyin nyt, että ostan vain pelkät renkaat. Minulla on siis tällä hetkellä seuraavanlaiset vanteet ja renkaat.

185/65/R15 16"  --> UUDET: 205/40/R16? (R17?) 16"

Mitä rengaskokoa suosittelisitte, kun haluaa kuitenki matalaa profiilia ja tyylikkyyttä. Myös se olisi tärkeätä, että ei näkyisi renkaan yläpuolella hirveesti tyhjää, kuten jouset sun muut.

EDIT: ne jotka omistaa N15 niin millainen teidän kytkimenne on?

-TaJu-

Asiasta toiseen..

Onko mahdollista tehdä Almera N16:sta 1+1 paikkaista pakettiautoa poistamalla takapenkit kokonaan? Farmari malleisahan tämä varmuudella onnistuu mutta kuinka on "monikäyttömallien" suhteen asian laita?

Entä on ovien lukumäärällä vaikutusta asiaan, onnistuuko 3ov mallista?  :D

ひゃ く あ hyakuA sataA

Veikkaus! Eipä taida onnistua. Nykyiset ncap testit, autojen kantavuus, painorajat, päästöt ym ja Eu säädökset.  :-/
Korjatkaa toki, jos olen ihan hakoteillä, tämä on ihan mun omaa mutua. Kyseisen N16 mallin omistaneena tuntuu vain hieman vaikealta mennäkseen läpi.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

Aku_81

LainaaAsiasta toiseen..

Onko mahdollista tehdä Almera N16:sta 1+1 paikkaista pakettiautoa poistamalla takapenkit kokonaan? Farmari malleisahan tämä varmuudella onnistuu mutta kuinka on "monikäyttömallien" suhteen asian laita?

Entä on ovien lukumäärällä vaikutusta asiaan, onnistuuko 3ov mallista?  :D

Saahan siitä kakspaikkaisen henkilöauton jolloin diisselivero joka tapauksessa tippuu. Kannattaa tarkemmat tiedot kysyä katsastuskonttorilta että mitä vaativat pakuksi joka tietty voi olla mahdollinen, mutta epäilen ettei almera kelpaa MIKÄLI ei ole tyyppihyväksytty jossain muualla pakettiautoksi.