Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

sopiiko lyijytön polttoaine vanhoille moottoreille

Aloittaja luupaa, toukokuu 15, 2008, 17:58:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cedricfan

Ja just kun mä ihan oikeesti kehuin sua!

Eikä toi ole todiste muusta kuin siitä että kunnon kauppamies ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

OT: Jussi, tässä uudessa voorumissa voi laittaa quote-tageja useamman samaan viestiin, ei tartte montaa postia peräkkäin laittaa, paitsi tietysti pysyäkseen jonkun vaasalaisen edellä viestimäärissä... ;) ;D

cedricfan

Ja jossain muualla forumin softa tekee sen automaattisesti, tottunut siihen helpottavaan toimintoon.
Eikä kaikkea ehkä tarvi kommentoida, jollei hae pelkästään sitä suurta viestimäärää ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

LainaaMites lentobensiini, lähtikö lyijyt pois samaan aikaan kuin autobensasta?

EDIT: Taitaa olla edelleen lyijyä: http://www.shell.com/static/fi-fi/downloads/kttplus/lentobensiini_100_ll.pdf
Kannattaneeko edes sekoittaa Autobensaan?

Timppa

#34
Lainaa
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt ei noi vanhat bensat sinällään ole ollut korkeaoktaanisia, ei myöskään koneet korkeapuristeisia yleensä.
Lyijyä ne on kuitenkin vaatineet  ::)
Viisaammat korjatkoon jos mielikuvani on väärä  8-)

mutta eikös siinä 98 bensassa ole se venttiilejä suojaava lisäaine(ei lyijy vaan joku korvike) vai onko se pelkkää huuhaata? se on kyllä totta ettei nuo vanhukset yleensä ole kovapuristeisia ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

cedricfan

Lainaamutta eikös siinä 98 bensassa ole se venttiilejä suojaava lisäaine(ei lyijy vaan joku korvike) vai onko se pelkkää huuhaata? se on kyllä totta ettei nuo vanhukset yleensä ole kovapuristeisia ::)
No ei tosiaan ole, kuka sulle tommosta potaskaa on syöttänyt?
Teboilin lyijyttömässä Terrassa oli suoja-aine mutta siitäkin on aikaa jo hemmetisti.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Timppa

#36
jaa  no sitten.. pitäsköhän lurauttaa lisäainetta tankkiin :-X
jos silläkään on muuta merkitystä kuin rahanmenoa...

no eipä tuo mitenkään oireillu 98:silla ajellessa ilman lisäaineita.
menee kyllä jo rytinällä OT:teeksi :D

no nythän mä sen muistan miksi tuolla on käsketty ajaa aina 98 bensalla koska kone stroukattu 2,5litrasesta lähelle kolmilitrasta ja puristussuhdetta nostettu ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

cedricfan

No ei se välttämätttä oireilekaan ajossa, ensioire on heikentyvä venttiilien tiiviys ja kasvanut säätötarve.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

olkke91

Nostetaan aihetta. Onko vuosien saatossa tullut tähän aiheeseen uutta tietoa, varsinkin kun 95 ja 98 bensiineihin on alettu lisää etanolia?

Tuli hankittua -66 vuoden bluebird ja tarkoitus ois päästä kesällä ajelemaan. :D

C 110 ratsuni

primera 2,0 sport -00

AkiH

Sitä lyijynkorviketta kannattaa kuitenkin laittaa sekaan, jos riittävän vanhalla ajelee.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

#41
Ei 95E10. Ja japanilaiset ennen 70-lukua aina lyijynkorviketta. Raja siitä tarvitaanko kulkee 70-luvun puolivälin tienoilla.

Korjattu krijotuisvihre.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

Alumiinikantisiin sopii lyijytön, valurautakantiset tarvii lisäaineen.

Alumiinikansissa on erilliset seetit jotka kestävät lyijytöntä kun taasen valurautakannessa on usein "seetit" kaiverrettu suoraan valuun.

Noin niinkuin karkeana lajitteluna, valurautakansistakin löytyy erillisellä, lyijyttömän kestävällä, seetillä olevia.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

mikan

https://yle.fi/uutiset/3-12096855

Mulla olis tallissa auto, jonka tankissa on lyijyllistä bensiiniä.  :)
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita