Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Vaneten vesipumppu ääntää?

Aloittaja jooseppi, toukokuu 06, 2008, 00:38:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jooseppi

Vaihdoin tuossa vanetteen termostaatin, kun mittari näytti pakkasta, eikä herännyt edes nyt helteillä, joten samalla vaivalla vaihdoin lämpöanturin. Noh menihän siinä laturin ja tehostimen hihnat samalla vaihtoon, kun olivat aika hapertuneet. Ei vaan tainnu mennä homma ihan putkeen kun löin koneen tulille, niin kuuluu ikävä ulina.

Otin hihnat irti ja paikallistin vian vesipumppuun, tai ainakin siitä se kuulostaa tulevan. Joten olisiko systeemissä ilmaa, vaikka kuollut mittarikin heräsi talviuniltaan ja näyttää sopivia lukemia, sisällekkin puskee kuumaa oikein kunnolla.

Mitenkään erikoisemmin en kyllä tuota ilmannut kun muutaman täyttökerran jälkeen sain koneeseen tungettua lähes saman määrän nestettä kuin sieltä pois otin. Mitään ilmausruuveja en järjestelmästä löytänyt, joten hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Lisäksi semmoinen kysymys että onko mitään nissanin osiin erikoistunutta liiketta, missä ei tarviisi maksaa merkkiliikkeen ryöstöhintaa kytkimen työsylinterin letkusta. Motonetitti tarjoaa ei oota.

BA

#1
Minkä ikäinen vanette? Uudempi Vanette Cargo vai vanhempi C120 tai GC22? Ja millä koneella, bensa/diesel?
Tuo kytkimen letku on suurella todennäköisyydellä sama kun jonkun muun jarruletku, mutta kun tietäs mallin niin vois katsoa varaosanumeron.

Oletko edes kysynyt merkkiliikkeen hintaa?
Nimimerkillä koko pakoputki japanista 43€... ::)

jooseppi

#2
LainaaMinkä ikäinen vanette? Uudempi Vanette Cargo vai vanhempi C120 tai GC22? Ja millä koneella, bensa/diesel?
Tuo kytkimen letku on suurella todennäköisyydellä sama kun jonkun muun jarruletku, mutta kun tietäs mallin niin vois katsoa varaosanumeron.

Oletko edes kysynyt merkkiliikkeen hintaa?
Nimimerkillä koko pakoputki japanista 43€... ::)

Juu elikkäs Cargo on ja kiisseli. Enkä ole kysynyt hintaa kyllä liikkeestä, täytyypi kysyä, mutta tuo oli hyvä vinkki tuo jarrletku hommeli. Täytynee mitata se.

jooseppi

Joo, elikkäs katselin noita letkuja ja näyttäisi olevan eri kuin jarruletkut. Laatikonpäästä vuotaa se letku letkun ja liittimen välistä. Onnistuisiko tuota liitintä puristamaan hieman kasaan, jolloin tiivistäisi liitoksen uudestaaan. On vaan niin suolaisen hintainen (68e) tuo letku alkuperäisenä että hirvittää.

Tuohan vinnkunaan en ole keksinyt mitään järkevää selitystä, tosin ääni on kyllä vaimentunut huomattavasti mitä se oli alunperin. Joten olisiko siellä silti hieman ilmaa jossakin päin. Käsin kun pumppua pyörittää niin siitä kuuluu selvä ääni, aivan kuin kumipinnat hankaisivat toisiinsa.  Pumpulla on kyllä ajettu 255tkm ja ikää on 10v, joten sen puolesta voisi mennäkkin vaihtoon, mutta ihmettelen vain kun tuota ääntä ei ole ennen kuulunut. >:(

ILVES-Joe

Ääni voi johtua siitä että uusi hihna on kireämmällä kuin vanha hihna ja sen vuoksi laakerit ääntää.
Urvanissa alkoi laturi ulvomaan sen jälkeen kun vaihdoin hihnat, pitäisi hieman löysätä mutta ei ole viitsinyt/ehtinyt kun pitää ruuvata kuskin istuinkin irti.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

jooseppi

LainaaÄäni voi johtua siitä että uusi hihna on kireämmällä kuin vanha hihna ja sen vuoksi laakerit ääntää.
Urvanissa alkoi laturi ulvomaan sen jälkeen kun vaihdoin hihnat, pitäisi hieman löysätä mutta ei ole viitsinyt/ehtinyt kun pitää ruuvata kuskin istuinkin irti.

ei tule hihnoista ääni ja itsekkin aluksi epäilin tuota, joten löysäsin hihnoja, mutta ääni pysyi. Vesipumpusta tuo ääni tulee, mutta ihmetyttää vain se että mistä tuo ääni sai alkunsa, kun sitä ei ennen ollut.  

Lerssinen

Noita ääniä kuuluu aina.. Itelläki kinkäpissä satunnainen kahnutus/volina/vinkuna vaivaa.. Laturia vaihdoin ja silloin selvis että vespumppu on rikki.. meni pari kk ja vaihdoin vesipumpun että no nyt loppu kitinät niin ei muuta ku volisee vaan  :D

Remmin ku jätti löysemmälle nii ei volissu.. Epäilin että kestäneeköhän vai onko jossain uudessa osassa valmistusvirhe mutta noin 20 tkm on menty taas..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"