Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

92 primerassa öljyt ja vedet sekaisin :(

Aloittaja Decane, maaliskuu 12, 2008, 14:26:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

x-1

Ehdottomasti kannattaa liipata suoraksi. Se kannattaa.

take

Sama homma täälläkin edessä jossain vaiheessa. Olisko jollain kannen kiristysmomentit ja kiristysjärjestys? Ja juurikin GA16DS koneesta myös kyse. -90 mallinen Primpula. Myös jakopään kuvat vois helpottaa jos sellaisia löytyy. :)

cedricfan

Kansipaffin mukana on yleensä kiristysmonetti ja -järjestys.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Uusi Nissanisti

Kiristys päistä lähtien keskelle päin vuorotellen molemmista päistä, aluksi kolmannes oikeasta, sitten 2/3, lopuksi oikea momentti?  ::)
Venäläinen momenttiavain ei kait auta, siis kun tavallisella avaimella väännettäessä naksahtaa, niin vartti takaisin?  ::)

Decane

Alfamerin oppaassa oli kiinnitysjärjestys keskeltä ristiin ja siitä reunoihin päin...

Nyt kävi niin että kun ajoa tuli enemmän, niin vesipumpun tiivisteet/joku stefa oli levinnyt lopullisesti. Ennen nestettä siis hävisi vähän, eikä lätäkköäkään oikein jäänyt. Nyt auto seisoi tallissa ja oli ihan mukava lammikko alla.

Nyt on pumppu irti ja uusi tulossa. Huomenna uusi pumppu kiinni ja tiivistetahnat väliin. Saa nyt nähdä että onko se kannentiiviste edes paskana :) Nesteen hävikki selvis ainakin pumpun vuodolla, tulppien valkoisuus voi johtua vaan laihoista seoksista ja öljymäinen vesi taas siitä paikkausaineesta. Kunhan saan tuon pumpun kuntoon, niin testiajoa ja jos oireet ei häviä niin sitten kannentiivisteen kimppuun!

take mulla olis nyt toistaseks joutavana tarvike yläpään tiivistesatsi. Tais pulittaa 77.50e. Mietin vaan jos semmosta tarviit, niin voisin sopivaan hintaan sen sinulle postittaa, kun itellä ei näyttäs olevan tarvetta. Tiedän tarkemmin sitten kun saan uuden pumpun ja pääsen testaamaan.

take

Saat yksityisviestiä.

Tuota öljyisyyttä on muuten esiintynyt joskus vesipumpun vuodon yhteydessä kun vesi pääsee pumpun laakeriin ja sieltä taas vaseliini nousee kiertoon. Tosin omassa tapauksessa vesipumppu on vaihdettu jo syksyllä. Nyt vasta alkoi tulla veden joukkoon öljyä. Nesteen hävikki hyvin pientä. Litralla pääsee 1000km.

Decane

Voi kun tämä auto työntää vikaa toisen jälkeen. Vesipumpun sain kaverin kanssa vaihdettua, mutta nyt levis kampiakselista katsottuna oikean reunimmainen tulpanhattu... Auto siis seisoo vieläkin :( Nyt alkaa jo tuntumaan siltä että tämä ei ole edes mahdollista.

Tänään en kerennyt tilamaan sitä hattua, joten se tulee vasta torstaina. Kyllä odottavan aika on pitkä. Torstaina sitten pääsee kunnon testiajolle (ellei jotain yllättävää taas ilmene).

Uusi Nissanisti

LainaaKiristys päistä lähtien keskelle päin vuorotellen molemmista päistä, aluksi kolmannes oikeasta, sitten 2/3, lopuksi oikea momentti?  ::)
Venäläinen momenttiavain ei kait auta, siis kun tavallisella avaimella väännettäessä naksahtaa, niin vartti takaisin?  ::)
Voi VITSI, kaikkea sitä tulee keskihöperöissä kirjoitettua!  :-[
Siis TIETENKIN kiristys keskeltä lähtien vuoronperään kumpaankin suuntaan, siis PÄINVASTOIN kuin aikaisemmin kirjoitin!  :-[
Tuo aikaisempi teksti oli lähinnä IRROITUSTA varten!  8-)  :'(

Decane

Ei tuu autoa tästä primerasta. Tulpan johto on kyllä kunnossa jännitteiden puolesta, mutta auto ei silti toimi! Vesipumpun vaihdon aikana ilmaantunut ihan itestään vikoja :) Auto ei nyt pysy tyhjäkäynnillä ei sitten millään. Rympsyttää kierroksia 500:sta tuhanteen ja toisinpäin. Edes takas vatkaa noita kierroksia... Ennen vesipumpun remonttia oli myös se lämpimänä kovat kierrokset "vika". Ilmeisesti siis kaasarissa jotain vikaa? Voisko imuvuoto vaikuttaa tuolla tavalla (tulpatkinhan oli valkoiset->liikaa ilmaa)?

Nyt alkaa kärsivällisyys olla jo vähän lopussa, kun autokin on vielä kaupungin toisella laidalla, n. 8km päässä kotoa. Nyt auttamaan, kun en kohta enää muista minkälaista autolla on AJAA  ;D

Decane

Hahaa, taas tuli erehdyksiä. Ilmanputsarista olikin irronnut yksi ainut ohut letku, ja sen takia ei koko auto toiminut :) Imusarjassa on vielä yksi nippa paljaana, mutta siihen ei löytynyt letkua  :o Nyt auto kuitenkin ajossa, mutta edelleen lämpimänä tyhjäkäynti kovaa :(

cedricfan

Huh! Meinas mennä pikkuasian takia siis auto turhaan pois
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Decane

Tuo ei kyllä lähe pois! Nyt on menny jo niin paljon aikaa&rahaa, että periks en anna, vaikka leviäis koko auto  ;)

Uusi Nissanisti

Suomalainen menee vaikka läpi harmaan kiven?  8-)
Muut älyää kiertää!  ;D

Decane

No voihan sen noinkin sanoa  :)

Onkohan minulta tuosta venttiilivarren kumit menossa, kun kylmänä työntää sinistä savua ihan urakalla. Sittenkun lämpee, niin loppuu. Vai voisiko rikas seos aiheuttaa ison sinisen savupilven?

Decane

Hehee vesisadetta ollu nyt ja alko tulemaan vettä koppiin. Eli vettä kertyy hanskalokeron alapuolella olevan pohjalevyn päälle ja kun lähtee ajamaan niin se lorisee sieltä lattialle. Jollakin tietoa että missä voisi olla vuoto/tukos? Mietin että jos jossain siellä pyyhkijöiden alla olevissa koteloissa on ne vedelle tehdyt vuotoreiät tukossa tai jotain?

Decane

Perhana ei olis pitäny kurkata konepellin alle  :'( Nyt ei voi sanoa muuta kuin että: Poissa näkyvistä, poissa mielestä. Jäähdytinnestettä ei enää häviä, mutta se on muuttunut kusen keltaiseksi, eli juuri sen väriseksi mitä uusi öljy on :( Öljykin on haihtunut alarajalle. Taitaa mennä sittenkin kansihommiksi... Kyllä nyt ottaa päähän ihan urakalla.