Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primeran puhallin sökö??

Aloittaja intikka, maaliskuu 28, 2008, 15:14:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

intikka

Eli aamulla ei toiminu kuin 4 asento puhaltimesta :'(
Mikä lie tullu???  Onko paljonkin purkamista ja kallista osaa laitettavana >:(
-94 fantasy siis kyseessä, ei huvittas aina täysillä puhaltaa ;D
-80 Cherry  -85 Sunny  -94 Primera -98 Corolla

cedricfan

Esivastus rikki, tarvikeosakin on alkuperäinen, vakiovika. Hanskalokeron alapuolella, jalkatilasta näkyy pistoke.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

AziiBoy

Mulla oli aikaisemmassa autossa sama vika ja säätö kytkin oli rikki ei puhaltimen moottori.
Mun neuvo on se et testaa eka se säädin.. Mut kaikkihan voi olla mahdollista!

Jylppy

#3
Kyllä tuo etuvastus on 99% tapauksista syypäänä, kun ei toimi kun lämppärin 4. asento.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Uusi Nissanisti

Kyllähän nelonenkin puhaltaa usein tarpeeksi?  ::)

intikka

Se on näkyy 45e motonetissä ja joo puhaltaa tarpeeks nelosella :P riittäs välillä vähempikin humina ;D
-80 Cherry  -85 Sunny  -94 Primera -98 Corolla

proxdatsun

#6
Sen kortin voi tinalla korjata kun johteet puhdistaa varovasti. Minulla ainakin Primmussa tuon operaation jälkeen toimi puhallin hienosti.  8-)

cedricfan

Ja niitä on erilaisia, joissain kaikki suojakalvon alla ja joissain ei. Myös puhallinnopeuksissa on eroja: luulin että omassa ykkösnopeus oli rikki mutta se olikin niin heikko että ei huomannut koko puhallusta :o
Juu, N14-Sunnyssa on siis ihan sama.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Decane

Minulla puhaltimen moottori oli rikki. Puhalti nelosella heikommin kuin uusi moottori ykkösellä :) Muilla tasoilla ei jaksanut edes puhaltaa. Niin, ja nelosella kun puhalti auton ollessa lämmin, niin koppiin tuli kamala palaneen käry  ;D Vanha moottori oli jo ihan loppuun palanut.

sakemanni

Aluksi ei toiminut kuin 4 asento -> tinaa vastusten tilalle ja nyt toimii muut paitsi 1 asento. Onkohan vika katkaisimessa? 2 asennossa pitää jo melkoista huminaa niin ei viitsi käyttää koko puhallinta  :(

Ekomies

LainaaAluksi ei toiminut kuin 4 asento -> tinaa vastusten tilalle ja nyt toimii muut paitsi 1 asento. Onkohan vika katkaisimessa? 2 asennossa pitää jo melkoista huminaa niin ei viitsi käyttää koko puhallinta  :(
jos oot oikaissu tinalla ne vastukset niin eikös silloin kaikista tuu nelosasentoja  ::)
Nissan Maxima QX 3.0 2004

sakemanni

Ei tule mutta kovempaa varmasti puhaltaa kuin orkkiksena....

Ekomies

LainaaEi tule mutta kovempaa varmasti puhaltaa kuin orkkiksena....
mites tuo sit oikein on rakennettu kun olen käsittänyt että ne vastukset on siinä vaan etuvastuksina virtaa mooottorille rajoittamassa ja jos ne hypätään niin saman verranhan se sillon sitä sinne syöttää joka asennolla  :-?
Nissan Maxima QX 3.0 2004

cedricfan

Niin minäkin sen olen ymmärtänyt :-/
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

proxdatsun

Kun sitä piirilevyä katsoo jollain esim, suurennuslasilla niin huomaat että johteita katkennut, niin korjaat vai ne kohdat ei muuta. Niin ei muutu pyörimis nopeudet.

sakemanni

Liekkö ne johteet myös toimivat siinä jonkinlaisina vastuksina...

cedricfan

Mitä ovat johteet? Tiedän puolijohteet, ja piirilevyn. Liittyyköhän jompaan kumpaan?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Ekomies

LainaaMitä ovat johteet? Tiedän puolijohteet, ja piirilevyn. Liittyyköhän jompaan kumpaan?
johde on johto, resistanssi ~0 Ohm  ;)
Nissan Maxima QX 3.0 2004

cedricfan

Lainaa
johde on johto, resistanssi ~0 Ohm  ;)
Niin wiki kertoi minullekin, mutta kun tuossa esivastuksessa ei ole yhtään johtoa. Mitäköhän nuo nyt oikein mahtaa siis tarkoittaa?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Ekomies

Lainaa
Niin wiki kertoi minullekin, mutta kun tuossa esivastuksessa ei ole yhtään johtoa. Mitäköhän nuo nyt oikein mahtaa siis tarkoittaa?
no siis johde on myös se "veto" siinä piirilevyllä
Nissan Maxima QX 3.0 2004

OH2KV

#20
Lainaa
no siis johde on myös se "veto" siinä piirilevyllä

Piirilevyn kuparifoliota, eli  "vetoa" tässä eletroniikkamiehen ymmärryksellä tarkoitetaan.

Usein joutuu vetoja korjatessa JEPpiä poistamaan. (JuotteenEstoPinnoite)
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

cedricfan

No nyt ymmärtää! Veto ja johde tässä yhteydessä on taas noita termejä kuten "imu humppaa" autoterminologiassa eli tarvii vaffaa murretuntemusta :-[

Tarviikin tutkia tuo oma "ykkösellä hidastunut mutta silti pyörivä" esivastuskortti, josko löytyisi tuosta vika!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Uusi Nissanisti

Johteitahan nuo piuhat on, siis myös piirilevyllä?  8-)