Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Vaneten hekurele nähtävästi rikki?

Aloittaja cncajuri, maaliskuu 24, 2008, 09:26:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cncajuri

Apua! Nyt minun Vanetesta LD23 -98 katosi virta hehkusta. :'( Auto on ollut minulla noin 4v ja se on ollut käsittämättömän hyvä käyntiin lähtijä ja
ainut remontti tänä aikana ristikkonivel kardaaniin normaalien määräaikaishuoltojen lisäksi. :)
Perjantaina mentiin kyläreissulle muutaman kilometrin päähän. Pakkasta -15 ja käynnistyi miltei ensi pytystä. :D Mutta kun oltiin lähtemässä takaisin
kotiin ei puhettakaan jotta olisi ottanut tulille.  :-[ Lauantaina lähdettiin vaimon kanssa hakemaan sitä traktorilla hinaamalla kotiin. Koitin kuitenkin
siellä antaa eetteri tujauksen ja heti käynnissä. ;) Ja tuli käyden kotiin.

Kotona mittasin hehkutulpat, joiden luulin tulleen tiensä päähän. Kaikista meni virta läpi. Irroitin kuitenkin yhden. Testasin sitä irtoakulla ja se
kuumeni 3-4 sekunnissa. Hehkulle tulevasta johdonpäästä löytyi virtaa noin 10 V. Akusta 12.3 kun auto ei käynyt ja käydessä tasan 14V. Hehkun
merkkivalo toimii kuten ennenkin. Annoin johdoilla irtoakusta virtaa hehkutulpille sen aikaa kun hehkuvalo paloi ja taas oli Vanette käynnissä. :)
Onko se nyt joku hehkun rele joka ei toimi? Onko se missä ja kuinka vaikeassa paikassa? Menin kyllä sulakkeitakin läpi, mutta niitä kun on niin
paljon enkä kielitaidottomana pystynyt selvittämään mikä vaikuttaa mihinkin. :-/
Onko hehkun AIKA rele samassa "möltissä" kuin hehkun VIRTA rele?
Toivottavasti jollain on tietoa auttaa minua. Vanetesta en luovu, sopii niin mulle ja on tominut kuin vanhojen pikajunien vessat.
Nissan Sunny 1989

valpas

#1
Jalkatilojen välissä, niiden muovipuolikkaiden takana (lämppärin säätimien alapuolella).
Muovit on aika tiukassa siittä vaihdekepin puoleisesta saumastaan, mutta siittä sen kuuluu aueta.
Tuolla jäsenten puolella on aikaisempi keskustelu asiasta.
Riippuu vuosimallista, montako relettä Hehkussa on. Uudemmissa on vain yksi rele, ja vanhemmissa kaksi.

cncajuri

LainaaJalkatilojen välissä, niiden muovipuolikkaiden takana (lämppärin säätimien alapuolella).
Muovit on aika tiukassa siittä vaihdekepin puoleisesta saumastaan, mutta siittä sen kuuluu aueta.
Tuolla jäsenten puolella on aikaisempi keskustelu asiasta.
Riippuu vuosimallista, montako relettä Hehkussa on. Uudemmissa on vain yksi rele, ja vanhemmissa kaksi.

Kiitos!! Sieltähän se löytyi ja vikaakin oli  :( Avasin sen ja kärjet ei menny kiinniasti, vaikka kela veti. Tosin taivuttamalla pelliä sain sen tosin sen verran toimimaan että sain auton käyntiin. Nyt jäi kiusaamaan kuinka pitkään se ns. jälkihehku on päällä? Auton käynnistyksen jälkeen jännite laski n. 8v, mutta ei pudonnut nollaan ainakaan parissa minuutissa. Uusi rele oli kohtuuhintainen 63 ekua  :)
Nissan Sunny 1989

cncajuri

Ongelma tältä erää ratkaistu. Vaihdoin hehkureleen uuteen, mutta sen ohjauksen vaihdoin manuaaliseksi. Nyt tiedän kuinka kauan virta menee hehkutulpille eikä ongelmia käyntiin lähdössä ole ollut.
Nissan Sunny 1989