Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Katsastus ja pakokaasumittaus

Aloittaja AnttiJL, maaliskuu 24, 2008, 18:59:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiJL

Katsastus olisi ajankohtainen kohtapuoliin  :-/
Ensimmäinen kerta tällä autolla.
Olisiko jotain tietoiskua siitä että mistä tulee hylsy?
Mitä katsastusmies (/nainen) saa autolle tehdä ja mitä ei?
Kannattaako mielestänne viedä auto kaasutinhuoltoon jossa säätävät arvot kohdilleen ja tekevät mittauksen?
Onko niin että katsastusasemalla eivät saa tehdä mittausta sitten ja periä siitä eri maksua? Paljonhan moinen kaasuttimen huolto&säätö maksaisi, onko kokemuksia?

cedricfan

Lainaa
Olisiko jotain tietoiskua siitä että mistä tulee hylsy?
Mitä katsastusmies (/nainen) saa autolle tehdä ja mitä ei?
Ainoa virallinen totuus:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

LainaaKannattaako mielestänne viedä auto kaasutinhuoltoon jossa säätävät arvot kohdilleen ja tekevät mittauksen?
Onko niin että katsastusasemalla eivät saa tehdä mittausta sitten ja periä siitä eri maksua? Paljonhan moinen kaasuttimen huolto&säätö maksaisi, onko kokemuksia?
Jos epäilee että kaasuttimen säätö ei olisi kohdallaan niin sitten ensin huoltoon, kunhan on itse vaihtanut (lähiaikoina ainakin) tulpat ja ilmansuodattimen.
Jos päästöt on mitattu hyväksytysti muualla, niin konttori ei saa veloittaa mittauksesta, vaikka saakin pistokokeena tarkistaa tulosten oikeellisuuden.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

alfadatsun

Yleensäkin ainakin itse mittautan miltei kaikki autot jotka käyn leimaamassa etukäteen, jos
ei ole konttorin tuttu yleensä paukahtaa uusintamaksu tuohon päälle.
Eli tulee halvemmaksi hakea päästölappu etukäteen.
Se on tietty kerrottava että katsurilta jää pari egee saamatta kun se ei joudu mittaamaan bilikaasi.  ::)

cedricfan

LainaaYleensäkin ainakin itse mittautan miltei kaikki autot jotka käyn leimaamassa etukäteen, jos
ei ole konttorin tuttu yleensä paukahtaa uusintamaksu tuohon päälle.
Ja kun menee kunnossa olevalla japanilaisella niin ei ole tuota pelkoa ;)
Totta puhuen nuo päästörajat on sen verran isot että ei ole mitään ongelmia päästä läpi! Lukuunottamatta jotain volvoa tai monikaasarialffaa tietty...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

alfadatsun

Lainaa
Ja kun menee kunnossa olevalla japanilaisella niin ei ole tuota pelkoa ;)
Totta puhuen nuo päästörajat on sen verran isot että ei ole mitään ongelmia päästä läpi! Lukuunottamatta jotain volvoa tai monikaasarialffaa tietty...
On käyty leimaamassa monen muunkin bilikaa vuosien saatossa, turha sitä on kokeilla tuuriaan koska asiakkaat yleensä haluavat autonsa mahdollisimman pikaisesti takaisin.
OT alffat ovat pitkälti ruiskuja, vaikka niissäkin on päästöjen kanssa ongelmia  8-)

cedricfan

Juu, niin on. Omistettukin vajaa sata. Ja oliskohan yksikään bensapeli saanut hylsyä päästöistä?

Käytännössähän ainoat joihin voi helposti vaikuttaa säätämällä ovat muuttuvakurkkuisia, kuten Volvo & Saab.
Muissa liialliset päästöt vaativat isompaa huoltoa tai korjausta. Ja sitä ei enää tehdä kädenkäänteeessä ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

alfadatsun

LainaaJuu, niin on. Omistettukin vajaa sata. Ja oliskohan yksikään bensapeli saanut hylsyä päästöistä?

Käytännössähän ainoat joihin voi helposti vaikuttaa säätämällä ovat muuttuvakurkkuisia, kuten Volvo & Saab.
Muissa liialliset päästöt vaativat isompaa huoltoa tai korjausta. Ja sitä ei enää tehdä kädenkäänteeessä ;)
Kyllä itselle on iskenyt aika monta munkkia jotka olisivat saaneet konttorilla hylyn, no tarkoituksenmukainen  korjaustoiminta on sitten auttanut päästöarvot kohdalleen  ::)

eetu

Juu.. mutta multa kerran hylätiin Cedricci kun ei toiminut toisessa takaturvavyössä lukitus nykiessä :o  joskus se on leima pienestä kiinni ;D
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

AnttiJL

Mitäs teit? Rekkasitko cedricin pakuksi ja revit takapenkit pois  ;D
Pitääkin tsekata noi vyöt omasta ;)

Meinaakos tuo hylsy että ei saa enää hitustakaan ajella vai mitä?
Mitäs nuo muut "error"-termit tarkoittaa käytännössä?
Kuinka paljon on yleensä aikaa korjailla? Mitäs jos ei ehdi?

cedricfan

Tuolla www.ake.fi ja katsastus on kaikki nuo asiat kerrottuna. Ei kannata copy-pastata kun ne on aina tuoretta ja oikeaa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

AnttiJL

Oliskos teillä nyt sitten tiedossa pätevää paikkaa noiden päästöjen mittaamiseen
helsinki-vantaa akselilta? Säätävätkö tarvittaessa?

Flame

Melkeen mikä tahansa korjaamo ton osaa sulle suorittaa. Mitään en osaa suositella tuoltapäin, koska oon aina käyttäny oman autoni tossa paikallisella pajalla ja oma sijaintihan on pohjoistuusulaa. Mulla maksanu päästölappu säätöineen 10e ja saa varata enemmän jos ei oo tuttu kaveri ja joutuu hakee niitä säätöjä. Mulla yleensä hommaan menny 5min, joten siitä tuo kohtuullinen hinta :)
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88