Kirjoittaja Aihe: Almera 2,2Di  (Luettu 1394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-TaJu-

  • Vieras
Almera 2,2Di
« : Maaliskuu 23, 2008, 14:57:20 »
Hei,

olen katsellut Almera 2,2Di vuosimallia 2000->. Siksi ajattelin täällä kysyä minkälaisia mahdollisia vikoja kyseisessä autossa on ollut? Ilmeisesti valojen kanssa on ollut ongelmia 03 eteenpäin. Miten moottoripuoli, ilmeisesti ei ihan pieniruokaisin diesel ole..? Onko tuo 2,2 diesel turbo? Eikös tuossa ole ketjuveto?

Kaikki kommentit kyseisestä autosta on tervetulleita..:)

take

  • Vieras
Re: Almera 2,2Di
« Vastaus #1 : Maaliskuu 23, 2008, 17:12:02 »
Joo, ongelmia tuli ajovalojen kanssa faceliftistä eteenpäin kun lähivalot muuttui linssillisiksi. Korjattu 05 eteenpäin ja osaan vanhemmista tehty kampanjana korjaus. Konepuolesta niin ketjukone kyllä. Ketjunvaihtoon saa varautua 160tkm eteenpäin. Ei kyllä mikään isoruokainen kone bensavehkeisiin verrattuna. Sit jotain pikkuvikoja kuten vaihteisto ja pyöränlaakerivikoja on. Eikä sähkötkään ihan ongelmattomasti aina toimi. Takajarrut ruostuu ja jumittuu käytön puutteessa samoin kuin muissakin missä on levyt takana. Kun takajarrut on ylitehokkaat normaaliajoon niin ei ne talvella koskaan kuivu kunnolla.  :-X Ja turboa tietty pitää käyttää oikein. Eli aina reippaamman ajon jälkeen jäähdyttelyä tyhjäkäynnillä. Muutama turbo mennyt ja syyksi ollaan epäilty väärää käyttöä. En ole missään parkkipaikalla koskaan nähnyt kenenkään jäävän jälkikäyttämään näitä turbodieseleitä. On sitten aika kallis jos ed. omistajan toimesta jo lähtenyt vaurioitumaan.

-TaJu-

  • Vieras
Re: Almera 2,2Di
« Vastaus #2 : Maaliskuu 25, 2008, 21:59:51 »
Kiitos diesel tiedoista.

Aloin vähän katselemaan myös tuota almeran bensa koneista versiota. 1.8 koneinen sportdeck olisi käypä vaihtoehto meidän perheelle. Onko tästä kokemuksia? EU-kulutus taitaa olla n.8 litraa?

take

  • Vieras
Re: Almera 2,2Di
« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2008, 22:15:51 »
1.5 on luotettavampi. Osa 1.8 koneista juo öljyä miehekkäästi. Ei kaikki mutta ostaessa ei varmasti myyjä sitä kerro. >:( Muuten samat laatikko yms. viat pätee bensamalleihinkin. Tosin en ole kuullut että jakoketjuja olisi mennyt. Mutta se 1.5 on MOPO. 1,8 taas liikkuu ihan siedettävästi kyllä, jos vaan löytää semmosen joka ei syö öljyä ainakaan tolkuttomasti. Varmempi valinta olisi 2000-2002 mallin 1.8 koneella. Musta venttiilikoppa. Niissä ei ollut ongelmia mutta kun kone jollain tapaa uudistui, tuli pitempi sytytystulppa jne. niin ne erottaa alumiininkiiltävästä venttiilikopan kannesta ja niissä on ollut tuota öljynkulutusongelmaa. 2000-2002 mallit oli myös ajovaloumpioiden kannalta parempia. ;)

Jiihoo

  • Vieras
Re: Almera 2,2Di
« Vastaus #4 : Maaliskuu 28, 2008, 22:12:23 »
Itellä o 01 1.5 oleva almukka. Mitään vikaa ei ole ollut. Kyllä tuolla 1.5 pärjää kun osaa vaan käyttää ja ajaa. Mukavasti sillä kaupunkissa pärjää ja maantielläkin pääsee rekan ohitse, jos on vaan vähän pitempi suora.

Aku_81

  • Vieras
Re: Almera 2,2Di
« Vastaus #5 : Maaliskuu 28, 2008, 22:21:02 »
Tuskin 1.5 litrainen on sen mopompi kuin vanhempi parilitrainen diisselialmera ja on kolmetoistasatasella sunnylläkin ohi menty kun on tarvittu.

Poissa Uusi Nissanisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 670
  • TI-mies
Re: Almera 2,2Di
« Vastaus #6 : Maaliskuu 29, 2008, 00:01:28 »
Kyllähän pienelläkin ohittaa koska mahtuu usein hyvin jonojen väliin kun tarkasti ajaa?  ::)