Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

L18 koneen viritys

Aloittaja dassa, tammikuu 21, 2008, 21:24:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

M i g i

Lainaa
L18 vauhtipyörä eikös paina n. 10kg vai oliko enemmänkin? Joku 6-7kg vauhtipyörä mielestäni jo paljon järkevämpi käytössäkin.
Ainakaan itse L-koneissa en pidä yhtään normaali ajossakaan siitä että kierrosherkkyys on niin heikko ja sama homma kierroksien laskiessa... toisaalta sammumaan niitä ei kyllä saa kuin virta-avaimesta  :)

Milläs tämä riittävyys on todettu?
Epäilen kyllä sen punpun riittävyyttä pidemmässä vedossa kun itsellä loppui selvästi soppa vakioilla L18T:n SU-kaasuttimillakin. Luulin vian olevan kaasareissa, mutta kun vaihdoin kaksikurkkuiseen [email protected]@2.0 T12/T72 BB:n sekoiteltuun kaasariin niin silläkin oli samat oireet. Ongelmat hävisivät sähköisellä pumpulla.
Ja kyllä... kokeili useita täysin toimivia mekaanisia pumppuja, mutta ongelmat loppuivat vasta sähköisellä.
Toda Racing                 L20, kevyt CrMo-vauhtipyörä, sis. kovat pultit, paino 4,3 kg        300 e
http://www.rmf.fi/datsunin_osat.htm

oisko tuo sopivan kevyt?

datsunpower

Lainaa
Toda Racing                 L20, kevyt CrMo-vauhtipyörä, sis. kovat pultit, paino 4,3 kg        300 e
http://www.rmf.fi/datsunin_osat.htm

oisko tuo sopivan kevyt?

Tuo voisi antaa mukavasti race-race henkeä koneeseen  :)
Normaali tieliikenteessä saattaa vaan olla kohtalaisen mielenkiintoinen ajettava...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

M i g i

Lainaa

Tuo voisi antaa mukavasti race-race henkeä koneeseen  :)
Normaali tieliikenteessä saattaa vaan olla kohtalaisen mielenkiintoinen ajettava...
Ja sinä se aina löydät ne negatiiviset puolet joka asiasta ;)

Jarkko S

#33
ei taida Ronin motorsissa kukaan vastailla enää puhelimeen  :(
Patrol * 3

datsunman

Lainaa

Tuo voisi antaa mukavasti race-race henkeä koneeseen  :)
Normaali tieliikenteessä saattaa vaan olla kohtalaisen mielenkiintoinen ajettava...
Taitaa tosiaan olla vähä turhankin kevyt jos entinen painaa yli 10kg?

mrgallop

Semmonen muistutus, et jos tilaatte l20b:n vauhtipyörän niin tsekatkaa montako pulttia on kampuran päässä ;)
1600SSS(PL510) jokunen
1800SSS(PL510) rallye/h
1600SSS(PL510) rallye/h
1600(PL510) muuan
1600(PL510) 2-dr se ainut suomikilpi
260z(s30)
Exät:
1600(VPL510)VAN
Maxima -87 3.0
King Cap 4WD 720
K11 -02

Uusi Nissanisti

Viritys on aina onnistunut jos tehot ei paljoa laske?  ;D

ILVES-Joe

#37
Esimerkiksi tässä on kirja josta on todella paljon apua L-moottorin virittämisessä:
     How to Modify Your Nissan&Datsun: Ohc Engine
Näitä kirjoja pitää turhina ne jotka luulee olevansa PRO-miehiä virihommissa... ;)
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Reisman

LainaaEsimerkiksi tässä on kirja josta on todella paljon apua L-moottorin virittämisessä:
     How to Modify Your Nissan&Datsun: Ohc Engine
Näitä kirjoja pitää turhina ne jotka luulee olevansa PRO-miehiä virihommissa... ;)

Tuo kirja on tosiaan hyvä ostos, kuten on moneen kertaan palstalla todettukin.
Siitä löytää asioita, joita itse ei todennäköisesti tule ajatelleeksi ja huomaa nopeasti, että miksi omassa L-koneessa ei ole 200:aa pystyhäntäistä villihevosta.

datsunman

LainaaEsimerkiksi tässä on kirja josta on todella paljon apua L-moottorin virittämisessä:
     How to Modify Your Nissan&Datsun: Ohc Engine
Näitä kirjoja pitää turhina ne jotka luulee olevansa PRO-miehiä virihommissa... ;)
Harmi vaan kun ei ole suomenkielinen. Ei paljon esim. minulle ole hyötyä tuosta kirjasta...

ILVES-Joe

Tämä menee nyt jonkin verran OT mutta liittyy topicciin ja harrastukseen...

Koulussahan opetetaan englantia kolmannelta luokalta saakka eli perusjutut pitäisi olla jokaisella kunnossa, itselläni oli yläasteen päästötodistuksessa kutonen englannista ja sekin 100% lunttaamisen ansiosta (muuten olisi tullut ehdot tai 4/5) ja nyt melko sujuvasti kirjoittelen englanninkielisille foorumeille ja ostan osia eBaystä, Norjassa jopa toimin tulkkina... :o

Se mitä tuolla tarkoitin että kun on pakko osata englantia niin sitä on sitten opeteltava, sen osaaminen helpottaa erittäin paljon harrastamista.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

M i g i

Lainaa
Harmi vaan kun ei ole suomenkielinen. Ei paljon esim. minulle ole hyötyä tuosta kirjasta...
no sanakirjatkin on keksitty.. vai onko suomi yhtä hakusessa kun lontookin.. joo tosiaan meilläkin alkoi virallisesti 3luokalla englanti ja epävirallisesti sitä luettiin jo toisella.. jos on opinnot jatkunu peruskoulun jälkeen niin kouluvuosia olisi noin 12 luokkia sen verran ja jos kolmannella alkaa englanti niin 9vuotta sitä opiskellaan.. kyllä tossa ajassa pitäs perus homma tajuta..  :-?

TÄH :o

dassa

Lainaa

PAKOSARJA, NISSAN 160/180
187503
240.00 EUR

Tai sitten Freetechnicsiltä:

DATSUN 160, 180 4-2-1 310€
Onko noilla moposportin ja freetechnicsin pakosarjoilla millaisia eroja? Tuosta moposportin sarjasta ei käy ilmi onko se virityspakosarja vai joku orkkis??? :-?
Ja minkäkokoista pakoputkistoa suosittelisitte pakosarjan jatkoksi?

t.eskola

Lainaa
Onko noilla moposportin ja freetechnicsin pakosarjoilla millaisia eroja? Tuosta moposportin sarjasta ei käy ilmi onko se virityspakosarja vai joku orkkis??? :-?
Ja minkäkokoista pakoputkistoa suosittelisitte pakosarjan jatkoksi?

Ainakin peltipakosarjat osastossa se on freetecniksillä. RR-exhaustin tekemä näkyis olevan.
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

dassa

Lainaa

Ainakin peltipakosarjat osastossa se on freetecniksillä. RR-exhaustin tekemä näkyis olevan.
RR sarja näyttäisi olevan moposportillakin... Aika iso hintaero... :o

dassa

Minkä kokoista pakoputkistoa suosittelisitte?

dassa

#46
Kannattaako öljypumpulle tehdä jotain tässä koneremontin yhteydessä? Onko se ihan riittävä vai onko hommattava jostain "parempi"?

Mitä kaikkea kannattaa jakopäähän uusia?

Jylppy

LainaaKannattaako öljypumpulle tehdä jotain tässä koneremontin yhteydessä? Onko se ihan riittävä vai onko hommattava jostain "parempi"?

Kannattaahan se rattaiden kuluneisuus ja välykset tarkistaa. Vakiopumppu riittää ihan hyvin vähän viritetyllekkin koneelle, mutta jos nyt haluaa välttämättä "parempaa" sinne, niin ainakin 280ZX turbossa olevassa pumpussa on tuottoa n. 15% enemmän kun "tavallisessa" pumpussa. Sinne vielä jousella enemmän painetta.

http://www.thezstore.com/page/TZS/PROD/PCLC03E/17-8021
http://www.thezstore.com/page/TZS/PROD/PCLC03E/17-8031

LainaaMitä kaikkea kannattaa jakopäähän uusia?

Ainakin nokkaratas, ketju ja kampuran ratas tarttee uusia kaikki kerralla (ei vanhaa ketjua uusille rattaille tai toisinpäin), ohjurikiskot ja kiristin menee siinä samalla. -Tosin nokkaratasta ja kiristimen puoleista ohjurikiskoa ei ainakaan suomesta enää uutena löydy (nimimerkillä kokemusta on).

Eli kaikkihan sinne kannattaa uutta laittaa, jos vaan osat löytyy.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

dassa

Punnitsin tänään vauhtipyörän ja painoksi sain 13,4kg :o
Aikas painava? Minkä verran tuota kannattais keventää että on vielä käytössä hyvä?
Takapuoleltako sitä pitäis sorvata?

datsunman

Mistä voisi männänrengas sarjoja löytää?

Reisman

LainaaMistä voisi männänrengas sarjoja löytää?

Vaikkapa Rockautosta

Reisman

Lainaa

Ainakin nokkaratas, ketju ja kampuran ratas tarttee uusia kaikki kerralla (ei vanhaa ketjua uusille rattaille tai toisinpäin), ohjurikiskot ja kiristin menee siinä samalla. -Tosin nokkaratasta ja kiristimen puoleista ohjurikiskoa ei ainakaan suomesta enää uutena löydy (nimimerkillä kokemusta on).

Eli kaikkihan sinne kannattaa uutta laittaa, jos vaan osat löytyy.

Löysitkö jostakin senkin nokkarattaan ja kiristimen puoleisen ohjurikiskon?

Olen metsästänyt lähinnä ovien ja ikkunoiden tiivisteitä PL510:n ja samalla törmännyt muutamiin varaosamyyjiin, joilta löytyy yhtä ja toista Datsun osaa. Pirullista vaan, kun yhdellä myyjällä on yhtä ja toisella toista. Toimituskulut karkaa pilviin jos tilailee paljon yksittäisiä osia eripuolilta maailmaa :(

Jakopään setti löytyy ainakin Classicgaragelta

Säädettävää nokkapyörää, männänrenkaita, rosteriventtiilejä (44m imu  ;)), tiivisteitä yms. pientä löytyy esim. Datsportilta Austraaliasta.

Jylppy

Lainaa
Löysitkö jostakin senkin nokkarattaan ja kiristimen puoleisen ohjurikiskon?

Juu, eBayn kautta Singaporesta.. Kisko maksoi hurjat $11,50 (13091-A3500) ja nokkaratas $19,50 (13024-21000). Postikulut olivat $32,00, mutta siinä tuli paljon muutakin samalla (mm. kaikki alustan puslat).
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

seppo

varaosa netissä ois myynnissä L-koneen nokka ja keinut ! 8-)
http://www.nettivaraosa.com/610758
120y coupe ( historic kilpuri ryhmä 2 ?? )
?? + D22 4x4

datsunman

Kuinka tiukkaan kiritään runkolaakeri pukit ja kiertokangen pukit?

StanLaurel

413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321