Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

GA16DE

Aloittaja Jarno_Vasko, lokakuu 26, 2007, 14:12:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarno_Vasko

Mitä näissä on muuttunut vuosien myötä, kun tehoja löytyy samasta koneesta niin erilaisia? Itselläni nyt (tietenkin) on tämä laiskin 73Kw malli... :( Mikä rajottaa tehoja vai onko eroa oikein moottorin sisällä (puristus-suhde, nokat...) Imuilman putki ainakin näyttää päällepäin lapselliselle, mutta liekkö vaikutusta jos hieman avartaa? :-/

Ape86

LainaaMitä näissä on muuttunut vuosien myötä, kun tehoja löytyy samasta koneesta niin erilaisia? Itselläni nyt (tietenkin) on tämä laiskin 73Kw malli... :( Mikä rajottaa tehoja vai onko eroa oikein moottorin sisällä (puristus-suhde, nokat...) Imuilman putki ainakin näyttää päällepäin lapselliselle, mutta liekkö vaikutusta jos hieman avartaa? :-/

EGR tukkoon ensiksi ja sytkää reilusti aikasemmalle n 10-15 asteeseen ja RR exaustilta peltisarja nii se on siinä  ;) amerikan mallissa on 120heppa koska siinä on muuttuva imuvennan ajoitus

Jarno_Vasko

Lainaa

EGR tukkoon ensiksi ja sytkää reilusti aikasemmalle n 10-15 asteeseen ja RR exaustilta peltisarja nii se on siinä  ;) amerikan mallissa on 120heppa koska siinä on muuttuva imuvennan ajoitus

Juu, noi EGR-laitteet ei oo muutenkaan mun mieleen... ::) Jaa, että pakopuoli ahistaa. Thanks.

Ape86

Lainaa

Juu, noi EGR-laitteet ei oo muutenkaan mun mieleen... ::) Jaa, että pakopuoli ahistaa. Thanks.

http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1183241287/18#18  :P
joo siis kyllä meno parani selvästi pakosarjan myötä muttei kuitenkaan tarpeeksi  ;D elikkä nokat seuraavaksi hiontaa ja takapönttö virtaavammaksi  :)

StanLaurel

Amerikan malleissa on myös kunnon ruisku toi surkeen MPI tekeleen tilalla.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Aku_81

Lainaa

http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1183241287/18#18  :P
joo siis kyllä meno parani selvästi pakosarjan myötä muttei kuitenkaan tarpeeksi  ;D elikkä nokat seuraavaksi hiontaa ja takapönttö virtaavammaksi  :)

Ja oman aikansa leikki ja ostaa sitten sunnyn tai almeran gti-mallin sr20de:llä joka kulkee taas eri malliin ;D Jätin nuo vaiheet pois ja hankin toisenlaista autokalustoa 8-)

Ape86

Lainaa

Ja oman aikansa leikki ja ostaa sitten sunnyn tai almeran gti-mallin sr20de:llä joka kulkee taas eri malliin ;D Jätin nuo vaiheet pois ja hankin toisenlaista autokalustoa 8-)

sullekkin vaan sellaset terveiset että harrasteautot erikseen ja raha ei kasva puussa  :-*

Aku_81

Lainaa

sullekkin vaan sellaset terveiset että harrasteautot erikseen ja raha ei kasva puussa  :-*

Puusta se rahakin tehdään ja välillä kivestä, omalla duunilla oon omat harrasteet rahoittanu. Silti, normaaliin ajoon kun tehdään kireää konetta niin mennään perse edellä puuhun, alavääntö huononee jne ja se vähäkin voima tulee vielä myöhemmin kuin aikaisemmin. On noita kuustoista satasten virittelijöitä jotka on suosiolla siirtyneet kakslitrasiin tai suurempiin haaskattuaan reippaasti rahaa kireisiin pikkukoneisiin. Silti, uusin edullinen hankinta isolla vaparipannulla 550nm n.2krpm ja sen kyllä huomaa, ei ole suurta tehoa mutta matalilla kierroksilla tuuppaa melko hyvin lahnaksi, alavääntö on kivaa. On sitä itekin kolmetoistasatasen tilalle kuustoistasatasta asenneltu, mutta tietyn ajan jälkeen huomasi melko turhaksi, olis vaan silloin säästäny rahat vaikka gti:n tai turpo luupäähän.

Uusi Nissanisti

EGR tukkoon ensiksi ja sytkää reilusti aikasemmalle n 10-15 asteeseen ja RR exaustilta peltisarja nii se on siinä  ;) amerikan mallissa on 120heppa koska siinä on muuttuva imuvennan ajoitus.

Pystyykö tuossa sytkää säätään?  :-?

Ape86

LainaaEGR tukkoon ensiksi ja sytkää reilusti aikasemmalle n 10-15 asteeseen ja RR exaustilta peltisarja nii se on siinä  ;) amerikan mallissa on 120heppa koska siinä on muuttuva imuvennan ajoitus.

Pystyykö tuossa sytkää säätään?  :-?

tottakai mut en tiedä onko ruiskuvehkeessä pakonokan tunnistin vai mimmonen?  :-[

Uusi Nissanisti

Tarkoitin tosiaan helppoa säätämistä kuten kasarikoneissa, siis ilman uutta ohjelmaa tai "nokkien viilaamista" jne.!  8-)

Reisman

Ihan normaalisti sitä syttyä säädetään löysäämällä virranjakajan kiinnityspultteja ja kääntämällä jakaja mieleiseen asentoon.
Moottorin on hyvä olla lämmin ja kaasuläpän asentotunnistimen johto pitää irrottaa liittimestään säädön ajaksi. Johto nyppästään irti moottorin ollessa sammutettu. Käynnistyksen jälkeen moottoria pitäisi ohjeen mukaan ryntäyttää eli kierrättää kolme kertaa peräkkäin niin, että kierrokset käy yli 3000 rpm. Säädön jälkeen sammuttaa taas moottorin ja laittaa sen piuhan takaisin paikalleen.
Se johto irrotetaan säädön ajaksi, jotta boksi ei säädä sytyn ajoitusta ja siten "huijaa" todellista perusennakkoasetusta.

Jarno_Vasko

#12
Ok. En nyt tiiä liittyks tää keskustelu tohon alkup. kysymykseen. eli onks erot ny oikeesti vaan näitä "kosmeettisia", joita ajan takaa... ::) Eli, tarkennetaan sen verran, etten ole konetta isontamassa, vaan etsin etsin lisää hengittävyyttä tähän 1.6.een ;)

Ape86

LainaaOk. En nyt tiiä liittyks tää keskustelu tohon alkup. kysymykseen. eli onks erot ny oikeesti vaan näitä "kosmeettisia", joita ajan takaa... ::) Eli, tarkennetaan sen verran, etten ole konetta isontamassa, vaan etsin etsin lisää hengittävyyttä tähän 1.6.een ;)

njoo jos sen filtterin vaihdat siihen ja takapöntön ja vielä egr tukkoon ja sitä sytkää aikasemmalle nii eiköhän se parane huomattavastikkin  ;)

gt primera

Lainaa

njoo jos sen filtterin vaihdat siihen ja takapöntön ja vielä egr tukkoon ja sitä sytkää aikasemmalle nii eiköhän se parane huomattavastikkin  ;)

Ja kannattaa laittaa sen pöntön lisäks mieluiten 2 tuuman putki koko matkalle kun toi pönttö viritys lähinnä lisää vaan ääntä.. mutta putkelle ei pidä tehä amis tyyliin 3 tuumasena siitä ei ole kuin haittaa, sillä nelitahtikin kaipaa tietyn virtaus vastuksen.

gt primera

Mikä möhkälle de:ssä on jakopään puoleisessa imunokan päässä kun ds sitä ei ole?