Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Volvon öljynsuodatin Nissaniin?

Aloittaja take, helmikuu 21, 2008, 23:12:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

take

Mitäköhän eroa mahtaa olla CD17 koneen öljynsuodattimella ja Volvon B14 koneen uudemmalla suodattimella. Tommonen suodatin on jääny varastoon pyörimään ja sopisi ainakin hyvin tuohon CD17 koneeseen. Kokoerokin on olematon. Mahtaisko uskaltaa pistää kiinni? Molemmat on ainakin samassa asennossa moottoriin asennettuina eli sivuttain koneen kyljessä.

Flame

kierteestä ja tiivisteen sijainnista kiinni. Muutenhan noilla suodattimilla niin eroavaisuuksia yleensä ookkaan.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

cedricfan

Paitsi kolme mahdollista erilaista venttiiliä...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

zedric

ainaki itse olen käyttäny monenmoisia kaikissa autoissa.

tiivistepinta ku on samallakohdalla ja kiere sopii,niin kiinni vaa.
eipä oo yksikään hajonnu suodattimen takia.....
cedussä tais olla nytte diesel daihatsun putsari,,,sitä ennen volvon  ::) ::)
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

Jylppy

Mä just ostin "Clean Filters" -merkkisen öljynsuodattimen (DO 225/C), jonka paketissa lukee:

"ARO-AUDI-BEDFORD-GULDNER-OPEL-PORCHE-SEAT-VOLVO-VAUXHALL-VOLKSWAGEN"

Ja niin vaan L18-lohkoon pitäis passata. :o
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

StanLaurel

LainaaMä just ostin "Clean Filters" -merkkisen öljynsuodattimen (DO 225/C), jonka paketissa lukee:
"ARO-AUDI-BEDFORD-GULDNER-OPEL-PORCHE-SEAT-VOLVO-VAUXHALL-VOLKSWAGEN"
Ja niin vaan L18-lohkoon pitäis passata. :o

Toi ARO varmaan tarkoittaa että se käy L18-lohkoon, tai ainakin ennen kävi...  ;D


413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

take

LainaaPaitsi kolme mahdollista erilaista venttiiliä...
Tätä justiin itsekin järkeilin että miten kun joissakin ei mitään takaiskuventtiiliä olekaan ja joissakin on. Mutta vielä erilaisiakin? Tukkeutumisen varaltahan kaikissa luulisi jo olevan ohitusventtiili? Tuossa Volvon suodattimessa näkyisi olevan jonkinlainen takaiskuventtiilin tapainen mutta Nissaniin tarkoitetussa tarvikesuodattimessa en moista huomannut. Liekö siitä haittaa? Senhän pitäisi vain estää suodattimen tyhjentyminen kun kone sammutetaan eli öljynpaineet nousee nopeemmin startin jälkeen. No, ei kait auta kuin kokeilla. Nyt ainakin kestää öljyvalon sammuminen pienen tovin.

Christoffer

Lainaa
. No, ei kait auta kuin kokeilla. Nyt ainakin kestää öljyvalon sammuminen pienen tovin.

Jos oikein huonosti käy niin multa löytyy yks CD17  erittäin sopivasti :)
1999 Saab, 1960 Chevrolet, 1995 Opel

ILVES-Joe

Eikö nuo takaiskuventtiilit yms. ole siinä tapauksessa tarpeellisia kun suodatin on kyljellään tai ylösalaisin.
Mielestäni ei ole merkitystä jos suodatin on siten että reikä on ylöspäin... :-/
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/