Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

ld28 öljypumppu

Aloittaja volvocedric, marraskuu 25, 2007, 19:20:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

volvocedric

onko olemassa tehokkaampia pumppuja tähän koneeseen vai pitäskö kahdesta pumpusta tehdä joku hybridi?

meinaa alkuperäsellä vilkutella ö-paine valoa tyhjäkäynnillä, kone on täysin rempattu ja "kulutusta" lisännyt vain ahdin

Jylppy

LD-koneeessahan pitäisi olla sama pumppu, kun L-bensakoneissa?

Jos tarvit lisää tuottoa, niin sitten kannattaa hankkia 280ZX turbon pumppu (15010-S8000). Jos taas tarvit lisää painetta, niin sitten Nismon pumppu (15010-A1110) - joskin painetta voi säätää pelkillä pumpun jousien vaihdolla (ulompi 15133-22010, sisempi 15133-E4620).

Tuossa 280ZX turbon pumpussa on 40 mm korkeat rattaat (tavallisessa 35 mm), sillä on saatu tuottoa lisää.


L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

eetu

Vika voi olla vanhassa öljynpaine anturissa, kokeileppa vaihtaa se ekaksi ;)
Lainaaonko olemassa tehokkaampia pumppuja tähän koneeseen vai pitäskö kahdesta pumpusta tehdä joku hybridi?

meinaa alkuperäsellä vilkutella ö-paine valoa tyhjäkäynnillä, kone on täysin rempattu ja "kulutusta" lisännyt vain ahdin
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

volvocedric

LainaaLD-koneeessahan pitäisi olla sama pumppu, kun L-bensakoneissa?

Jos tarvit lisää tuottoa, niin sitten kannattaa hankkia 280ZX turbon pumppu (15010-S8000). Jos taas tarvit lisää painetta, niin sitten Nismon pumppu (15010-A1110) - joskin painetta voi säätää pelkillä pumpun jousien vaihdolla (ulompi 15133-22010, sisempi 15133-E4620).

Tuossa 280ZX turbon pumpussa on 40 mm korkeat rattaat (tavallisessa 35 mm), sillä on saatu tuottoa lisää.



Lueskelin tuossa joltain sivulta että ld28:ssa pitäisi olla jo alunperin "korkeatuottosempi" pumppu, vai oliko ihan jöötiä sitten

Ulompi/sisempi jousi?, muistaakseni ei ollu kuin 1 jousi kun purin ja eikös se säädä vain yläpaineen, onko sitten eri malleja olemassa

Auto jäi hallille 100km päähän, kenellä ld:n öljypumppu pöydällä koneen vieressä niin mittaa rattaan/kotelon korkeuden?

volvocedric

LainaaVika voi olla vanhassa öljynpaine anturissa, kokeileppa vaihtaa se ekaksi ;)

Anturi on volskin koneesta, arvoja en tiedä.

Ennen täydellistä remonttia, ilman turboa, vilkutteli vain helteillä. Kun sitten purin koneen niin hyd. ketjunkiristin oli jo puolittain karkaamassa kolostaa ja valskas öljyä => kuvittelin että paineet korjaantuu ja riittää turbollekin asti täysremontin jälkeen.

Luulisin että anturi kunnossa vaan pitääpä kokeilla toisella vielä.

Jylppy

#5
Lainaa

Lueskelin tuossa joltain sivulta että ld28:ssa pitäisi olla jo alunperin "korkeatuottosempi" pumppu, vai oliko ihan jöötiä sitten

Ulompi/sisempi jousi?, muistaakseni ei ollu kuin 1 jousi kun purin ja eikös se säädä vain yläpaineen, onko sitten eri malleja olemassa

Auto jäi hallille 100km päähän, kenellä ld:n öljypumppu pöydällä koneen vieressä niin mittaa rattaan/kotelon korkeuden?

Jaa-a, olisko sitten Dieselissä tuo isompirattainen pumppu jo valmiina? Varaosanumero on 15010-P6600, tuo pumppu löytyy S130 L28E-koneesta (11/78->), sekä LD28-koneista. Nuo mun edellisen viestin tiedot on luntattu Datsun L-koneiden virityskirjasta, eli sen kummemmin en osaa sanoa. Mutta nyt kun otit puheeksi, niin eipä siellä mun L18-pumpussakaan tainnut olla kun yksi jousi.

Enivei, tuo korkeatuottoisempi pumppu on päällepäin samanlainen, kun tavallinenkin - sisälle on vaan tehty lisää tilaa korkammille rattaille - eli pumppu pitää avata, jos haluaa selvittää minkäkokoiset rattaat siellä on.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

volvocedric

Lainaa

Jaa-a, olisko sitten Dieselissä tuo isompirattainen pumppu jo valmiina? Varaosanumero on 15010-P6600, tuo pumppu löytyy S130 L28E-koneesta (11/78->), sekä LD28-koneista. Nuo mun edellisen viestin tiedot on luntattu Datsun L-koneiden virityskirjasta, eli sen kummemmin en osaa sanoa. Mutta nyt kun otit puheeksi, niin eipä siellä mun L18-pumpussakaan tainnut olla kun yksi jousi.

Enivei, tuo korkeatuottoisempi pumppu on päällepäin samanlainen, kun tavallinenkin - sisälle on vaan tehty lisää tilaa korkammille rattaille - eli pumppu pitää avata, jos haluaa selvittää minkäkokoiset rattaat siellä on.

Jep, kun purin ja puhistin pumpun aikoinaan niin ratas oli yhtä korkea kuin se ulkokuori, eli siis lopo pumppu.

Kuvittelin että isommassa pumpussa on jatkettu sitä pumppu osaa ja siten korkeampi ulkomitoiltaan.

Osaatkos sanoa paljon kustantaa tuommonen pumppu. Saako nissanilta. ebayssa tais olla sataseen...

Jylppy

#7
eBaysta saa joo noin sataan taalaan + postikulut. Merkkiliikkeessä tunnetusti kaikki maksaa maltaita - mutta kysyminen ei (vielä).

Täältä oon löytänyt toistaiseksi halvimman pumpun, $69,95.

http://www.thezstore.com/page/TZS/PROD/PCLC03E/17-8021
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

volvocedric

#8
LainaaeBaysta saa joo noin sataan taalaan + postikulut. Merkkiliikkeessä tunnetusti kaikki maksaa maltaita - mutta kysyminen ei (vielä).

Täältä oon löytänyt toistaiseksi halvimman pumpun, $69,95.

http://www.thezstore.com/page/TZS/PROD/PCLC03E/17-8021

Tuohon rahaan ei kyllä kannata ite ruveta väsäämään, kuinkahan luotettavia ovat? ootkos tilaillu tuolta?

Pitää käydä kysymässä nissanilta mutta ei ole mitään mieltä maksaa jotain 200e.

edit: niin ja että ei vaan ole sama kuin ld28:ssa vakiona, kellään tosiaan pumppua pöydällä niin mittais "rattaan" pituuden

Jylppy

Enpä oo tilaillut.. Jos saat hintatietoa merkkiliikkeestä, niin ilmoittele tännekkin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

volvocedric

LainaaEnpä oo tilaillut.. Jos saat hintatietoa merkkiliikkeestä, niin ilmoittele tännekkin.

vajaa 200e pyynti nissanilla, taitaa mennä jenkeistä tilailus, ehkä

volvocedric

pumppu tuli pari viikkoa sitten jenkeistä, paineet nyt tyhjäkäynnillä kilon verran lämpimänä, kuvittelin parempia paineita mutta kyllähän nuilla jo ajelee varsinkin kun säästi noin 110e

pistin ö-lämpö mittarin kans paikalleen, ei nosta kuin 55-60 asteeseen, mitkä lie normaali lämmöt?, öljyä tosin uppoo öljypohjaan noin 9-10 litraa joten se varmaan pudottaa lämpöjä jonkin verran