Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Cedricin voimansiirto

Aloittaja macpie, elokuu 05, 2007, 14:12:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pasi77

Lainaakyselyä pukkaa

vaihdoin uuden ketjun tuohon ld28:iin perusrempan yhteydessä, ei passannu millään täysin kohdilleen,

nokka-akselin rattaan merkkihän pitää tulla edestäpäin katsottuna sen takana olevan leveämmän merkin vasemman reunan tasalle
nyt merkki jäi oikeaan reunaan

rattaan 2 ja 3 asennot vei vain kauemmas oikealla ja sitten taas jos hyppyytti 3 asennossa yhellä hampaalla niin merkki jäi enemmän vasemmalle joka on hieman enemmän pielessä kuin 1 asennossa


onkohan kuinka nuuka kone tuon ajotuksen kans, kumpi pienempi paha, aikasessa vai myöhäsessä

saakohan tuosta kukaan selvää


miten jos heität sen ketjun siellä alapyörällä yhden hampaan ylitse taikka takaisin päin miten silloin muuttuu toi ajoitus merkki . kun eikös periaatteessa sen pienemmän pyörän kaksi hammasta vastaa isomman pyörän yhtä .

pasi77

LainaaNyt on pumpun hihna vaihdettu  :) vesipumppu tuli tarkastettua ja se on hyvässä iskussa. Samalla heitettiin uudet hihnat pyörittämään lisälaitteita. Nyt pitäisi taas matkan luistaa sujuvasti  8-)

mietin tuossa vaan että kuinka ne siellä korjaamossa tarkasti tuon pumpun kunnon . siellähän kun on se stefa joka kuluu ja sitten kun se alkaa vuotamaan menee pian laakerit ja sitten jos ei sitä ihan heti satu huomaamaan ovat seuraukset aika kovat.

macpie

No ei kai ne tsekanut kuin intuitiolla sen vesipumpun  ;D kai korvakuulolla ja oletetun ammattimiehen "tatsilla", tuurillahan ne laivatkin seilaa, saati sitten cedricit  :o

Toivottavasti pumppu kestää yli talven...ja tulevan kesän.


volvocedric

Lainaa


miten jos heität sen ketjun siellä alapyörällä yhden hampaan ylitse taikka takaisin päin miten silloin muuttuu toi ajoitus merkki . kun eikös periaatteessa sen pienemmän pyörän kaksi hammasta vastaa isomman pyörän yhtä .

eikös se hammasväli ole sama, alarattaan kehä vain puolet lyhempi kuin nokka-akselin,
laitoin kuiteskin parhaalla mahdollisella tavalla ja kerkesin kasata jo koneen

tarttee enää vaan sovittaa uudestaan koriin kiinni, kallistin oikeelle, että turbo mahtuu

pasi77

Lainaa

eikös se hammasväli ole sama, alarattaan kehä vain puolet lyhempi kuin nokka-akselin,
laitoin kuiteskin parhaalla mahdollisella tavalla ja kerkesin kasata jo koneen

tarttee enää vaan sovittaa uudestaan koriin kiinni, kallistin oikeelle, että turbo mahtuu

juu eri mittanen kehä niin erimäärä asteita hammastakohti.



volvocedric

näinhän siinä kävi että ld:n vakio kytkin ei riitä (228mm)

tekeekö nuilla moposportin sintterilevyillä mitään, jos sellaisen laittas vakioasetelman kanssa, voiko pitää ratkaisuna vai onko vain ongelman siirtämistä

onko kokemuksia jousittamattoman ja kiinteän levyn välillä, ei näyttänyt olevan varastossa jousitettuja levyjä kun eilen kahtelin

milläs kytkimillä muitten turbo cedut on?

Timppa

Lainaa

milläs kytkimillä muitten turbo cedut on?

sillon kun oli manuaali niin ihan vakio kytkimellä tosin ei pystyny kumia lämmittään ku anto periksi kytkin kuin loppu sit oli jo valmiiks ::)
nykyään turbiini 8-)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

pasi77

tuo 240halk  pitää paremmin mutta ei sekään mikään hirmupitävä ole.  

Timppa

joskus kuulemma johonki autoon semmostakin et sorvaa vauhtipyörästä paineasetelma kiinnityksen kohdalta vähä pois niin puristas lujempaa ite en oo kokeillu :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

volvocedric

Lainaajoskus kuulemma johonki autoon semmostakin et sorvaa vauhtipyörästä paineasetelma kiinnityksen kohdalta vähä pois niin puristas lujempaa ite en oo kokeillu :-?

Lueskelin samanlaista itekin, riippuu tietenkin millä kohtaa asetelman voima kovimmillaan.

Mitäs mieltä tuosta sintteristä, asetelman täsmis sen kanssa, kävisköhän patrolin asetelma tai jonkin muun tuohon koneeseen.

pasi77

vanhemmissa ld28 koneissa on ollut tuo 240halk. levy  ja asetelma .

volvocedric

Lainaavanhemmissa ld28 koneissa on ollut tuo 240halk. levy  ja asetelma .

oma kone 83, joku 280 c tais olla elinten luovuttaja, motonetin mukaan tuossa pitäs olla 240mm levy,

kuitenkaan ei ollut kun kesällä kasasin, vauhtipyörässä, juuri levyn ulkopuolella, on ura

jos laittaa 240 levyn niin tulee sen uran päälle tai ainakin niin olin mittailevani, tosin ura ei ole paksu joten liekkö käytännön merkitystä

käykös 240 asetelma 228 v-pyörään kiinnityksen osalta?

pasi77

ei sovi väärä asetelma...

zedric

joo,,,,82/83 taitteessa muuttu 225mm levylle,sekä L/LD koneille.muuten 240mm.

tuohon zx:ään sorvasin vauhtipyörästä jonku kilon pois,ja samalla tuli kytkinpintakin sipastua
sitte vaan uusi levy ja patrolin uusi asetelma,oli hiukka jämympi  :)

jos sorvaat kytkinpintaa,otat ne tapit siittä pois silleen et,6mm kierrepakalla jenkat niihin,kierrät mutterin siihen,ja vaikka sorkkaraudalla tai vasaran haarukka päällä vääntää tapin pois.

ja sit lyö toisinpäin paikalleensa ku on sorvuutellu.

C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

volvocedric

Jep, hyvä tietää

Motonetin mukaan vapari 3,3 patrolissa ja 87-90 zx:ssä (ei turbo) on sama asetelma, ei muissa malleissa

Löytys vaan vanhemman mallin v-pyörä, no kuiteskin kerkesin tilata sen 228mm sintterin jo, toivottavasti pitää näin alkuun vakioasetelmalla

volvocedric

Hyvin pitää kytkin, ahtoja 1,4 ja liikkuukin ihan hyvin

Loppujen lopuksi joutu upottamaan levyä v-pyörään niin sai passaamaan kovimman paineen kohdalle, prässin ja tavan puntarin avulla sai hyvin mitattua "parhaan" kohdan, vipuvarren avulla laskettuna vakioasetelman paine noin 450kg 6,4 mm asetelman ns. nollakohdasta, toisella asetelmalla 7,0 mm kohdalla vähän vähemmän.

Ja tietenkin muutama kilo pois v-pyörästä.

Timppa

Lainaakyselyä pukkaa

vaihdoin uuden ketjun tuohon ld28:iin perusrempan yhteydessä, ei passannu millään täysin kohdilleen,

nokka-akselin rattaan merkkihän pitää tulla edestäpäin katsottuna sen takana olevan leveämmän merkin vasemman reunan tasalle
nyt merkki jäi oikeaan reunaan

rattaan 2 ja 3 asennot vei vain kauemmas oikealla ja sitten taas jos hyppyytti 3 asennossa yhellä hampaalla niin merkki jäi enemmän vasemmalle joka on hieman enemmän pielessä kuin 1 asennossa

onkohan kuinka nuuka kone tuon ajotuksen kans, kumpi pienempi paha, aikasessa vai myöhäsessä

saakohan tuosta kukaan selvää


tämä ajoitus muaki vähän mietityttää kun korjausohjeista vuodelta 81 suomeksi luki että sen pitäisikin jäädä oikeaan reunaan siis nokkapyörän merkki koska ketju venyy ajansaatos niin menee merkit lähemmäs kohilleen verrattuna et jos jätät vasempaan reunaan niin sittenhän se menee koko ajan kauemmas laakeripukin merkistä ketjun venyessä :-?

tämä tuntus järkevämmältä kuin tuon englanninkkielisen korjausoppaan kuvat kertoo jus päin vastoin :-/
ps.just itekki vaihoin kaikki jakopään hilut ja kerkesin kasata turhanki palio ennenkuin rupesin miettiin tuon suomenkielisen korjausohjeen  tekstiä tarkemmin ja tuo tuntus mun mielestä järkevämmältä :-?

kumpaan reunaan jätit??!! ja ootko jo ajanu miten pelaa? :-/
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

pasi77

juu sen pitää olla siellä oikeassa laidassa . tuohon minun kirjaan on merkattu että väärin se merkintä . ja sitten korjaus ja joku tunnus ....

volvocedric

Lainaa


tämä ajoitus muaki vähän mietityttää kun korjausohjeista vuodelta 81 suomeksi luki että sen pitäisikin jäädä oikeaan reunaan siis nokkapyörän merkki koska ketju venyy ajansaatos niin menee merkit lähemmäs kohilleen verrattuna et jos jätät vasempaan reunaan niin sittenhän se menee koko ajan kauemmas laakeripukin merkistä ketjun venyessä :-?

tämä tuntus järkevämmältä kuin tuon englanninkkielisen korjausoppaan kuvat kertoo jus päin vastoin :-/
ps.just itekki vaihoin kaikki jakopään hilut ja kerkesin kasata turhanki palio ennenkuin rupesin miettiin tuon suomenkielisen korjausohjeen  tekstiä tarkemmin ja tuo tuntus mun mielestä järkevämmältä :-?

kumpaan reunaan jätit??!! ja ootko jo ajanu miten pelaa? :-/

Merkki jäi oikeaan reunaan, niin järkeilin itsekin että kun ketju venyy ja uusi "ohjuri" mahd. kuluu niin on paremmin kohillaan, hyvin vetää kyllä, tosin voi johtua 2 kilon paineistakin. Kytkimen pirulainen vaan meinaa luistaa taas.

volvocedric

Lainaajuu sen pitää olla siellä oikeassa laidassa . tuohon minun kirjaan on merkattu että väärin se merkintä . ja sitten korjaus ja joku tunnus ....

Itse kopasin nuo ajoitus ohjeet nykyisestä raamatusta, sen mukaan rattaan merkki pitäisi olla vasemmassa reunassa mutta tiiä näistä

http://asavage.dyndns.org/Nissan/display1.php?Path=Maxima/LD20_28&db=Nissan&table=LD20_28&Page=EM-020

Timppa

jep oikeaan reunaan minäkin sen laitoin sen kyllä hoksaa kun järkeileen mihin suuntaa nokka-akseli liikkuu kun ketju venyy ::) mullakin on väärin kuvissa tekstit tuossa lainakirjassa :o
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004