Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Cedricin voimansiirto

Aloittaja macpie, elokuu 05, 2007, 14:12:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pasi77

#30
kannattaa varautua henkisesti suureen euromääräiseen rahamäärän menoon kun kysyy sen kiristimen hintaa ei muistaakseni ollut kuin 750mk kun hankin joskus vanhanrahan aikaan uuden omaan ajokkiin . ei saanut muualta kuin merkki liikkeestä sekin tuli jostakin ulkomaan varastosta.

macpie

Kannattaako sitä kiristintä vaihtaa  ::)

Pumpun remmi maksoi 8 euroa motonetissä, ei ainakaan ollut hinnalla pilattu  ;D

pasi77

jos se ei kuullosta huonolta eli pyörii kohtuullisen helposti eikä kuullosta kuivalta . juu se hihna on niin halpa että kehtaa vaihtaa aina kun on jotai hiukan isompaa puuhaa koneen etuosassa . onko siihen sun ceduun  millon vaihdettu vesi pumppu  kun sen hajoamisella voi olla todella paha vaikutus . ja nyt kun purat sen hihnan vaihdon aikana melkeen sen pumpunkin pois niin ei olis enään paha rasti vaihtaa sekin uuteen ja tais olla 38 € hintaa tai jotain vähän kuitenkin .

macpie

Ahaa, hyvä pointti tuo vesipumppu, pitääpä kysellä sekin samaan vaihtoon. Ei ole mitään tietoa milloin hihna on viimeksi vaihdettu, saatika sitten pumppu, eli sama ne on tässä jokupäivä vaihtaa, tai vaihdattaa kun ei itsellä ole mitään remppatiloja ollut vuoteen.

grunertee

jos hihnakotelo on sisältä kovin öljyinen, olisko hankala vaihtaa samalla kampiakselin etummainen stefarengas? (iteltä jäi kokeilematta hihnaa vaihtaessa.. ;D)
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

zili

Se pumpun remmin vaihto ei ole ihan hetken homma, eli samalla kannattaa tosiaan vaihtaa kampiakselin stefa (joutuu purkaan kuitenkin kaikki hihnapyörät)
eikä vesipumpun vaihtokaan ole huono ajatus. kampiakselin tukilaakerin saa kyllä laakerikaupasta irrallisenakin mallin mukaan, jos siis kumi on ehjä. Nuiden jälkeen prässätyn nivelen vaihto on jo ihan lasten leikkiä  ;D
KPLE-10-73,H-430-80, N14-94, R11-96,Cortina,New Yorkker,ym,ym

macpie

Pääsin tänään katsoon autoa altapäin ja heiluttelemaan kardaania. Aikas välijän tuntoinen oli, ja kumikin oli hieman rikkinäinen  :-[. Taitaa olla vaihdon paikka, jos sen uuden kannatinkumen vain jostain löytäisi... karmeaa jos se laakereineen todellakin maksaa liki 300 eukkoo  :'(


Cedricisti

Lainaakarmeaa jos se laakereineen todellakin maksaa liki 300 eukkoo  :'(

Niin jos edes saa enää. Mutta kun hätä ei ole tämännäköinen, se volvon kumi passaa sinne kun vaan korvat leikkaa pois, mulla makso se kumi + laakeri alle 40 euroa vuonna 2003.

macpie

Good point tuo volvon kumi  8-) pitänee sovitella sitä kun sen aika tulee. Tiedustelin eilen vesipuppua aadeestä kun sattui kohdalle, ja alle viidenkympin sillä olisi hintaa, tilaustavaraa  :P joten ei mitenkään kauheen paha hinta silleensä.

eetu

Muuten tuo vesipumppu jutska ei ole niin yksinkertainen jutska! nimittäin tarvike pumput ovat liian pitkiä rungoltaan eli hihnalinja menee pieleen, ja alkaa hihnat nitistä ja kitistä!  jouduin vaan itse turvautumaan tuohon merkkiliikkeeseen, kun ei muualta oikeaa saa.. KOKEMUSTA ON ;)  tosin jos haluaa hihnoja vaihdella ja kuunnella kitinää/nitkutusta niin eikun tarvikepumpun ostoon 8-) orkkis pumppu oli aika kallis, jotain 170-200€  :omutta jos se kestää moiset 500tkm ni eipä haittaa...
LainaaGood point tuo volvon kumi  8-) pitänee sovitella sitä kun sen aika tulee. Tiedustelin eilen vesipuppua aadeestä kun sattui kohdalle, ja alle viidenkympin sillä olisi hintaa, tilaustavaraa  :P joten ei mitenkään kauheen paha hinta silleensä.
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

macpie

Ahaa, vai tarvikepumput saattaa olla tollasii  >:( no ei se mitään, asia on harkinnassa.

Käsitykseni mukaan pumpunremmin vaihdossa ei kuiteskaan vesipumppu tule vastaan, eli jos se vesipumppu pyörii hyvin ja tuntuu toimivalta niin mitäpä tuota vielä vaihtamaan...

Korjaamo arveli vaihtavansa pumpunremmin noin kahdessa tunnissa, autodata ilmoitti 1,8 tuntia arvioidun korjausajan  :-/ eli ei tuosta korjaamolaskusta taida vielä konkurssia tulla kuiteskaan.


pasi77

eipä ole koskaan pumppujen kanssa ole ollut tuota hihnojen linjaus ongelmaa . edelleen olen sen pumpun vaihdon kannalla kun olen yhden koneen nähnyt josta pumppu laakereiden hajottua oli matka ajossa syönyt rikki jakopään ketjukotelon  ja oli mennyt vedet ja nesteet sekaisin . ohjaustehostimen hihna kannattaa laittaa uusi kun sitä ei saa vaihdettua ilman että löysää hihnapyörän vesipumpusta .

cedricfan

Samoin 430+LD28 yhdistelmällä. Itse asiassa kyseessä oli vertailu "orkkis valuvesipyörällä" kontra "tarvike GMB peltipyörällä" ja tehoeroa ei noilla kahdella ollut wanhan kansan horinoista huolimatta. Eikä sopivuudessakaan.
Se mikä tuossa rempassa tuli extrana esiin oli välipyörän laakeri: aivan tolkuttoman kypsä, onneksi laakeri oli stanttukoko jonka vaihto onnistui varovaisesti prässäämällä ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Cedricisti

Lainaavertailu "orkkis valuvesipyörällä" kontra "tarvike GMB peltipyörällä" )

:o 2002 kun vesipumpusta maksoin 55 euroa niin se oli raaka pumppu, siivapyörää ei tullut mukana.btw, kahdesti mun aikana meni vesipumpun / laturin remmi, ja molemmilla kerroilla oli 2km matkaa kotiin  8-)

macpie

Nyt on pumpun hihna vaihdettu  :) vesipumppu tuli tarkastettua ja se on hyvässä iskussa. Samalla heitettiin uudet hihnat pyörittämään lisälaitteita. Nyt pitäisi taas matkan luistaa sujuvasti  8-)

volvocedric

lainaan topiccia kun kuitenkin aiheeseen liittyy,
mistäpä väkevämpi kytkin ld28:iin, vai paljon lie vakio pitää?

manuaali laatikkohan ei tietenkään tuhottomasti kestä (mitä nyt olen kuullut) mutta sillä mennään alkuun ennenkuin vahvempaa tilalle
onko automaatit minkälaisia näissä peleissä

Ruhvi

automaattilaatikkoja työksi korjaavan miehen mukaan cedricin automaattilaatikko on ainoita joka kestää taxi käytössä yli puoli miljoonaa  ::) ja itsellä taitaa olla yli miljoonan ajettu loota tuossa autossa, vanhasta taxista  ;)
Micra K10

volvocedric

niitä vissiin on eri malleja 3 ja 4 vaihteisia + ylivaihteita tai jotain, paljon lie momenttia kestää
pitäs vielä vakuuttaa itelle että suostuu luopumaan manuaalista

Ruhvi

joo, mutta eikös manuaali kestä vääntöä hieman paremmin kuin automaatti?  :-? jotenki vaan tuntuis siltä
Micra K10

cedricfan

Lainaajoo, mutta eikös manuaali kestä vääntöä hieman paremmin kuin automaatti?  :-? jotenki vaan tuntuis siltä
Ei, automaatti on vaffempi. Jos et muuten usko niin kurkkaapa mikä loota on noissa kaikkein eniten vääntävissä isoissa ha-dieselautoissa ;)
Poikkeuksena jokunen keskikokoinen auto kuten Toyotan D4D johon ei ole vielä kehitetty koriin sopivaa automaattia, joka kestäisi lisääntyneen väännön. Vanhat bensakoneitten lootat on siis liian köykäisiä. Tosin sama AW-loota kelpaa esim Vulvan vitosdieselin jatkeeksi ja muka kestää ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cedricfan

Lainaaniitä vissiin on eri malleja 3 ja 4 vaihteisia + ylivaihteita tai jotain, paljon lie momenttia kestää
pitäs vielä vakuuttaa itelle että suostuu luopumaan manuaalista
Suomen RWD-henkilö-Datsuneissa/Nissaneissa ei käsittääkseni ole kuin yhtä KOLMEvaihteista peruslootaa. Sama siis 120Y'stä 280Ceehen. Mutta esim Y30-Ceduun sen häntään ympättiin OD = ylivaihde, ja se on "3+1" jota joku sanoo nelivaihteiseksi; yhtä väärin kuin automaatin lauhdutin ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

volvocedric

jepjep, liekkö antautuu jo neljällä sadalla nyyttonilla, automaatti kuitenkaan nyt niin mahdoton ajatus

muita vaihtoehtoja sitten tojun w58 tai r154

Vellu

Ylivaihteellinen ei kestä sitäkään,taitaa valmistaja käyttää maksimissaan 170hp.n tehoisissa koneissa. Amerikoissa ovat modanneet noita kestämään 500hp,vaan kaikki sisuskalut menee vaihtoon,suomesta ei palikoita löydy. Harvemmassa ne on lujat manuaalit,kuin automaatit,jos aletaan koneesta kunnolla vääntöjä ottamaan. Miten ois TH,n laatikot..
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

Joopa

LainaaJoo ne tosiaan maksaa, Y30 koppaiseen 90 euroa kappale vuonna 2003, sillon vein hyllystä viimeiset Ylivieskan Nissan liikkeessä. TUkilaakeri + kumi maksoi silloin 282 euroa, alkuperäinen idea oli että se vaihtuu samalla kun kardaanikin vaihdetaan, samasta syystä ristikkonivelet on prässätty tehtaalla, nekin kun vaihtuu samalla kun kardaani...

On on kuminpaloilla hintaa.
Tilasin Zetaan puslasarjan jossa taitaa olla noin 70% koko laitokseen menevistä puslista, hintaa paketille tuli 260 USD.
Ei vaan taida Cedrikkeihin mikään ystävällinen taho tehdä koko sarjoja.

M i g i

Lainaa
Suomen RWD-henkilö-Datsuneissa/Nissaneissa ei käsittääkseni ole kuin yhtä KOLMEvaihteista peruslootaa. Sama siis 120Y'stä 280Ceehen. Mutta esim Y30-Ceduun sen häntään ympättiin OD = ylivaihde, ja se on "3+1" jota joku sanoo nelivaihteiseksi; yhtä väärin kuin automaatin lauhdutin ;)
mikäs perkeleen loota tuossa terranossa on?? Video jos siinäkin on joku jatko jaloste 120y tomaatista :-? no kestääpähä 148hp 300nm VG30E:n perässä ni eipä A12 pojilla o huolta huomisesta ;D

cedricfan

Ensinnäkään Terrano ei ole takavetoinen, ja toiseksikaan se ei ole henkilöauto, vaan nelivetoinen avolavaan perustuva maasturi.
Eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa jos valmistaja haluaa käyttää samaa järeää lootaa myös pikkumalleissaan? Ensimmäinen Datsun automaatilla oli Cedric 60-luvun alussa, eli mitoitus on siihen kokoluokkaan.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Ruhvi

itselläni olisi tälläinen mysteeri, elikkäs kun välillä tuo kinkäppi kiihtyy aivan mahtavasti, tarvi paljoakaan kaasua painaa niin tuntuu että painuu penkkiin  ;D ja sitten taas puolet ajokerroista on todella nuhaisia, moottori ottaa kierroksia jne. ja  alipainepumppu toimii kuten pitääkin  :-? alipainevuotoko?
Micra K10

M i g i

LainaaEnsinnäkään Terrano ei ole takavetoinen, ja toiseksikaan se ei ole henkilöauto, vaan nelivetoinen avolavaan perustuva maasturi.
Eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa jos valmistaja haluaa käyttää samaa järeää lootaa myös pikkumalleissaan? Ensimmäinen Datsun automaatilla oli Cedric 60-luvun alussa, eli mitoitus on siihen kokoluokkaan.
eikö terrano ole takavetoinen  :-? no mulla sitten varmaan jotain vikaa kun se on takavetoinen mutta kun kepistä kytken niin saan sen nelivedoksi  8-) eli mun käytössä työ matkoissa yms pääpiirteisesti 95% ajosta ajetaan 2wd:nä ::) se on ihan miten sen ottaa.. ku se ei ei ole Fulltime 4wd niin eipä sitä voi suoraan 4 wedogsigaan kutsua :)

volvocedric

käykö turbo patrolin paineasetelma ld koneeseen, tai ylipäänsä mistä vahvempi

luin tuolta dnsf sivuilta että joku oli laittanut patrolin asetelman vissiin l28:iin, että tuntuu käyvän jonkun verran ristiin nämä nissanin asetelmat
voihan olla että on sitten joutunut säätämään jotain ylimäärästä

volvocedric

kyselyä pukkaa

vaihdoin uuden ketjun tuohon ld28:iin perusrempan yhteydessä, ei passannu millään täysin kohdilleen,

nokka-akselin rattaan merkkihän pitää tulla edestäpäin katsottuna sen takana olevan leveämmän merkin vasemman reunan tasalle
nyt merkki jäi oikeaan reunaan

rattaan 2 ja 3 asennot vei vain kauemmas oikealla ja sitten taas jos hyppyytti 3 asennossa yhellä hampaalla niin merkki jäi enemmän vasemmalle joka on hieman enemmän pielessä kuin 1 asennossa

onkohan kuinka nuuka kone tuon ajotuksen kans, kumpi pienempi paha, aikasessa vai myöhäsessä

saakohan tuosta kukaan selvää