Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

CA20 koneen kaasarista

Aloittaja take, tammikuu 04, 2008, 23:42:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

take

Elikkäs luupään CA20 motin kaasarista pitäis saada tolkkua että mikä mötikkä siinä on kyljessä. Näyttää niinkuin 2 jälkikäynnin estosolenoidia vierekkäin ja otin auki ja siellä näkyi vaan kanava ja joku jousitettu nappula. Varsinainen jälkikäynnin estosolenoidi on kuitenkin toisella puolen kaasaria. Mikä ihmeen lisäilmaventtiili vai mikä tuo on? Mitä jos jättää kytkemättä johdot? Kytkis vaan sen automaattiryypyn ja jälkikäynnin estosolenoidin.

Niin miksi kiinnostaa niin E16 koneen imusarjaan sopii suoraan niin siihen olis tarkotus laittaa. On mainittavan verran isommat kurkut eli on varmaan helpoin ja taloudellisin tapa petrata soppapuolta.

Toinen kysymys: Saako tuohon kaasariin tiivisteitä muualta kuin merkkiliikkeestä?

take


PBI-tuning

en tiedä auttaako tä mutta...

take

Paljo kiitoksia. Eli kyseessä tuo osat nro. 27 ja 28. Paitti että tuossa kuvassa noita 28 on vain yksi. Mulla on tossa niitä 2 kpl. Tulevat tuohon osaan 27 kuten kuvassa. Mikähän tuon B.C.D.D systeemin funktio mahtaa olla? Ei sulla vielä kytkentäkaaviota sattuisi olemaan? Siitä voisi päätellä paljon jos saisi selvää miten tuo kytketään. :)

PBI-tuning



BCDD = Boost Controlled Deceleration Device
Jos nyt oikein ymmärsin niin se alentaa HC-päästöjä moottorijarrutuksessa, eli voi varmaankin jättää kytkemättä.

BTW, toimiikos toi jälkikäynnin estosolenoidi niin, että jos siihen ei tule virtaa, niin kaasari ei saa bensaa?

take

Paljon kiitoksia. Nyt pääsee ruuvaamaan. 8-) (täritäri)

Tuo jälkikäynnin estosolenoidi sulkee vain tyhjäkäyntikanavan kaasuttimessa. Eli kaasutin saa bensaa edelleen. Tyhjäkäynti vain ei ole mahdollinen kun tyhjäkäyntikanava on kiinni. Eli ei se jälkikäyntiä poista siinä tapauksessa että painetaan kaasua kun sammutetaan. Tosin jälkikäynti yleensä loppuu kaasua painamalla joten aika turha olisi bensan tuloa kaasuttimeen sulkea. Eikä siitä yksinään olisi hyötyä koska noin isossa kohokammiossa riittää bensaa ainakin tyhjäkäynnillä noi puolen minuutin-minuutin käyntiin ennen kuin loppuu aines. Nopeampi tapa on sulkea vain tyhjäkäyntikanava ettei kone saa soppaa kun kaasu on kiinni.