Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

180b datsun turbo luvat

Aloittaja datsun180, lokakuu 16, 2007, 12:27:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

datsunman

Lainaa
Fiksuinta on laittaa ne huohottamaan erilliseen astiaan, jota muistaa silloin tällöin tarkistaa. Mm. kiihdytysradoilla pakollinen varuste.
http://s148.photobucket.com/albums/s32/Tero-7583/?action=view&current=sunny_kone.jpg
Joo kiitti! Pitää itsekkin laittaa tuollainen erillinen astia...

Tero-75

Tuo toteutus saa toki olla tyylikkäämpikin, kuin Nesteen vanha öljypurkki kiilattuna tulipellin ja iskaritolpan väliin ;D
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Jylppy

LainaaTuo toteutus saa toki olla tyylikkäämpikin, kuin Nesteen vanha öljypurkki kiilattuna tulipellin ja iskaritolpan väliin ;D

Mielellään joo, eli kannattaa laittaa Shellin uudehko öljypurkki sinne.. ;D ;D

-Sori, oli pakko...
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

datsunman

Millaiset jako merkit on on L18 koneen ylä- ja alapäässä?

datsunman

Kai nyt jollain on tietoa mistä löytyy L18 koneessa jakomerkit? Pitäis kansi laittaa takaisin ja ois hyvä tietää mistä löytyy merkit. Alapäästä löysin siitä kampiakselin hihna pyörältä pienen loven ja sitten lohkossa on ne numerot siinä peltilätkässä nii se varmaan laitetaan nollaan vai?
Yläpäästä en oikein löytänyt minkäänlaisia merkkejä...

datsunman

Eikö kukaan ole tietoinen L18 koneen jakopään ajoitus merkeistä? Mistä kohti löytyvät?

jakonen

#66
kampiakselin kiila ylös ja sit nokkapyörässä on ylä vasemmalla jonkin sortin merkki ehkä joku 15 astetta ennen yläkohtaa...

itellä oli helvetin epäselvästi merkitty piti kolme kertaa kasata ennen kun sit tuurilla huomasin ;) yhta nokkapyörän reikää oli jotenkin kolhittu ja sen takaa se sit löyty valkeella merkitty melkein kokonaan pois kulunut piste... pyöräytä ensiks nokka sellaseen asentoon että ykkös pytyn venttiilit on kinni niin siitä pitäs  läheltä löytyä 8-)

datsunman

#67
Nokkapyörältä löysin kyllä merkin, mutta onkos tuossa kampiakselilla mitään merkkiä? Vai laitetaanko vaan tuon kiilauran mukaan?

datsunman

Kestääkö vakio männät mitenkä turbokäytössä? Mistä "paremmat" männät?
Joka tapauksessa tarvitsen ainakin yhden uuden männän, ku nelosen männän helma löytyi öljypohjasta...

Jylppy

LainaaKestääkö vakio männät mitenkä turbokäytössä? Mistä "paremmat" männät?
Joka tapauksessa tarvitsen ainakin yhden uuden männän, ku nelosen männän helma löytyi öljypohjasta...

Wisecolta saa (teettämällä) takomännät.

Mulla olis ylimääräisenä L18 männät + kiertokanget (ja koko muu alakerta), jos tarvit.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jakonen

LainaaNokkapyörältä löysin kyllä merkin, mutta onkos tuossa kampiakselilla mitään merkkiä? Vai laitetaanko vaan tuon kiilauran mukaan?

kiilaura vaan ylös.  kampiakselin hihnapyörässä on kyllä ajotusmerkki ja lohkon kylkeen tulee sit se lätkä missä on asteet merkitty.

datsunman

#71
Lainaa

Wisecolta saa (teettämällä) takomännät.

Mulla olis ylimääräisenä L18 männät + kiertokanget (ja koko muu alakerta), jos tarvit.
Tässä mietiskelin että jostain ku sattuis löytämään koko L18 koneen niin olispahan sitten varalle se... Missä malleista tuo L18 kone muuten löytyy ja onko koneella tarkempaa mallia?

Ja Wisecolta teettämällä tilatut männät maksaa sitten varmaan maltaita???

Mistä voisi löytää alakerran laakereita, männänrengas sarjoja yms. tuohon koneeseen?

Jylppy

Oliskohan ollut jotain 700€ luokkaa toi Wisecon mäntäsarja.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

datsunman

Tänään huomasin tuossa lohkon ja kannen pintaa puhdistaessa, että tuossa lohkossa on kanteen menevä öljyreikä pienempi kuin kannessa oleva öljyreikä. Tuo lohkossa oleva öljyreikä näyttää siltä kuin se olisi itse pienennetty. Aivan kuin alunperin olisi ollut samankokoinen kuin tuo kannessa oleva reikä n.6mm ja nyt lyöty joku tappi reikään ja siinä n.2mm reikä.

Onkohan alunperin näin ollut vai onko tämä joku oma muunnos? Ja miksiköhän näin olisi tehty?

Kristian

LainaaTänään huomasin tuossa lohkon ja kannen pintaa puhdistaessa, että tuossa lohkossa on kanteen menevä öljyreikä pienempi kuin kannessa oleva öljyreikä. Tuo lohkossa oleva öljyreikä näyttää siltä kuin se olisi itse pienennetty. Aivan kuin alunperin olisi ollut samankokoinen kuin tuo kannessa oleva reikä n.6mm ja nyt lyöty joku tappi reikään ja siinä n.2mm reikä.

Onkohan alunperin näin ollut vai onko tämä joku oma muunnos? Ja miksiköhän näin olisi tehty?

Voiskohan se kuristus kanteen olla sen takia, että alakerta saa enemmän öljyä ja näin paremman voitelun.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

datsunman

#75
Lainaa

Voiskohan se kuristus kanteen olla sen takia, että alakerta saa enemmän öljyä ja näin paremman voitelun.
Olisikohan se alunperin ollut siinä?

Laittaakaa automalleja mistä löytyy L18 kone niin osais katsella varakonetta, jos vaikka sattuis jostain lähempää löytämään...
Onko noissa L18 koneissa muuten mitään teknisiä eroja keskenään?

Jylppy

No jos peruskoneesta (eikä oheislaitteista) puhutaan, niin ainakin (viimeisimmissä) 910:n koneessa öljynsuodatin on erillisen "jalan" päässä, kun vanhemmissa se ruuvataan suoraan lohkon kylkeen. Lisäksi öljytikku saattaa olla eri paikassa (lohkossa 2 paikkaa tikulle).

Kansia on jokunen eri koodilla, joskaan käytännön eroja niissä ei ole. Kaasareita muutamia erilaisia, ruiskua L18:ssa ei tainnut missään suomen malleissa olla? Öljypohjia ainakin kahta erilaista - kuppi edessä tai takana.

L18 löytyy ainakin seuraavista:

- 610
- 810
- 910
- 720

P.S. Nuo olis voinut itekkin kurkata NCF:n pääsivulta ja sieltä "Mallit".
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75