Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera -99, tuulilasinpyyhkimen kitinä

Aloittaja makulmal, joulukuu 28, 2007, 08:33:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

makulmal

Mistä mahtanee johtua melkoinen kitinä kuskin puolen pyyhkimen mekanismismin tienoilta? Voiko kyseessä olla joku läpiviennin holkki tms.

Kuinka korjataan? Kuinka mekanismiin pääsee käsiksi, eli kuinka irroitetaan esim. se muoviosa joka peittää mekanismia?

Onko kallis homma pajalla?

Kristian

Tuo on tyyppivika P11 Primuissa. Ääni tulee siitä liukulaakerista minkä läpi pyyhkijän akseli menee. Se menee aikoja kuluessa kuivaksi ja ruostuu. Se kannattaa korjata ettei laakeri mene väljälksi.

Pyyhkijänsulkien varret pitää irroittaa. Ne on monesti tosi tiukassa ja ulosvetäjästä on hyötyä jos oikeanlainen sattuu löytymään. Se muoviritilä pitää myös irroittaa. Muistaakseni keskellä yksi ruuvi ja muuten semmoisilla painettavilla muovijutuilla kiinni. Akselit on lukittu sokilla. Sokat pois ja sitten painamalla tai koputtelemalla akselit pois. Muoviset laakerisysteemit on kiinni kolmella pultilla jotka ovat yleensä ruosteessa ja tahtovat mennä poikki aukaistessa. Ne on onneksi helppo korvata uusilla 6mm pulteilla. Akselit olen puhdistanut autossa paikoillaan hiekkapaperilla. Aluksi voi käyttä kunnon karkeutta jotta ruosteen saa pois. En ole koskaan irroittanut vivustoa. Joku viisaampi voi kertoa miten vivusto lähtee pois. Sitten laakerien puhdistus ja kunnon vaseliinit akseleihin. Siinäpä se taisi olla. Niin, kokoaminen menee siiten päinvastaisessa järjestyksessä.
Primera P11 GT -98
100A -74 1.4i
100A -73 (projekti2)

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Uusi Nissanisti

Auttaako nuihin "sumutevasellini" jotta ei tarvitse purkaa?

BA

Micrassa oli sama ropleema viikko takaperin. Yritin rasvailla ulkopuolelta muttei auttanut kuin hetkeksi. Purin tänään vivuston ja rasvasin, katotaan pysyykö poissa.
Ruostetta siellä ei kyllä ollut, kuivia vaan.

Jylppy

LainaaAuttaako nuihin "sumutevasellini" jotta ei tarvitse purkaa?

Tuskinpa auttaa. Siellä akselin ja "pivot assy":n välissä on yleensä niin paljon ruostep**kaa, että tarttee putsata ne pois jos meinaa hyvän saada.

Eipä tuo nyt kovin kova homma ole, jos vaan joskus on autoja ropannut ennenkin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Uusi Nissanisti

Minulla ei vielä ongelmia kun on vasta sisäänajettu (230tkm), mutta jospa sumuttelemalla välttyisi mahdollisilta ongelmilta?  8-)