Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Armaan aurinkoisen koneen vaihto.

Aloittaja nissan87, joulukuu 19, 2007, 19:02:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissan87

elikkä olisi koneenvaihto sunnyyn kun entinen paska jumahti. onko miten hankala projekti irrottaa?? miten ihmeessä vetarit saa irti?? neuvvoja ja niksejä kitoos  :) ;)

ILVES-Joe

Ilmeisesti kyseessä on allekirjoituksessa oleva Sunny kun tekstistä ei selviä mikä niistä lähes kymmenestä Suomeen tuodusta Sunny korimallista... ;)

Vaihteisto ja moottori otetaan yhtenä pakettina, vetarit lähtee sisäpäästä vetämällä, ulkopäästä se mutteri ensin auki ja sitten työnnetään akseli navan läpi sisäänpäin, ensin on otettava tolppa alapäästä irti että napaa saadaan vedettyä tarpeeksi ulospäin.

Ei mitään sen kummempia ihmekonsteja irrottamisessa, simppeliä ruuvaamista vaan.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

nissan87

LainaaIlmeisesti kyseessä on allekirjoituksessa oleva Sunny kun tekstistä ei selviä mikä niistä lähes kymmenestä Suomeen tuodusta Sunny korimallista... ;)

Vaihteisto ja moottori otetaan yhtenä pakettina, vetarit lähtee sisäpäästä vetämällä, ulkopäästä se mutteri ensin auki ja sitten työnnetään akseli navan läpi sisäänpäin, ensin on otettava tolppa alapäästä irti että napaa saadaan vedettyä tarpeeksi ulospäin.

Ei mitään sen kummempia ihmekonsteja irrottamisessa, simppeliä ruuvaamista vaan.
juu.. e16 vai miten se merkittiinkään on kone.. ruuvaamisen lisäks sähköjohtojen laittoa.. pitää ruveta miettimään sitä laittoa kohan kelit lämpeää.. kylmä vähän tuolla ulkona tehä nyt mitään.. samalla ulosotolla pitää varmaan maalata koko roska.. ;)

take

Ei kannata vaihteistoa ottaa välttämättä jos ei siihen tarvii stefoja tms. laittaa. Vesipumpun, laturin ja kampiakselin hihnapyörän jos jaksaa irrottaa niin mahtuu tulemaan pois vaikka vaihteisto olis paikallaan. Tällöin riittää hantinpuoleisen vetarin irrotus.

Hanhi

Lainaa, ensin on otettava tolppa alapäästä irti että napaa saadaan vedettyä tarpeeksi ulospäin.

Kannattaa vielä merkitä tolppaan alapään kohta hyvin koska muuten menee campperit ja castellit aivan päin honkia. Tietty jos tarkoitus on säädättää ne jälkikäteen niin mitä sitä merkkailemaan :)

Sunny_N13

Lainaa

Kannattaa vielä merkitä tolppaan alapään kohta hyvin koska muuten menee campperit ja castellit aivan päin honkia. Tietty jos tarkoitus on säädättää ne jälkikäteen niin mitä sitä merkkailemaan :)

Onko muka näin  :o Olen aina kuvitellut että kun esim. vetarin haluaa purkaa irti niin iskarin alapää irti pyörän navasta sekä raidetangonpää irti navasta.. Miten säädöt muuttuu kun raidetangonpäätä ei irroiteta raidetangosta tai säätöihin ei kosketa  :-/

BA

Raidetangosta saa säädettyä kuinka paljon renkaat auraa tai harittaa.
Mutta entäs kun se koko rengas onkin kallellaan jompaan kumpaan suuntaan?  ;)
Raidetangolla saa säädettyä poikittaisasennon, sillä tolpalla pystyasennon.

ILVES-Joe

Lainaa

Kannattaa vielä merkitä tolppaan alapään kohta hyvin koska muuten menee campperit ja castellit aivan päin honkia. Tietty jos tarkoitus on säädättää ne jälkikäteen niin mitä sitä merkkailemaan :)
Kun ottaa alapallonivelestä irti niin ei mene mitkään kulmat sekaisin, raidetangon päätä ei tarvitse irrottaa, tolpan saa kallistettua tarpeeksi kun kääntää ratista vastakkaiseen suuntaan kuin se nivel jota on irrottamassa.

Tolpan ja navan välisen liitoksen irrottaminen ei auta juurikaan mitään vetarin irrottamisessa (tai voi auttaa mutta ei kannata)
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

StanLaurel

Mulla ei ole ollut vielä yhtään autoa missä olisi tolpan alapäässä mitään säätöä, tosin en ole N13 omistanutkaan. B13 (=N14) Pulsarissa ei ainakaan pysty mitään säätämään kun pultinreiätkin on niin tiukat joutuu vasaralla naputtelemaan pultit paikoilleen (normipultit ilman epäkeskoa). Vetoakseli lähtee navasta irroittamalla noi iskarintolpan alapultit ja raidetangonpään, tällä konstilla homma on helpompi kuin irroittamalla alapallo joka on yleensä kartiostaan kovaa kiinni eikä ole vaaraa suojakumin rikkoontumisesta. Pulsarissa ainakin on alapallo prässätty tukivarteen eli siitä ei voi irroittaa. Tuli tehtyä toi homma just pari viikkoa sitten kun oli laatikko irti.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Hanhi

N13 etupäässä iskareitten kiinnitys olkakappaleisiin on niin horo että saa useiden asteitten heitot joka suuntaan jos näitä ei ole merkitty irrotuksessa. . nimimerkillä kokemusta on  ;D
Itse olen aina napannut vetarit irti irrottamalla iskarin olkakappaleesta, sitten on liikerataa niin paljon että saa painettua murroksen läpi sisäänpäin.

ILVES-Joe

Monta "parasta" tapaa tuntuu olevan, noiden kulmien muutoksien mahdollisuuden vuoksi ole aina ottanut alapallosta eikä koskaan ole mennyt suojakumit hajalle.

Pajavararalla napakoita iskuja etunapaan siihen kohtaan jossa alapallonivelen kartiotappi on, ei siihen tappiin vaan siihen osaan joka on tapin ympärillä.

Yksikään nivel ei ole jäänyt irtoamatta eikä kumit hajonneet, joskus joutuu lyömään useamman kertaa.

Sitä nivelen ja tukivarren/navan väliin lyötävää kiilaa ei kannata käyttää jos jotain niistä osista joskus vielä tulee tarvitsemaan, sama on sen ruuvattavan "ulosvetäjän" kohdalla.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

nissan87

juu.. hitto tää nykytekniikka on veemäistä kun ei ilmotusta ollu kuulunu vaikka oli monta hyvää vastausta tullu  :( mutta tekniikanvaihto jatkuu kun saan sormen taas kuntoon... ovi oli ilkee ja puras  :'(  ;D ;D